Namn på kvinnligt könsorgan...

pulkaskurk

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2007
Ort
norrtelje
Hoj
wr450 blivande 450GP leksak :)
Vad kallar ni det kvinnliga könsorganet för?

Vagina, Fiffin, Musen, Snippa, Musslan, Fittan ??
Vad har ni för namn för den?
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Det är väl högst olika i vilket sammanhang, men fitta(n) i allmänhet, men musen i vissa fall.
Geggvecket är också en fin omskrivning...

Vad kallar du motsvarande manlig del?
 
Last edited:

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Fitta eller mus är väl de mest frekvent använda uttrycken, men som guw säger så beror det ju på sammanhanget. Och på sällskapet...
 

pulkaskurk

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2007
Ort
norrtelje
Hoj
wr450 blivande 450GP leksak :)

Het diskussion tjejer emellan vad man ska kalla vår "grej" för :)
Vi ska bestämma ett namn som den ska heta som inte låter äckligt eller fånigt...

Med killars grej är det ju så självklart å kalla den kuken eller snoppen liksom..
 

Vaselek

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Apr 2008
Ort
Kristianstad
Hoj
En sån grön.
Köttgrotta, mussla, snigeln. Jadu kärt barn har många namn.

Edit: Rostbiff funkar också ifall kvinnan i fråga skulle vara mörkhyad.
 
Last edited:

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Ort
Hufvudstadsnära
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Hugget, murvan, muttan.
Men nej. De namnen är mest smeknamn. Fitta heter det.
 

Ziip59

Kollar så att allt går rätt till
Gick med
7 Jul 2006
Ort
Kåkjävul
Hoj
Triumph bobber -57 / Suzuki 125 cross / Yamaha Dragstar 1100/ 2x Hyosung Exceed 125cc (penis edition) Suzuki GSX1400
Orgasmorgeln. Du får olika ljud beroende på var i den du tar, och hur du gör. Jag håller fortfarande på att försöka få fram orgelsolot från Deep Purple´s "Fireball" mellan benen på min tjej. Går sådär...
 

Snarret

Guest
Jag säger fitta eller snippa. Lite beroende på sammanhanget. Säger ju inte fitta när jag pratar med dottern, liksom...
 

BostonGurka

Bannad
Gick med
27 Mar 2006
Ort
Anonym
Hoj
Anonym
Het diskussion tjejer emellan vad man ska kalla vår "grej" för :)
Vi ska bestämma ett namn som den ska heta som inte låter äckligt eller fånigt...

Varför tycker somliga att alla namn på kvinnors låter äckliga eller fåniga?
Och om de nu gör det, varför får de i så fall inte låta äckliga eller fåniga?
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Vette tusan vad organet ska kallas men jag har hört att det köttiga bihanget som sitter runt organet kallas kvinna. Tycket iofs att det är ett rätt ok ord.

hmm.. Med lite krystat missförstånd av dig så ska jag börja kalla kvinnors könsorgan för just "kvinna" :)
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Jag säger fitta eller snippa. Lite beroende på sammanhanget. Säger ju inte fitta när jag pratar med dottern, liksom...

Det gjorde en ogenerad mamma på stranden när dottern hade lekt klart.
- "Men oj så du ser ut, nu har du ju en massa sand i fittan. Oj så mycket sand du har i fittan. Stå still nu så jag kan borsta bort sanden på rumpan och i fittan!"

Snippan har utan vidare eftertanke blivit vedertaget där jag bor. Det är å andra sidan rätt rimligt. Fittan motsvaras ju närmast av kuken, slida av penis, ballen och muttan o.s.v.
När man pratar med smågrabbarna när de går på muggen så är det ju oftast snoppen man använder
Man säger ju inte åt lillkorv att komma ihåg att torka kuken när han går på muggen så då känns fittan rätt fel till småtjejerna..

För vuxna beror det nog på sammanhang. Balle/kuk & fitta eller mutta är nog vanligast förekommande.


Något mer du vill veta? Namn på något vi har gemensamt? Stjärt, rumpa, röv, anal, brunöga, chokladros...
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Yxhugget eller värpållan. Jag bor på landet.

Varför försöks det lanseras politiskt korrekta hittepåord när det går lika bra med korrekt terminologi?
Vagina, vulva och blygd är neutrala, korrekta benämningar.
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Vagina, vulva och blygd är neutrala, korrekta benämningar.

Nästan alla ord är ju hittepåord...

Har du någonsin hört någon säga åt smågrabbarna att "sluta dra i din penis" eller "glöm inte avlägsna överflödig urin från din penis medelst toalettpapper"....

Det är väl klart som fan det är märkligt att vi i årtionden aldrig haft några som helst problem att snacka med smågrabbarna om deras organ medan var och varannan fått tunghäfta så snart de försökt prata med småtjejerna.,..
- sluta pilla "där" är väl typ det närmaste folk kommit förutom några som med myndig och hög stämma med stolthet kunnat vråla:
- "Sluta pilla dig i fittan!"
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top