Kinapuffar = rasism

dn-L

Office Linebacker
Gick med
4 May 2008
Ort
SS Wonder Village
Hoj
Världsmästarhoj
Jag känner mig seriöst kränkt av att pitepalt kallas för pitepalt. Jag är uppväxt i Piteå, vi är inte rundare och blekare än de som bor i andra städer. Att bli kallad norrlänning är även det kränkande, jag är en individ, inte en produkt av ett landområde. När jag tänker efter är det dessutom kränkande när de lägger till "herr" framför mitt namn. Jag kan inte rå för att jag föddes som man och vill inte bli stämplad bara för att kromosomerna råkade hamna som de gjorde. Tänker jag efter lite till känner jag mig kränkt för att jag känner mig kränkt. Det är inget jag bett om.
 

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Ort
Skogen
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Kinapuff

110cc-4-Stroke-Moped-Motorcycle-BL110-16-.jpg
 

999.8cc

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2011
Ort
Örebro
Hoj
R1
Jag känner mig seriöst kränkt av att pitepalt kallas för pitepalt. Jag är uppväxt i Piteå, vi är inte rundare och blekare än de som bor i andra städer. Att bli kallad norrlänning är även det kränkande, jag är en individ, inte en produkt av ett landområde. När jag tänker efter är det dessutom kränkande när de lägger till "herr" framför mitt namn. Jag kan inte rå för att jag föddes som man och vill inte bli stämplad bara för att kromosomerna råkade hamna som de gjorde. Tänker jag efter lite till känner jag mig kränkt för att jag känner mig kränkt. Det är inget jag bett om.


Jag blev väldigt kränkt idag när jag fick se att ICA sålde vitkol.

Helt öppet såldes denna vitkol, vart finns diskrimineringsombudsmannen i detta fall ?
 

999.8cc

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2011
Ort
Örebro
Hoj
R1
Jag känner mig seriöst kränkt av att pitepalt kallas för pitepalt. Jag är uppväxt i Piteå, vi är inte rundare och blekare än de som bor i andra städer. Att bli kallad norrlänning är även det kränkande, jag är en individ, inte en produkt av ett landområde. När jag tänker efter är det dessutom kränkande när de lägger till "herr" framför mitt namn. Jag kan inte rå för att jag föddes som man och vill inte bli stämplad bara för att kromosomerna råkade hamna som de gjorde. Tänker jag efter lite till känner jag mig kränkt för att jag känner mig kränkt. Det är inget jag bett om.


Jag blev väldigt kränkt idag när jag fick se att ICA sålde vitkål.

Helt öppet såldes denna vitkål, vart finns diskrimineringsombudsmannen i detta fall ?
 
Last edited:

frankof

medlem
Gick med
20 Aug 2003
Ort
Mölnlycke
Hoj
xjr1300
I jämlikhetens namn få säljs det både röd och grön kål också, och gul och röd lök så det är ett förlorat slag.
Dessutom kan inte en majoritetsgrupp särbehandlas/kränkas per definition, så det är bara att gilla läget.
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
I jämlikhetens namn få säljs det både röd och grön kål också, och gul och röd lök så det är ett förlorat slag.
Dessutom kan inte en majoritetsgrupp särbehandlas/kränkas per definition, så det är bara att gilla läget.

Coolt.
Då kan man inte anklagas för rasism sig hur som helst i förorterna eftersom invandrarna är i majoritet?
Så länge det inte handlar om muslimer.
De är i minaret.
 

999.8cc

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2011
Ort
Örebro
Hoj
R1
Dessutom kan inte en majoritetsgrupp särbehandlas/kränkas per definition, så det är bara att gilla läget.

Ja, det är landet lagom i ett nötskal.

Välkommen till Sverige, landet där invånarna som har arbetar, betalar skatt och i generationer har byggt upp landet endast har skyldigheter till människorna (invandrarna) som inte har tillför ett skit.
 

Culpa

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2011
Ort
SsS
Hoj
XT600-89 GG300ec-07 Crf450-11
Roliga är att det ofta inte är invandrare som uppfattar dessa saker som rasistiska, utan svenskar som leker moralpredikanter. Givetvis letas det efter en mupp (som kinesen) som kan användas i löpsedlar.
Iaf min uppfattning, världsbilden kanske ser annolunda ut vem vet.
 

crossniklas

Scooterbög
Gick med
27 Feb 2005
Ort
Norrort
Hoj
SR172
Roliga är att det ofta inte är invandrare som uppfattar dessa saker som rasistiska, utan svenskar som leker moralpredikanter. Givetvis letas det efter en mupp (som kinesen) som kan användas i löpsedlar.
Iaf min uppfattning, världsbilden kanske ser annolunda ut vem vet.

Stämmer till 100%. Sveriges politiker känner att dom har en gloria svävandes ovanför huvudet när dom är så goda människor genom att hjälpa ensamkommande flyktingbarn. Precis som det gjordes med de finska krigsbarnen.

Nya+Anglais.jpg
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top