Kinapuffar = rasism

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Ort
Skåne
Hoj
Mille
Ni får inte glömma det känsligaste av alla ord: Rasist!
Säg det till någon, helst någon som hånar andra lättkränkta, så ska ni få se på reaktion!
Faktum är att det är så känsligt att man inte ens behöver säga det för att folk ska ta illa upp. "Folk kommer att kalla mig rasist, men..." :gråta
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Ni får inte glömma det känsligaste av alla ord: Rasist!

En annan spännande sak med ordet rasist är att så många anser sig blivit anklagade för att vara just rasister och att de upplever att ordet använts frekvent på allehanda forum trots att ordet nästintill aldrig används i annat sammanhang än just i den typen av mening som du beskriver...

"Man får ju inte ens prata om problemet utan att bli kallad rasist"
"Jag är inte rasist men.."
"Varför får man inte ens säga ... utan att bli kallad rasist"?


För något år sedan roade jag mig med att klicka mig igenom resultatet på följande sökning:
http://www.google.se/search?q=site:www.sporthoj.com+rasist

Jag har för mig att typ 99% av gångerna ordet användes så var det av just de lättkränkta du beskriver som upplevde sig kallas rasist titt som tätt.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Stämmer till 100%. Sveriges politiker känner att dom har en gloria svävandes ovanför huvudet när dom är så goda människor genom att hjälpa ensamkommande flyktingbarn. Precis som det gjordes med de finska krigsbarnen.

Nya+Anglais.jpg

Jag har en känsla av att flyktingbarnen har blivit en aning äldre och i större utsträckning av manligt kön, men jag kan kanske ha fel...
 

999.8cc

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2011
Ort
Örebro
Hoj
R1
"Man får ju inte ens prata om problemet utan att bli kallad rasist"
"Jag är inte rasist men.."
"Varför får man inte ens säga ... utan att bli kallad rasist"?


För något år sedan roade jag mig med att klicka mig igenom resultatet på följande sökning:
http://www.google.se/search?q=site:www.sporthoj.com+rasist

Jag har för mig att typ 99% av gångerna ordet användes så var det av just de lättkränkta du beskriver som upplevde sig kallas rasist titt som tätt.

Ja, det krävs inte mycket för att bli kallad för rasist idag. Det räcker i stort sett att man vill börja ställa krav på invandrarna så åker rasistflaggan upp.

Likaså om man vill ha hand om de som byggde upp landet före okända muslimer så åker rasistflaggan också upp. Jag skulle säga att det är rent landsföräderi att värdera någon som inte gjort ett skit för landet högre än någon som har arbetat och betalat skatt i 50 år i detta land. När försvann alla mänskliga värderingar ?
 
Last edited:

berserken

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 May 2006
Ort
Sjöbo
Hoj
GSX1400+Kawasakiz750ssssss
Jag blev kallad rasist en gång för att jag sa att Henke var nog lite bättre än Zlatan.Det var 5-6 år sen.Och Visst är Zlatan bäst så jag är nog inte rasist ändå :)
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Jag blev kallad rasist en gång för att jag sa att Henke var nog lite bättre än Zlatan.Det var 5-6 år sen.Och Visst är Zlatan bäst så jag är nog inte rasist ändå :)

Båda är ju undermänniskor.
Att man bara släpper in sådana i Sveriges stolta landslag.














Skåningar, alltså.
 

berserken

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 May 2006
Ort
Sjöbo
Hoj
GSX1400+Kawasakiz750ssssss
Man får höra en del roliga grejer när man jobbat med invandrare.Glenn Hysen är ju arab fick jag höra en gång .Det hör man ju på namnet Hussein
 

dn-L

Office Linebacker
Gick med
4 May 2008
Ort
SS Wonder Village
Hoj
Världsmästarhoj
En annan spännande sak med ordet rasist är att så många anser sig blivit anklagade för att vara just rasister och att de upplever att ordet använts frekvent på allehanda forum trots att ordet nästintill aldrig används i annat sammanhang än just i den typen av mening som du beskriver...

"Man får ju inte ens prata om problemet utan att bli kallad rasist"
"Jag är inte rasist men.."
"Varför får man inte ens säga ... utan att bli kallad rasist"?


För något år sedan roade jag mig med att klicka mig igenom resultatet på följande sökning:
http://www.google.se/search?q=site:www.sporthoj.com+rasist

Jag har för mig att typ 99% av gångerna ordet användes så var det av just de lättkränkta du beskriver som upplevde sig kallas rasist titt som tätt.
Ja, det krävs inte mycket för att bli kallad för rasist idag. Det räcker i stort sett att man vill börja ställa krav på invandrarna så åker rasistflaggan upp.

Likaså om man vill ha hand om de som byggde upp landet före okända muslimer så åker rasistflaggan också upp. Jag skulle säga att det är rent landsföräderi att värdera någon som inte gjort ett skit för landet högre än någon som har arbetat och betalat skatt i 50 år i detta land. När försvann alla mänskliga värderingar ?
VSB; här vart det 99,1%.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top