Köpa hoj nu eller vänta tills våren??

Köpa hoj nu? Eller vänta tills våren?


  • Antal röstningar
    0

Wheelieboy90

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2010
Ort
Trelleborg
Hoj
XT660X - 06
Ja kära sporthoj's vänner, har ståt sedan länge inför frågan ska jag köpa hoj nu när marknaden är nere eller ska jag vänta tills våren och se vad som finns då?

Föra hojen (zx9r) total fallerade runt april/maj iår så jag har inte kört något under sommarn och suget för att få köra är större än någonsin.

Jag kommer kunna utan problem under månads slutet(september) in skaffa en hoj som jag faktiskt verkligen vill ha, R6/R1, Gsxr 750/600, Cbr 600rr (tidiga modeller 00-04) Detta gör att suget är ännu större, farsan säger vänta de e läge och ställa in hojen. Men jag bor i Smygehamn så söder ut du kan komma och har plus fram tills november, (har till och med kört hoj på julafton 2009 :) ) så säsongen här nere har enligt mig några veckor kvar :)


Frågan:
Så vad skall jag göra? Köpa en dröm hoj nu eller vänta tills våren?
vad tycker ni?
 

Steven Fiskmås

Sporthojsnörd
Gick med
10 Aug 2010
Ort
Växjö
Hoj
Speed Triple -16
Köp nu

Bättre förhandlingsläge än på våren och ändå barmark så du kan provköra ordentligt!

"Vadå skambud...det är ju du som har satt ett skampris" :yoparty
 

HCN

gnicararysålbmaet
Gick med
15 Jun 2011
Ort
SoSo
Hoj
GråMorrandeGatslampa®
KAN man köra hoj SKA man köra hoj..
Tjöööp!
 

#58#

Öhh
Gick med
15 Feb 2010
Ort
Huddinge
Hoj
Värsta åket
Köp nu, i vår tror folk att deras sura r1or är sprillans nya igen och begär 80 lappar för en 05a...
 

CDM

BikerBoyz
Gick med
2 Sep 2009
Ort
i garaget
Hoj
Slagskeppet
Bara att hala upp dina Dollares och göra dig ett bra köp. På våren tror alla att de kan få sin hojs vikt i guld för att det är vår och hojen är ett år äldre. Kallas ifs Vintage...:va
 

Wheelieboy90

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2010
Ort
Trelleborg
Hoj
XT660X - 06
Ja jag misstänker med att folk kommer tro att "hej, min r6a är ju för fan besiktigad och klar och sommarn står på vänt, ska vi inte sätta ut den för 45 istället för 35 som den är värd"

Rätt rädd för det och att jag kommer betala över priser till våren, det dryga är att vänta tills slutet av september för sista lönen från Jobbet i somras :p
 

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Ort
Borås
Hoj
1290GT, K1200S
Beror på, utbudet är garanterat större på våren.

Sen beror det på hur ekonomin ter sig, och om folk är köpsugna i vår. Om läget fortfarande är oroligt och folk tvekar att köpa till våren när alla ska damma av och sälja sina hojar, kan nog priset rasa istället för att höjas.

Alla vill ju vara "billigast på blocket"
 

Sparrow

Retard MC
Gick med
4 May 2011
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZX6R -99
Eftersom du inte har bråttom att köpa, kolla blocket regelbundet och vänta in en riktigt bra deal. Nån kommer garanterat lägga upp en superfräsch kanonhoj till rimligt pris nån gång mellan nu och maj. Slå till när du ser den! Du har tid och råd att vänta in den perfekta dealen.

Så gjorde jag, började kolla blocket varje dag i juni fast jag inte ens skulle börja övningsköra förrän augusti. Så i slutet av juni stod en jävla fin hoj med lågt miltal i garaget, utan att det spräckt min budget! :banana
 

Wheelieboy90

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2010
Ort
Trelleborg
Hoj
XT660X - 06
Skulle inte du köpa motard?? :va

Ändrade planer, snack om utlands semester med hoj nästa sommar. känns bättre på en sport än en Ktm jag måste serva bakom hörnet :tummenupp

Eftersom du inte har bråttom att köpa, kolla blocket regelbundet och vänta in en riktigt bra deal. Nån kommer garanterat lägga upp en superfräsch kanonhoj till rimligt pris nån gång mellan nu och maj. Slå till när du ser den! Du har tid och råd att vänta in den perfekta dealen.

Så gjorde jag, började kolla blocket varje dag i juni fast jag inte ens skulle börja övningsköra förrän augusti. Så i slutet av juni stod en jävla fin hoj med lågt miltal i garaget, utan att det spräckt min budget! :banana

Ja tack för tipset, gäller väl att ha is i magen :)
 

nokte

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2011
Ort
Umeå
Hoj
Suzuki Intruder 600 -96
Alla kommer nu att börja tigga och be om att du ska köpa deras hoj på den här tråden :)
Marknaden är låg och det är snart slut på säsongen då kommer kunna pruta en massa.
Om du väntar till våren kommer du få betala mer än nu ;)
 

Wheelieboy90

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2010
Ort
Trelleborg
Hoj
XT660X - 06
Alla kommer nu att börja tigga och be om att du ska köpa deras hoj på den här tråden :)
Marknaden är låg och det är snart slut på säsongen då kommer kunna pruta en massa.
Om du väntar till våren kommer du få betala mer än nu ;)

Tro det eller ej men det blev inte många kommentarer efter din sista här :p
 

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Ort
kraftfullt
Hoj
brittisk trepip
Jag köper nytt när jag hittar rätt objekt till rätt peng. Jag köpte min sista nu för 3 veckor sedan.

Större chans att hitta rätt nu när priserna går ner :)
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top