Kinapuffar = rasism

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
För inte så länge sedan drack norrlänningarna kokkaffe. Idag sitter den yngre generationen likt resten av landet och sipprar på en latte. Tiderna har onekligen förändrats.
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Utan att jag orkar bry mig om stormen i det här vattenglaset måste jag ändå bara smita in och fråga:

Är du så ängslig att du inte skulle kunna hantera att dina barn väljer "fel" färg?! :va :rofl

Jag är som vanligt inte helt seriös i mina uttalanden, men det framgår inte direkt :)
För övrigt, jag klädde häromdagen på min dotter ett par tuffa blåa jeans, en grå munkjacka med svart rock-tischa under och ett par svarta stövlar. Tror du hon kommer växa upp till en riktig butch :va Det skulle förvisso inte göra något om hon blev det för då slipper jag misshandla eventuella moppemustasch-beklädda unga män som står utanför min dörr och frågar med bruten röst om de får komma in och "läsa läxor"...
Nu är det förvisso 16,5 år kvar tills dess att hon är 18 och får börja dejta men det är lika bra att förbereda sig :mad:
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
För inte så länge sedan drack norrlänningarna kokkaffe. Idag sitter den yngre generationen likt resten av landet och sipprar på en latte. Tiderna har onekligen förändrats.

Hemma kokar vi.... Kaffe, för helvete det var kaffe jag syftade på... :mad:

Kok-kaffet dricks utan socker och mjölk som gud avsåg det!
 

Skäggo

Bannad
Gick med
2 Sep 2010
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha Majesty 400
Sluta lipa, tider förendras och vad som en gång i tiden var ok kommer i framtiden anses som stötande.

Skickar med en icke-pk reklam från förr.

pears-racist-advertising1.jpg
 

Lason

Smålänning
Gick med
3 Sep 2009
Ort
Rockneby
Hoj
Yamaha XT660R -07, Suzuki GS500 -78 & Honda CB125 Twin -79
De va ett litet kafé i denna stan för många år sen som hade en skylt på gatan med texten "Kaffe och negerboll 10 kr"

Funkade i 10-15 år, till "fel" människa gick förbi, vem/vad det va vet ingen, men kafét blev anmält för "hets mot folkgrupp" eller liknande - Och fällt!
Överklagades givetvis, och förlorades, kafét fick stänga p.g.a rättegngskostnaderna.

Jag va inte så jättegammal när detta utspelade sig, så detta är så som jag fått det berättat för mig.

Löjligt.

Sånt är livet.
Det enklaste är att bara gilla läget och rycka på axlarna åt galenskapen.
Jag säger negerboll för att jag fått lära mig att det heter så. Trots att jag fått skäll för att ha sagt det.
 

750SOHC

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2010
Ort
Umeå
Hoj
Honda 750 café -75
Brandts skorpor, med ett uppenbart ariskt barn är jag förvånad att de inte ändrat på....
 

berserken

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 May 2006
Ort
Sjöbo
Hoj
GSX1400+Kawasakiz750ssssss
De va ett litet kafé i denna stan för många år sen som hade en skylt på gatan med texten "Kaffe och negerboll 10 kr"

Funkade i 10-15 år, till "fel" människa gick förbi, vem/vad det va vet ingen, men kafét blev anmält för "hets mot folkgrupp" eller liknande - Och fällt!
Överklagades givetvis, och förlorades, kafét fick stänga p.g.a rättegngskostnaderna.

Jag va inte så jättegammal när detta utspelade sig, så detta är så som jag fått det berättat för mig.

Löjligt.

Sånt är livet.
Det enklaste är att bara gilla läget och rycka på axlarna åt galenskapen.
Jag säger negerboll för att jag fått lära mig att det heter så. Trots att jag fått skäll för att ha sagt det.
Men sen är det ok att spela låtar på radion där man sjunger N....
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Läser man färdigt hans artikel så skriver han i slutet att "en gång i veckan vill jag bara dö". En curlad adoptivunge som inte klarar av lite motgångar här i livet tolkar jag det som.
Fånigt som fan när man drar det hela till sin spets, vem i helvete bryr sig om en så kallad nidbild på en godisförpackning?
Ja, tydligen han av någon konstig anledning. Jag kan inte få in det i mitt huvud att man kan ta illa vid sig.

Nej, nu ska jag äta negerbollar resten av dagen i protest mot detta överdrivna protesterande till höger och vänster som faktiskt tar udden av den verkliga rasism som förekommer överallt i vårt samhälle.
där sa du något väldigt sant, att tjafsa om reklam etc går bra men att faktum är att abdula får sämre betalt än kalle trotts att abdula gör ett bättre jobb de e inte lika viktigt.
 

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Ort
Sthlm
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Men sen är det ok att spela låtar på radion där man sjunger N....

Beror nog på vem som slungar ut det eller vad tror du?
Skulle någon med sydstatsdialekt sjunga till en banjo (ett fantastiskt instrument i övrigt) om N.... så tror jag att ordets innebörd blir en annan än om en svart snubbe använder det.
 

berserken

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 May 2006
Ort
Sjöbo
Hoj
GSX1400+Kawasakiz750ssssss
Beror nog på vem som slungar ut det eller vad tror du?
Skulle någon med sydstatsdialekt sjunga till en banjo (ett fantastiskt instrument i övrigt) om N.... så tror jag att ordets innebörd blir en annan än om en svart snubbe använder det.
Jo klart det gör men barnen ser inte i radion vilken hudfärg sångaren har o kan tro det är ett ok ord.Bara en tanke
 

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Såklart att jag bor!!
Hoj
No more!! :( :( :(
Retorisk fråga: var hamnar sporthoj? Har vi begränsningar i vad som går för sig eller inte i vår sfär? Eller spretar vi åt alla håll och är glada ändå?

Tycker nog att det lutar åt spretandet. Här finns lika många åsikter som det finns medlemmar. Och man vill gärna att andra ska ha den man själv har. :tomten

Eller!?? Har har jag inte svarat på frågan tro. :va
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Har ni sett bilden på han som anmälde Kinapuffarna?

Han är nog bara sur för att dom har använt hans passfoto :D

Dessutom är han Korean och inte Kines, så då är han väl sur för att dom använder en Korean i marknadsföringen för Kina...

Ungefär som Greken dom använde i reklamen för Turkisk yogurt :D :D :D
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top