Sjödin garagetråd.

Team Sjödin

Toppkarvare
Gick med
7 Apr 2005
Ort
Holmsund
Hoj
Gsxr 1200 Turbo
Jag har alltid velat ha ett par Marvic Penta och nu har jag det:banana Fast dom blå eloxerade som jag hade på min blå/vita var inte heller helt fel. Nåväl nog om fälgarna, men tack för det PW.

Efter läggningen av dom små satt man sig i soffan och började se robinsson med älsta grabben och höll på att inta ryggläge, när jag kom på att jag skulle ju till garaget. Sagt och gjort.

Det har varit en del skriverier om snickring och spika ihop, men det blev en alupanel till slut. Jag hängde även dit R1000 kåpan för att kolla lite. Den skall snyggas till och även svetsas fast i kåpstaget, sitter nu bara i två popnitar.

Hittade en yoshi oljetempmätare som får fylla en tom yta.

Mvh Peter
 

Bifogat

  • DSC00949.jpg
    DSC00949.jpg
    226 KB · Visningar: 163
  • DSC00950.jpg
    DSC00950.jpg
    218.8 KB · Visningar: 174

Team Sjödin

Toppkarvare
Gick med
7 Apr 2005
Ort
Holmsund
Hoj
Gsxr 1200 Turbo
Ahh nu har jag fått lite jobb, jag som inget har.
Här är tittut cylindern som skall få smaka tigg, skall värma upp den å pressa ur fodren först.

Allt för nu. // Peter
 

Bifogat

  • DSC00951.jpg
    DSC00951.jpg
    230.5 KB · Visningar: 174
  • DSC00952.jpg
    DSC00952.jpg
    235.7 KB · Visningar: 184

pw

new ride
Gick med
26 Aug 2004
Ort
Gavle
Hoj
1.3 0.75 0.45
Ahh nu har jag fått lite jobb, jag som inget har.
Här är tittut cylindern som skall få smaka tigg, skall värma upp den å pressa ur fodren först.

Allt för nu. // Peter

Det får du gärna lägga upp bilder på!

//Nicke nyfiken
 

Team Sjödin

Toppkarvare
Gick med
7 Apr 2005
Ort
Holmsund
Hoj
Gsxr 1200 Turbo
Pw min vänn för dig självklart:tummenupp

Tänkte ni skulle få något att skratta åt i helgen, alltså mig.....:va
Det var för några år sedan, typ fem år, frun var borta och jag å älsta grabben skulle äta. Pappa som man är jag fixar något snabbt, tror det var grillad kyckling och håll i er couscous. Man kokar vatten rör om sedan på spisen en stund igen å "klart å bertart"

När vi skulle börja äta säger sonen, pappa det smakar inte som mammas mat. Nej det är klart det är ju pappa som gjort det.
När jag skulle smaka på underverket ursch ack och tvi:confused: vad har jag gjort för fel?

Frugan kommer hem, och vad har ni ätit då? Grillad kyckling och couscous säger jag. Å vart hittade du det? Frågar frun. I den vita burken med genomskinligt lock. Men det är ju ströbröd!!!!!!!:huvet. Asgarv:D, inte undra på det smakade "Pecka"

Ha nu en underbar helg, själv skall jag jobba:banana // Kocken
 

wachen

Överladdad och numera snusfri
Gick med
14 Feb 2007
Ort
Hemma
Hoj
ducati
Pw min vänn för dig självklart:tummenupp

Tänkte ni skulle få något att skratta åt i helgen, alltså mig.....:va
Det var för några år sedan, typ fem år, frun var borta och jag å älsta grabben skulle äta. Pappa som man är jag fixar något snabbt, tror det var grillad kyckling och håll i er couscous. Man kokar vatten rör om sedan på spisen en stund igen å "klart å bertart"

När vi skulle börja äta säger sonen, pappa det smakar inte som mammas mat. Nej det är klart det är ju pappa som gjort det.
När jag skulle smaka på underverket ursch ack och tvi:confused: vad har jag gjort för fel?

Frugan kommer hem, och vad har ni ätit då? Grillad kyckling och couscous säger jag. Å vart hittade du det? Frågar frun. I den vita burken med genomskinligt lock. Men det är ju ströbröd!!!!!!!:huvet. Asgarv:D, inte undra på det smakade "Pecka"

Ha nu en underbar helg, själv skall jag jobba:banana // Kocken
hahahahahahaaaaaa....! Störtskönt!
 

Wibbe

Tidsoptimist!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gefle
Hoj
GSX-R 1100 '91 från början..., S.P.S.B. 1200 turbo '89-'95, FYM 107, GSX-R 1100 '91 orginal, visstja en Sachs Compact oxo!
Ahh nu har jag fått lite jobb, jag som inget har.
Här är tittut cylindern som skall få smaka tigg, skall värma upp den å pressa ur fodren först.

Allt för nu. // Peter

Dem där bigblock cylindrarna har visst gått ur produktion nu...Hoppas den går att rädda!
 

Team Sjödin

Toppkarvare
Gick med
7 Apr 2005
Ort
Holmsund
Hoj
Gsxr 1200 Turbo
Snickeboa hopp fallera, snickeboa hopp fallera!

Jaha då stog operation rädda bb cylinder på tapeten, undra hur f.n det skall gå:va.

Bild:1 Tittut, tittut!!!!
Bild:2 Innan operation, väntar på narkåsen!
Bild:3 Riggade upp cyllen doktorn värmer och plupp,plupp, plupp. Det skade fodret krävde en smekning ,med plastklubban.
Bild:4 Ett löst foder som jag glömt att vända bilden på:huvet
Bild:5 En naken cylinder rad.
Bild:6 Foder lösa.
Bild:7 Här har jag svetsat utvändigt, svetsade även invändigt.
Bild:8 På undersidan.

Jag svetsade på kylflänsarna lite som jag nu slipat till.

Mvh Peter
 

Bifogat

  • DSC00958.jpg
    DSC00958.jpg
    211.2 KB · Visningar: 147
  • DSC00957.jpg
    DSC00957.jpg
    219.3 KB · Visningar: 159
  • DSC00956.jpg
    DSC00956.jpg
    224.4 KB · Visningar: 138
  • DSC00955.jpg
    DSC00955.jpg
    235.4 KB · Visningar: 130
  • DSC00954.jpg
    DSC00954.jpg
    215.8 KB · Visningar: 132
  • DSC00953.jpg
    DSC00953.jpg
    221.3 KB · Visningar: 119
  • DSC00952.jpg
    DSC00952.jpg
    235.7 KB · Visningar: 115
  • DSC00951.jpg
    DSC00951.jpg
    230.5 KB · Visningar: 130

Team Sjödin

Toppkarvare
Gick med
7 Apr 2005
Ort
Holmsund
Hoj
Gsxr 1200 Turbo
Lite mer hans det med.

Bild:1 Här har jag grovslipat utvändigt.
Bild:2 Grovslipat invändigt.
Bild:3 Platta till turbon olja in.
Bild:4 Den lilla oljekylaren har jag hämtat, tror den är från en gsx 1100es. Sedan blir det rostfria rör och rör kopplingar, det blir ingen slang.

Nu måste jag fräsa cylindern, men det blir problem. Chefen tyckte inte att vi behövde någon fräs. Darn, då får jag väll läjja för det då.

Mvh Peter
 

Bifogat

  • DSC00960.jpg
    DSC00960.jpg
    241.3 KB · Visningar: 147
  • DSC00961.jpg
    DSC00961.jpg
    221.7 KB · Visningar: 152
  • DSC00962.jpg
    DSC00962.jpg
    192.2 KB · Visningar: 130
  • DSC00964.jpg
    DSC00964.jpg
    229.4 KB · Visningar: 132

Henningway

Ny medlem
Gick med
2 Sep 2008
Ort
Rödånäs
Hoj
Suzuki GSX-R 1292 Turbo Dragbike, GSX-R 7/11 turbo -91, GSX-R 1340 Turbobygge, GSX 1168 Katana, RMX 250, Kosman projekt
Lite mer hans det med.

Bild:1 Här har jag grovslipat utvändigt.
Bild:2 Grovslipat invändigt.
Bild:3 Platta till turbon olja in.
Bild:4 Den lilla oljekylaren har jag hämtat, tror den är från en gsx 1100es. Sedan blir det rostfria rör och rör kopplingar, det blir ingen slang.

Nu måste jag fräsa cylindern, men det blir problem. Chefen tyckte inte att vi behövde någon fräs. Darn, då får jag väll läjja för det då.

Mvh Peter


Vilken duktig kille! :Bugar Sådana kompisar skulle man ha! :krama
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Snyggt lappat:tummenupp Inte mycket gods i den där va?...:näsblod :D
 

Team Sjödin

Toppkarvare
Gick med
7 Apr 2005
Ort
Holmsund
Hoj
Gsxr 1200 Turbo
Vilken duktig kille! Sådana kompisar skulle man ha!

Tack Jocke, men det har du ju. jag är bara ett samtal bort. By the way så bor du inte i vännäs utan i moneylake, det får du justera.

Tack Bushido. Nej det var inga problem alls, svtsade just efter jag värmt lös fodren så jag hade bra gundvärme i cyllen.

Värre var det när jag gjorde tanken till "puch:s lars" i 1mm alu, då får man ha tungan i rätt mun, eller hur det nu var.

// Peterpan
 

Henningway

Ny medlem
Gick med
2 Sep 2008
Ort
Rödånäs
Hoj
Suzuki GSX-R 1292 Turbo Dragbike, GSX-R 7/11 turbo -91, GSX-R 1340 Turbobygge, GSX 1168 Katana, RMX 250, Kosman projekt
Vilken duktig kille! Sådana kompisar skulle man ha!

Tack Jocke, men det har du ju. jag är bara ett samtal bort. By the way så bor du inte i vännäs utan i moneylake, det får du justera.

Tack Bushido. Nej det var inga problem alls, svtsade just efter jag värmt lös fodren så jag hade bra gundvärme i cyllen.

Värre var det när jag gjorde tanken till "puch:s lars" i 1mm alu, då får man ha tungan i rätt mun, eller hur det nu var.

// Peterpan

Har nu ändrat på allmän begäran.... :tummenupp
Glömde återigen att mäta hojen! Gick förbi garaget 20 ggr när jag eldade upp en massa gamla bräder och tänkte varenda gång att jag skulle mäta, men gissa om jag kom ihåg det innan jag gick in? -NOPE! :huvet
 

Team Sjödin

Toppkarvare
Gick med
7 Apr 2005
Ort
Holmsund
Hoj
Gsxr 1200 Turbo
Du håller på att bli gammal å glömsk, du med välkommen i klubben!

Angående mätningen är det ingen brådska, som du ser har jag lite å pjöllere på med.
Får se när jag ger bussen tid för ombygnad. Nu i morse var den inte snabb på starten så jag anar ofrivilligt buss mek i veckan, tyvärr.

// Peter
 

Team Sjödin

Toppkarvare
Gick med
7 Apr 2005
Ort
Holmsund
Hoj
Gsxr 1200 Turbo
I dag blev det inte så mycket gjort, försökte få dit olje kylaren, men det gick inte utan att göra nya slangar. Det är ju så förbannat mycket rör överallt. Men jag har då fyllt olja. Micke och jag har därimot varit ute å rastat enduro mopparna en timme, så i morgon kommer "gammkroppen" att göra sig till känna.

Väntar nu på min el kompis Peter, kanske blir det en sväng till gruvan i kväll.

Allt för nu. // Peter
 

Team Sjödin

Toppkarvare
Gick med
7 Apr 2005
Ort
Holmsund
Hoj
Gsxr 1200 Turbo
Host host!!!

I kväll vart det rökigt i garaget:tummenupp, nu är den startad innan vintern som var mitt mål.
Jag startade den på bensin och den gick fett så det verkar ju lovande då jag tänkt åka på e85. Men lite backjobb vart det, den läckte lite olja. Den verkar flöda lite på fyran, men då kom jag på att jag glömt justera bränsletrycket i all iver:huvet

Vet ej om han läser här, men jag vill rikta ett stort tack till Peter Viklund som benade ut strömslangarna åt mig tusen tack:Bugar.

Mvh Peter
 

pw

new ride
Gick med
26 Aug 2004
Ort
Gavle
Hoj
1.3 0.75 0.45
Snickeboa hopp fallera, snickeboa hopp fallera!

Jaha då stog operation rädda bb cylinder på tapeten, undra hur f.n det skall gå:va.


Mvh Peter

Snyggt! Tänk om du kunde laga maten med TIG:en, då vart det nobelmiddag varje gång frugan inte är hemma...

Hur pass formstabil är en sån där cylinderrad? Räcker det med att fräsa där fodret ska i eller måste man justera på fler ställen? Vad har du använt för tråd?


:tummenupp
 

madmagnus

metal fabricator
Gick med
1 Jun 2004
Ort
Holmsund
Hoj
Kawasaki kz440
Host host!!!

I kväll vart det rökigt i garaget:tummenupp, nu är den startad innan vintern som var mitt mål.
Jag startade den på bensin och den gick fett så det verkar ju lovande då jag tänkt åka på e85. Men lite backjobb vart det, den läckte lite olja. Den verkar flöda lite på fyran, men då kom jag på att jag glömt justera bränsletrycket i all iver:huvet

Vet ej om han läser här, men jag vill rikta ett stort tack till Peter Viklund som benade ut strömslangarna åt mig tusen tack:Bugar.

Mvh Peter

I dag när jag som vanligt slamrade på med garagebygget hörde jag vacker sång från en öppen garagedörr :tummenupp
Hade inte tid att gå ner från ställningen så du fick vara ifred i dag (kanske?)
Bra jobbat förresten.... blire nån bromsning så ska jag med bara så du vet.
 

Team Sjödin

Toppkarvare
Gick med
7 Apr 2005
Ort
Holmsund
Hoj
Gsxr 1200 Turbo
Hahaha! Laga mat med tiggen, jo det vore nått det. Aluminiumstuving å pären kanske. Frugan är för övrigt i Riga nu, så då vet ni vad ungarna får för mat i veckan:tungan. Lätt lagat. Skall kolla vad tråden heter.

Formstabil? Jag vet fler som lagat Tomas Hedman i Pite å Marklund vet jag har gjort det. Den skall fräsas av ytan som är mot blocket och hålet skall finliras. Måste bestalla ett foder å en kolv, med det är mer än ebb i kassan nu hunna piss ju på en:mad:.

Självklart Mange skall du få vara med på bromsning när det nu blir, jag å Jocke skall upp till Erik å bänka där nångång. Jasså det hördes:D.

Jobba på du med garaget, jag skall på kalvberget i dag å brottas med stenarna, köra enduro, har sjukt mycket tränings värk sen tidigare i veckan:va.

Mvh Peter
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top