Att hålla kontakten med sina ex.

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Nypan
Hoj
KTM 1090 ADV S
Vad menar du med den kommentaren?
Duger inte min lista på två hojar för att jag bara kört i 2½ säsong?
Och varför kallar du andra för kids?
Hur gammal är du själv?

Det jag syftade på var alla som kom med larviga skämt om flickvänner o.s.v.

Du duger.
 

Kantian

Trefaldig världsmästare
Gick med
23 Sep 2008
Ort
Stockholm
Hoj
fyfan
Yamma XT350 -83 kanske? getingfärgad, rolig i skogen, hemsk överallt annars, såld för 14 tuss :rofl
Yamma SZR660 -96, trasig
Royal Enfield 500, indiamade, brann upp
Suzuki GSXR750 -88, underbar, lämnade in på spabehandling hos verkstad, missförstånd måste ha skett då den istället blev gruppvåldtagen - trasig
Honda VFR750 -88, bögig

Honda CB900F -83, hatkärlek (vissa dagar är det en triple! nångång har jag även hört en twin...)
 

Mögel

Hillbilly
Gick med
11 Jun 2005
Ort
I skogen
Hoj
1x Yamaha, 3x Honda, och en Kina
1. hemma byggd moppe
2. Honda mt5 -88
3. Honda cr80 -82
4. Suzuki rg125 -88
5. Suzuki ts125 -88
6. Yamaha yz250 -00
7. Kawasaki gpz400 -88
8. Kawasaki zx6r -95
9. Yamaha xt600 -89
10. Ktm exc520 -02
11. Yamaha TT600 -02
Hojarna jag har nu.
12. Honda cbr900rr -93
13. Honda cr250 -91
14. Honda cr80 -96
15. Yamaha wr450f -04

Hojen jag saknar mest är ktm'en ångrade mig direkt när nya ägaren åkte iväg med den... :(

Finns bilder på alla leksaker på Denna länken
 
Last edited:

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Okey..... :)

1. Harley chopper från -74. Chopprad Super Glide. 18 tum över original. Inget bromsljus och inga blikers. Stelbent. Jag övningskörde på den hojen! :tummenupp

2. Harley sidventilare från -47. Ombyggd så att den nästan såg ut som en spedway-hoj. Otroligt obekväm. Körde trots detta t/r Stockholm - Marbella under loppet av en vecka. Tre dagar dit, en dags vila och oljebyte, tre dagar hem. Hade tänkt att stanna längre men jobbändring gjorde att jag fick köra hem igen dagen efter att jag kommit fram. HELT ledbruten i två veckor efter den resan. Tanken var bara på 4,5 liter så jag fick tanka precis hela tiden.

3. Harley panhead från -48. Sista året med springergaffel, första pannan. Hojen hade gott som snuthoj på Kuba i ett tidigare liv. Kubaner är roliga. Dom tar vad som finns för att hålla prylarna rullande. Bl.a. satt det ett tändstift där oljetrycksmätaren vanligtvis sitter nere på blocket. Troligtvis hade oljemätaren gått sönder och det enda som dom hittade med samma gänga var ett tändstift. Och det höll ju tätt så då fick den sitta där. :tummenupp

4. Harley knucklehead från -36 med sidovagn. OTROLIGT fin hoj. Ångrar att jag sålde den. Fick ett erbjudande som vart FÖR bra så den fick gå. Hade det varit i dag så hade jag ALDRIG sålt den. Finna bara något 10-tal rullande 36:eek:r kvar runt om på jordklotet. En i Sverige och en i Finland. Första knölen. Ovanlig. 1000 cc i original men nästan alla är uppborrade till 1200 av tidigare ägare. Totalrenoverade den hojen. Den hojen gjorde att jag kunde köpa min första nya hoj. Vilket jag ångrade bittert så här i efterhand.....

5. Harley Fatboy från -01. Helt värdelös hoj. Måndagsex är bara förnamnet. Och om man ens funderar på att själv byta tändstift (nästan) så ryker garantin. Den hojen var på verkstad för garantireparationer under minst 12 av dom 16 månader som jag ägde hojen. Sen bytte jag in den i butiken där jag köpt den ny. Dom hade nog hyffsat dåligt samvete och gav mig nästan det jag gett för hojen i inbyte. Den hojen rullade inte många mil. 200 max. Svårt att köra en hoj som står på verkstaden hela tiden.

6. Harley Electra Glide Ultra Classic från -03. Den var riktigt bra. Bekväm och gick att lasta mycket på. Men då vart jag redan så otroligt trött på hur butiken jag köpt Fatboy:en i hade behandlat mig och FANTASTISKT trött på hur mycket HD-butikerna tar betalt för tillbehör som olja, glödlampor till strålkastare, hojkläder (som över lag är SKIT från början till slut) och annat att glädjen aldrig riktigt återinfann sig. Så den såldes hösten -08 efter att bara ha kört 800 mil på fem år.

7. BMW R1200GS Adventure från -09. Bästa hoj jag haft någonsin. Den har rullat över 3.000 mil på två och ett halvt år. Roligare än någonsin att köra hoj igen.

Skulle gärna vilja ha någon gammelhoj igen. Eller en Ural sidovagnshoj vore kul. Eller en långgaffel. Men det är nackdelen (och även fördelen, faktiskt) med att ha ett för litet garage. Får in min och sambons hojar och möjligtvis en moped om man trycker in den med skohorn. Men absolut inget sidovagnsekipage...... ;(

Jag skulle nog inte vilja återanskaffa gamla hojmodeller som jag haft. Möjligtvis en HD sidventilare. Dom är balla. TVÅ hojar skulle jag vilja ha. Sen räcker det. Hinner inte med och skulle mest få dåligt samvete om dom bara stod. En Harley sida eller en Ural sidovagnshoj vore kul en vacker dag. Men BMW´n gör jag mig faan aldrig av med. Fantastisk hoj. Bra på riktigt. :)

//J
Kul!

Jag är visserligen inget fan av H-D, men jag gillar att varje hoj har något att berätta, även om det är lite tråkiga saker. Hojarna får inte bli för perfekta, då blir de opersonliga istället.
 

Smagatusk

Guest
Kul!

Jag är visserligen inget fan av H-D, men jag gillar att varje hoj har något att berätta, även om det är lite tråkiga saker. Hojarna får inte bli för perfekta, då blir de opersonliga istället.

Var inne lite på samma spår när jag såg min gamla ZX9R- 98 som jag körde två somrar -01 och -02 ute på Blocket. Den var ruskigt billig nu jämfört med när jag köpte och sålde den. :)

Jag har också ägt en GPX 750R. En -87a. Min första hoj faktiskt, som jag köpte -94 och tyckte att den var bland det coolaste som fanns. Jag såg en likadan nyligen i verkligheten för första gången sedan sedan jag sålde min. Inte lika coola längre... Så mina planer på att samla ihop gamla ex-sprack iom den.

Det bör kanske påpekas att jag har inga starka minnen av just den hojen eftersom jag var den enda som hade mc av mina polare på den tiden. Hade jag kunnat knyta roliga anekdoter till den, eller bara roliga minnen, hade säkert saken varit annorlunda.

Skiter i min lista... Bara massa gamla kawwor. :D

Lycka till in your quest!
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Var inne lite på samma spår när jag såg min gamla ZX9R- 98 som jag körde två somrar -01 och -02 ute på Blocket. Den var ruskigt billig nu jämfört med när jag köpte och sålde den. :)

Jag har också ägt en GPX 750R. En -87a. Min första hoj faktiskt, som jag köpte -94 och tyckte att den var bland det coolaste som fanns. Jag såg en likadan nyligen i verkligheten för första gången sedan sedan jag sålde min. Inte lika coola längre... Så mina planer på att samla ihop gamla ex-sprack iom den.

Det bör kanske påpekas att jag har inga starka minnen av just den hojen eftersom jag var den enda som hade mc av mina polare på den tiden. Hade jag kunnat knyta roliga anekdoter till den, eller bara roliga minnen, hade säkert saken varit annorlunda.

Skiter i min lista... Bara massa gamla kawwor. :D

Lycka till in your quest!
Tyvärr har du nog rätt.

GPX:en var den perfekta hojen, tyckte jag DÅ! Men jag vill bara ha den att titta på, inte köra även om jag kunde. Skulle man köra nån av sina ex. förstör man nog det rosa skimmer som tiden byggt upp.
 

Jemej

Medlem
Gick med
12 May 2008
Ort
Mönsterås
Hoj
06 Yamaha R6 Såld!! BMW S1000RR Såld!! Mv Agusta F4 R312 Såld! GSXR 750 L0 Såld! GSXR 750 K9 Såld! CBR1000RR 08 Såld! GSX-R 750 L1 Såld S1000rr 2012 Såld
Här kommer min:

Honda MB5 82´
Honda MT5 88`
Yamaha RD 125LC 84´
Yamaha RD 500 84`
Aprilia AF125 Replica
Yamaha RD125 84´
Yamaha RD125 85`
Yamaha R6 06´
BMW S1000rr
Kawasaki Z1000 08´
MV Agusta F4 R312

Och det är faktiskt i den ordningen :)
MV
 

zappen

Hepp
Gick med
8 Jun 2004
Ort
Linköping
Hoj
2*Yamaha
Har ingen nostalgisk längtan till gamla ex, däremot vissa egenskaper som jag i så fall längtar tillbaka till och som får avgöra mitt nästa köp av nyare hoj.

Möjligtvis skulle jag kunna köpa någon gammal moppe som jag haft, som compact, suzuki k50 eller en flakmoppe.
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Kul trådidé:) Visst har man samlat på sig ett par ex, men inga jag saknar sådär jättemycket eller skulle få för mig att köpa tillbaka... Listan:

Yamaha RD125ypvs -85
Yamaha TZR125 -86
Honda CM125t -82
Honda CB125 -82
Yamaha RD350 -82
Honda CB500four -72
Honda CB500four -73

De tre sistnämnda har jag fortfarande kvar, och av de fyra övriga är det väl egentligen bara TZR:en jag saknar... Bästa 125:an jag ägt, riktigt kvick och rolig att köra och dessutom helt problemfri. RD125:an fick jag aldrig kört på väg då den var ett renoveringsobjekt när jag köpte den och såldes innan jag fick den besiktningsklar, och de båda hondorna bara bråkade med mig. Körde även NSR125 en sommar, men den ägde min bror såp den får inte vara med på listan. Och den bråkade också med mig... Det där med magisk hondakvalitet har jag aldrig förstått var det skulle komma från...:va :D
 

Bifogat

  • RD125.jpg
    RD125.jpg
    137 KB · Visningar: 237
  • TZR.jpg
    TZR.jpg
    49.1 KB · Visningar: 215
  • CM125.jpg
    CM125.jpg
    43.8 KB · Visningar: 239
  • CB125.jpg
    CB125.jpg
    47.7 KB · Visningar: 159
  • RD350.jpg
    RD350.jpg
    158.3 KB · Visningar: 213
  • CB2.jpg
    CB2.jpg
    232 KB · Visningar: 255
  • IMAG0113.jpg
    IMAG0113.jpg
    202.6 KB · Visningar: 160
Last edited:

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Bushido!

Jag undrar hur det kommer sig att du först äger/kör de bägge Yammorna och sedan "backar" till Hondorna?
Speciellt i 125-åldern är ju sånt där känsligt.
 

Marsupilami

Tvåtaktstaliban
Gick med
15 Jun 2010
Ort
Söderslätt, Skåneland
Hoj
2xRD500 1xRS250 1xRSV Mille 1xSZR660
Yamaha PW80 -83 (83-90)
Honda XL125S -87 (87-95)
Honda CB650 -80 (90)
Yamaha RD500 -85 (91-98) (Chassit blev stulet! Vem stjäl en gammal omodern ram?)
Yamaha RD500 -84 (2009-> ) (Projekt under uppbyggnad)
Yamaha RD500 -85 (2010-> )
 

MRJaggu

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Electric City
Hoj
HRC baby.
NSR 125 -99 Den vill jag fan inte ha tillbaka pisshoj, den är troligen slaktad och i bästa fall såld i delar ändå.
CBR 600 fajtern, den vet jag är slaktad och såld i delar

VTRen jag har nu säljer jag nog inte på ett bra tag börjar plocka på bra många minnenn med den :)
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Mitt motto - släpp och gå vidare. Ett ex är ett ex.

Så klockren kommentar:tummenupp

Bli sentimental över gammalt skrot är inte min melodi, på min höjd skulle jag kunna tänka mig köra om man får tillfälle någon modell man haft, men förmodligen kommer man bara inse, vad tyckte jag var så bra med den här..:D

Det är mina synpunkter, men så beror det på VAD man haft för tidigare hojar, men har man mest gått från gammalt till nyare så ser jag framåt men kan väl skänka de gamla hojarna en tanke då och då.
 

Bologna

Ny medlem
Gick med
19 May 2010
Ort
Södermalm
Hoj
Ducati 900 ss / Ducati 1000 Sport Classic
Med denna förlorade jag oskulden.. Tänker på henne ibland, men saknar henne inte.
 

Bifogat

  • Monark__TS_(8).jpg
    Monark__TS_(8).jpg
    49.1 KB · Visningar: 250

Smagatusk

Guest
Här kommer min:

Honda MB5 82´
Honda MT5 88`
Yamaha RD 125LC 84´
Yamaha RD 500 84`
Aprilia AF125 Replica
Yamaha RD125 84´
Yamaha RD125 85`
Yamaha R6 06´
BMW S1000rr
Kawasaki Z1000 08´
MV Agusta F4 R312

Och det är faktiskt i den ordningen :)
MV

Fan vilket glapp i årtalen mellan RDn och R6an. :D
 

Gearbox

Träffar apex med slumpmässig precision
Gick med
24 Feb 2010
Ort
Petersberg
Hoj
ZX10R
Listan: (säkert glömt några)

Honda Hornet 600 -99
Honda Fireblade 96
Honda VFR800i -99
Suzuki DR650RSE
Honda CB400 Super Four
Suzuki GS550
Yamaha XS400 Bobber
Kawasaki GPX600
Yamaha TTR600
Honda CR250 R -98
Yamaha XT600 -03
Yamaha XT 600 -85
Yamaha XT660R
Yamaha XT660X
Honda VTR SP1
Honda Fireblade 96 (igen)
Ducati 900 Super Sport -97
KTM 640 Enduro
KTM 990 Superduke -05
Triumph Daytona T595 -98
Triumph Speed Triple -01
Triumph Speed Triple -04
KTM 950 Adventure

Herregud Biltmore, hur gammal är du egentligen? 200 år?
Hur som helst så leder du "jag kan aldrig bestämma mig ligan":hihi
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Bushido!

Jag undrar hur det kommer sig att du först äger/kör de bägge Yammorna och sedan "backar" till Hondorna?
Speciellt i 125-åldern är ju sånt där känsligt.

Det kommer sig på följande vis. Bushidos hojhistoria:D:
RD:n köpte jag när jag var 12. Hade dessförinnan renoverat diverse mopeder, och när det dök upp ett billigt as till lätt mc på blocket så köpte jag hem den för att renovera och ha när jag blev äldre. Sen kom dock 15-årsdagen emellan och den där gamla veteranmoppen man haft sen man var lite var liksom inte så kul längre:gnissla RD:n såldes därför för att finansiera ny och häftig eu-moppe.

Sen började det närma sig 16, och lätt mc var ett faktum. Sålde moppen, köpte TZR:en och övningskörde på den. Tyckte verkligen bra om den, gick som ett skott och krånglade aldrig som sagt. Men sen gick tiden och jag kom aldrig till skott att ta körkortet. Vintern kom och uppkörningstiderna dog, men jag hade jobb inne i stan och behövde transportmedel. TZR:en såldes för att finansiera pendlingsmoppe.

Nästa sommar var det dags, kortet skulle tas. Sålde moppen och köpte CM:en, som jag fått för mig skulle vara ganska lysande för en uppkörning. Upprätt körställning och lugn fyrtaktsmotor med lite bottenvrid för krypkörningen och sådär. På den tog jag också mitt körkort, och sen blev den kvar. Började bygga lite på den och sådär, och när jag hittade CB:n till en billig peng så fick den agera körhoj medan jag byggde och provade ut grejer på CM:en. Tanken var att bygga caféhoj med CM:en som mall, och sen kvickt och lätt transplantera caféprylarna till CB:n när allt var klart. De två hojarna har mycket gemensamt, men CB:n var lite mer café redan från början.

Hann dock aldrig klart med bygget förrän det var dags för tung mc, och 125:eek:rna såldes för att finansiera RD:n. Den kör jag mer eller mindre dagligen, och pysslar lite med när jag känner för det. Miniblink, expansionskammare, kolfiberkåpor, annat smått och gott:)

Saknade dock det där med att bygga hoj, så jakten på en lämplig projekthoj att göra vad jag ville med inleddes. Hittade mina på CB500:eek:r med ett par månaders mellanrum, och av dem ska det bli en chopper. Sen får vi se vad det blir av ramen och motorn som blir öbver, båda är reggade så...

Och tja, det var väl det:D
 

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Ort
Hufvudstadsnära
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Min lista blir kort och tråkig beroende på att jag alltid blir fäst vid mina fordon plus avsaknad av hoj under nära ett sekel pga garagebrist...

1990-1991 Honda MT5 -88 (svart/gul)
1991-1993 Yamaha TZR 125 -89 (röd/vit) duktigt vässad
1995-2003 Yamaha RD 350 -83 (svart/gul) duktigt vässad med lite sämre resultat
2009-? Yamaha R1 -06 (gul/svart)

Jag har saknat alla hojar som jag sålt hittills och insett att jag nog ska ge fan i att sälja någon mer cykel! Jag hade väldigt gärna tagit en sväng på TZR:en ner till sjön i somras och doftat på lite tankblandad Castrol TTS, eller skrämt slag ur diverse sporthojs-ess med 350 vid ett rödljus. :kär
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top