Körövningar på Hedenbasen!?

RacerRaffe

MR Wheeler( Långbens alter ego)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Boden
Hoj
GSXR 1000 & CR500
Intresse för ngt slags "fortbildning/övning" för MC-körning på Hedenbasen innan sommaren tar slut?

Då jag genom FMCK har tillgång till Hedenbasen och kan ha samverkan med tex SMC är det möjligt att nyttja basen för vidare utb för MC och då ha basen låst för andra dvs man kan då lägga upp ngt slags bana för körteknik övningar utan att riskera att stöta på annan trafik.

Finns det intresse för detta?

Krav för deltagande bör nog vara FMCK eller SMC medlemsskap och arrangemanget får ej vara "vinstdrivet" då det sker på militär mark men om det uppstår ngt slags kostnad iom ev arrangemangs omfattning kan denna som jag ser det fördelas mellan de som deltager utan att nämnda regel överskrids.

"Övningarna" skall vara av organiserad form, ingen "hopp & lek" körning då sådant äventyrar möjligheterna för att kunna organisera detta även i framtiden

Vad jag kan bistå med är:

Ett 30-tal konor

Tillgång till basen

Ragga ihop lite FMCK-folk.

Som information så har jag nu talat med de chefer som håller i Hedenbas frågan och då en av dessa talat om "avgrävning" av banan så tog jag upp detta med ansvarig person igår, fick då beskedet att just avgrävning INTE är aktuellt i dagsläget men att tex utställning av betonggrisar på banan är ngt de pratar om men då skall dessa tas bort när tillåten aktivitet sker på basen.

Mina funderingar är nu om nog många "intressenter" kan skapa bättre ordning på basen så att de som förstör genom att bla elda bilar mm inte får utrymme att vara där då seriösas närvaro och vi genom att försöka snacka med de vi ser sabbar får dom att fatta att de förstör för alla som vill vara på basen.

Han som basar för basen sa igår "jag föredrar ju att basen kunde vara öppen för allmänheten, detta vore det bästa men nu har polisen bett oss stänga pga buset" Mao får vi bort de som skräpar ner och saboterar så försvinner skälen att ha stängt
 

RacerRaffe

MR Wheeler( Långbens alter ego)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Boden
Hoj
GSXR 1000 & CR500
Då tolkar jag avsaknaden av svar i denna tråd som ointresse för detta :confused:
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Njae, vi är nog bara många som inte sett detta förrän nu:) Säsongen börjar ju lida mot sitt slut men vi kanske skulle fundera på hur vi kan använda basen på bästa sätt under kommande säsong? Hoppe här på forumet är ju MCT (utbildningsguru) för SMC i år, ska stöta på honom och peka honom på tråden. Skickar PM med lite uppgifter:)
 

RacerRaffe

MR Wheeler( Långbens alter ego)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Boden
Hoj
GSXR 1000 & CR500
Njae, vi är nog bara många som inte sett detta förrän nu:) Säsongen börjar ju lida mot sitt slut men vi kanske skulle fundera på hur vi kan använda basen på bästa sätt under kommande säsong? Hoppe här på forumet är ju MCT (utbildningsguru) för SMC i år, ska stöta på honom och peka honom på tråden. Skickar PM med lite uppgifter:)

Jamen då är det bara att hitta på ngt vettigt då, Hoppe och Niklas surrade ju om detta när vi körde "avrostningen" där i våras.

Min tanke är att försöka väcka lite liv i detta då det går att få tillgång till basen då vi genom FMCK har rätt att använda banan för övningsverksamhet vilket den tänkta körninge faller in under samt att man kan se övriga icke FMCK deltagare som "värvningsbar målgrupp".

Det är lätt att inse att redan körklara hojåkare med vidareutbildnings intresse är FMCK målgrupp då förkravet för FMCK GK2 är just innehav av A-KK och då intresse för att köra mer MC. Även om utfallet är noll och inget så har vi då kul under tiden :)

Jag har både Hoppe och Niklas i min tfn sedan tidigare
 

RacerRaffe

MR Wheeler( Långbens alter ego)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Boden
Hoj
GSXR 1000 & CR500
För kännedom så är Hedenbasen sedan 3/5 2013 låst och detta pga dödsolyckan under valborgsnatten. Pratade med Säk-C idag ang detta så extra bevakning av efterlevnaden kan nu förväntas. FMCK verksamhet på basen är dock oförändrad då vi har egen nyckel dit för planerad verksamhet. Mao idag inga kända hinder för de verksamheter vi har bedrivit och vill bedriva där. "Obehöriga" kan förvänta sig en hårdare bevakning närmaste tiden.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top