R1 Turbo

blå1

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2010
Ort
E-tuna
Hoj
R1 turbo
Som sagt stava kan ja inte häller, Nopp den e tyst som en symaskin :) skit skönt i stan ;) ja som inte kan köra häller är första året ja har hoj-kort och förra året köpper ja en ninja 600 så ja har inte många mil erfarenhet, derför ja fegar men dom som gnäller brukar offtast köra långsamast :)
 

DerClown

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2008
Ort
Åbo
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
första året hojkort och kör redan R1 Turbo.
Jeezes, du har inte mycket att upgradera dig till mera..

Kul hoj säkert!

ha brukar inte moralpredika men hElv*Te så du kör som andra åring..
 
Last edited:

blå1

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2010
Ort
E-tuna
Hoj
R1 turbo
Hadde en Honda cbr 929 som va nästan orginal, ja körde mycket fortare på den än r1an helt klart, så mycket stabilare hoj, och r1an går de ju typ aldrig att hålla stumt med man måste ligga och fin lira hela tiden, för övrigt e det stora mc-express kittet på hojen som mc-express gjort och monterat, kompsänkt maskin och så, mekat lite med den då vatten kylaren läckte så fick bytta den, kan bara säga att kittet dom gjort är BRA! Genomtänkt, ic gick lätt att ta bort och så, måste tagit sjukt mycket tid att ta fram första kitten, helt löser tumme upp för dom :)
 

blå1

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2010
Ort
E-tuna
Hoj
R1 turbo
Haha var BMW träff här i stan idag :) säkert kört ifrån 15-20 st :) kört hoj sen 12 idag e helt slut nu :/ undra om de e klokt när man tänker själv när man åker förbi föreldrarna att här ska ja köra lite lungt så i alla fall föreldrarna slipper hitta en :/
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Haha var BMW träff här i stan idag :) säkert kört ifrån 15-20 st :) kört hoj sen 12 idag e helt slut nu :/ undra om de e klokt när man tänker själv när man åker förbi föreldrarna att här ska ja köra lite lungt så i alla fall föreldrarna slipper hitta en :/

Bmw är ingen merit att köra om:DJag körde om säkert 20 crombågar med en lånad multistrada , första gången jag körde den med passagerare på en kringelikrok väg..

Vet inte om det är jag bara, eller om du kör "lugnt" för det verkar inte vara någon riktig "kick" håller du igen förstår jag, el är turbon trött:vaAv filmen att döma så går det att köra lika med en "vanlig" r1.
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Bmw är ingen merit att köra om
Då har du aldrig kört mot en BMW 330
:D

Vet inte om det är jag bara, eller om du kör "lugnt" för det verkar inte vara någon riktig "kick" håller du igen förstår jag, el är turbon trött:vaAv filmen att döma så går det att köra lika med en "vanlig" r1.
Det där med att alla turbohojar Wheelar konstant vid alla lägen stämmer inte riktigt. Ketchup-effekten är inte vad den brukade vara. Visst effekten kommer när man vrider rullen, men den brukar komma ganska hanterbart bara man är lite beredd.
Turbohojar är ungefär som en vanliga sporthoj i registret, fast bara mycket mera liksom.
:D
 

blå1

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2010
Ort
E-tuna
Hoj
R1 turbo
Tror avgashuset är för litet på agget men de e ja som inte vrider fullt, sen är de givet om man kan köra så går de åka mycket fortare, så sjukt kul de e, det finns inget stopp alls, de är bara pcsykiskt :/
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Då har du aldrig kört mot en BMW 330
:D


Det där med att alla turbohojar Wheelar konstant vid alla lägen stämmer inte riktigt. Ketchup-effekten är inte vad den brukade vara. Visst effekten kommer när man vrider rullen, men den brukar komma ganska hanterbart bara man är lite beredd.
Turbohojar är ungefär som en vanliga sporthoj i registret, fast bara mycket mera liksom.
:D

Man kan lura sig av filmen att dömma..men det finns ett bra hjälmedel för lösa det, bara låta mig prova:tummenupp:)
 

blå1

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2010
Ort
E-tuna
Hoj
R1 turbo
ja kan säga att min gammla 929a va som ett lamm att köra om man jämför, detta e ju lite sport.. hoppas testa den nästa helg på kjula.. får se hur de går.. alldrig testat strippen me hoj men testar man inte lär man ju sig inte.. komer säker inte gå fort men bättre testa och ha försökt än stå brevid och säga hur man ska göra :)
 

Hôffer

Jä ä Värmlänning
Gick med
16 Jan 2009
Ort
Trondheim Norge
Hoj
Suzuki V-Strom 1000 -14
true that=/ Kör för tillfället en honda scoopy 110cc =( (i thailand).

Du som nu ska vara så duktig att stava/skriva, varfør børjar du inte med stor bokstav, och "thailand" som du skriver, det ska vara stor bokstav dær också ;)

Till er med turbo-hojar: lægg gærna upp mer filmer från kørningar på "bana" :banana
 

TimR

Ny medlem
Gick med
25 May 2011
Ort
Örebro
Hoj
Yamaha R6 -01 | Kawasaki kx 250 -03
Grym hoj! Lägg gärna upp mer filmer också. Sitter ju fan här med bånge!!!!:tummenupp:yoparty
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top