Dagens Blocket, endast printscreen-inlägg!

morotjos

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2014
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha, FZ 750 1985
Jorå, en mc-firma som har full koll på va dom säljer..
631cbb837cc073283cf0421f0a691d84.jpg



Skickat från min iPad med Tapatalk Pro
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Är det inte typ sådana som sitter på Huskvarna 256 eller vad de heter

Skickat från min E5823 via Tapatalk

Nej, 258 har annan profil, de där skidorna är uppbuktade på mitten och kommer kanske från de gamla jaworna.

258 har profilen tvärtom, djupast på mitten.

I kontrast till hur man ryggmärgsmässigt vill köra så när man kör med skidor så går det snabbast i kurvorna om man trycker ner ytterskidan för då vill hojen rätas upp och man kan gasa lite hårdare utan att sladda runt. Trycker man ner innerskidan så vill hojen sladda runt och därmed hindras högre kurvhastighet desto mer man trycker ner innerskidan.
Och det är här som skillnaden på dessa skidor märks, med Jawaskidorna enligt bild hugger skidan lättare fast och när ytterskidan hugger fast i en kurva så blir det ofelbart en highsider, en brutal hög sådan dessutom eftersom hojen lyfts över hela skidarmen, vilket lyfter hojen kanske en halvmeter högre upp i luften mot en vanlig highsider. Enda trösten är att man glider bra när man kraschar på vintern.

Sen är skidarmen skrot, kanske även skidan och ytterligare detaljer på Jawan, jag har skrotat mer än en av försvarets skidarmar på det viset.

Därav skulle jag aldrig köpa jawaskidor.
 
Last edited:

piece

Stöddig
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Närke
Hoj
Ducati 748
Nej, 258 har annan profil, de där skidorna är uppbuktade på mitten och kommer kanske från de gamla jaworna.

258 har profilen tvärtom, djupast på mitten.

I kontrast till hur man ryggmärgsmässigt vill köra så när man kör med skidor så går det snabbast i kurvorna om man trycker ner ytterskidan för då vill hojen rätas upp och man kan gasa lite hårdare utan att sladda runt. Trycker man ner innerskidan så vill hojen sladda runt och därmed hindras högre kurvhastighet desto mer man trycker ner innerskidan.
Och det är här som skillnaden på dessa skidor märks, med Jawaskidorna enligt bild hugger skidan lättare fast och när ytterskidan hugger fast i en kurva så blir det ofelbart en highsider, en brutal hög sådan dessutom eftersom hojen lyfts över hela skidarmen, vilket lyfter hojen kanske en halvmeter högre upp i luften mot en vanlig highsider. Enda trösten är att man glider bra när man kraschar på vintern.

Sen är skidarmen skrot, kanske även skidan och ytterligare detaljer på Jawan, jag har skrotat mer än en av försvarets skidarmar på det viset.

Därav skulle jag aldrig köpa jawaskidor.

Även jag har skrotat en hel del skidor på både jawa och Husqvarnan. Men det är ta mig fan bland det roligaste man kan göra på en hoj :tummenupp
 

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Ort
Kalmar
Hoj
Bolt 950, CBR1000RR, ZX7R, 500W Bafang
Dagens Blocket...ej mc-relaterat

Det här visade sig inte alls vara vad första anblicken ville lura min morrongosiga hjärna att tolka det som :tuttar ...

Surround gaming headset.JPG


Inga leksaker, bara ett surround gaming headset :rolleyes:
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Det är sällan jag lägger in flera bilder från samma annons, men denna eXtrEma sAaB förtjänar det.

"Troligen Lamellras
Bilen har aldrig sålts under 50000 SEK. Bilstein dämpare runtom. Rostfritt sport-avgassystem.
Nytt extractorgrenrör.
Turbon just nu monterad medföljer (GT3071R)."


Både kopplingsras och turbon som sitter monterad följer med samt att den aldrig har sålts under 50 papp :3freak

https://www.blocket.se/kronoberg/Saab_9_5_Extreme_84860899.htm

Är fälgarna skitiga, brandskadade eller har han bara lagt ett tunt lager plastidipp lite random sådär..?
Saab95Xtrm_4.jpg
Saknas det inte nått på sidokjolen..?
Saab95Xtrm_3.jpg
Svetsjobbet...Mmmm....Nästan som om det är gjort av ett stumt proffs som guidar en blind/döv via en gammal MSN-chatt.
Saab95Xtrm_5.jpg
Perfektionen i lackjobbet på toppen alltså.
Saab95Xtrm_1.jpg
Snygga handskar
Saab95Xtrm_2.jpg
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Det är sällan jag lägger in flera bilder från samma annons, men denna eXtrEma sAaB förtjänar det.

"Troligen Lamellras
Bilen har aldrig sålts under 50000 SEK. Bilstein dämpare runtom. Rostfritt sport-avgassystem.
Nytt extractorgrenrör.
Turbon just nu monterad medföljer (GT3071R)."


Både kopplingsras och turbon som sitter monterad följer med samt att den aldrig har sålts under 50 papp :3freak

https://www.blocket.se/kronoberg/Saab_9_5_Extreme_84860899.htm

Är fälgarna skitiga, brandskadade eller har han bara lagt ett tunt lager plastidipp lite random sådär..?
View attachment 448718
Saknas det inte nått på sidokjolen..?
View attachment 448717
Svetsjobbet...Mmmm....Nästan som om det är gjort av ett stumt proffs som guidar en blind/döv via en gammal MSN-chatt.
View attachment 448719
Perfektionen i lackjobbet på toppen alltså.
View attachment 448715
Snygga handskar
View attachment 448716

Få man inte igång den så har man ändå en torkställning att torka sina handskar på.
 

berserken

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 May 2006
Ort
Sjöbo
Hoj
GSX1400+Kawasakiz750ssssss
Det är sällan jag lägger in flera bilder från samma annons, men denna eXtrEma sAaB förtjänar det.

"Troligen Lamellras
Bilen har aldrig sålts under 50000 SEK. Bilstein dämpare runtom. Rostfritt sport-avgassystem.
Nytt extractorgrenrör.
Turbon just nu monterad medföljer (GT3071R)."


Både kopplingsras och turbon som sitter monterad följer med samt att den aldrig har sålts under 50 papp :3freak

https://www.blocket.se/kronoberg/Saab_9_5_Extreme_84860899.htm

Är fälgarna skitiga, brandskadade eller har han bara lagt ett tunt lager plastidipp lite random sådär..?
View attachment 448718
Saknas det inte nått på sidokjolen..?
View attachment 448717
Svetsjobbet...Mmmm....Nästan som om det är gjort av ett stumt proffs som guidar en blind/döv via en gammal MSN-chatt.
View attachment 448719
Perfektionen i lackjobbet på toppen alltså.
View attachment 448715
Snygga handskar
View attachment 448716

Skroten öppnar igen på Tisdag
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top