LMS funkisar

enhjuling

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Linköping
Hoj
R1200GS
Rookieracet gick ju kanonbra tack vare er superfunkisar. Jättetack till alla som var med.
Hoppas ni hade kul på funkiskörningen, eftersom jag var i tyskland och snurrade runt med motorcykeln kunde jag tyvärr inte vara där.
Men nu är jag hemma igen :)
Nästa tisdagkväll dvs den 6e september kör vi vårt mest prestigefyllda race nämligen KM2.
Vi kör igång kl 16:00 och är färdiga 20:00. Kom och flagga och heja fram polarna. Vi behöver samlas ca 15:30 för att hinna komma ut på posteringarna.
Anmäl gärna att ni kommer på hemsidan.
Den 24e-25e september kör vi SuperMoto SM med dubbla race lördag-söndag, då kommer vi också att behöva funktionärer.
Jag vet inte vilka tider som gäller än men hoppas det kommer snart på hemsidan för supermoto-sektionen: http://lms.se/web/_pages/Index_sektion.asp?NodeId=4&PageId=10&SektId=0
Hannes utlovade ett gokartrace på lördagkvällen för funkisarna. Kom och flagga och kolla in den kanonroliga mc-sporten, anmäl er som vanligt till mig via hemsidan.

/Stefan
 

enhjuling

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Linköping
Hoj
R1200GS
Hej igen
KM blev ju en succé och det var ju precis vad man förväntade sig.
Nu är det snart slut på racingsäsongen men det är lite kvar än,
----------------
sista RR-träningen på LMS är tisdagen den 20/9, Alexsandra håller i den och vill ha hjälp,
----------------
helgen 24-25/9 är det som jag förut mailat om Supermotard-SM på LMS, där behövs ni.
Hör av er så snart ni kan för det är väldigt få som anmält att de kommer.
Tiderna för SuperMotard är samma både lördag och söndag. Det börjar med träning 09:20, och sen blir det kval och race.
Det är tre klasser som kör och varje klass har en träning ett kval och två race per dag.
----------------
torsdagen 29/9 är det friträning inför SM och ERF på Mantorp
fredagen 30/9 är det ERF på Mantorp i ARCs regi och
helgen 1-2/10 är det RR-SM på Mantorp även det i ARCs regi,
---------------
Jag fick ett rop på hjälp med funktionärer till dessa dagar från ARC så kan ni vara med och
hjälpa till då hör av er till mig eller direkt till ARC enligt det inklippta mailet nedan.
----------------
Samtidigt arrangerar LMS en tävling i Sverigecupen i gokart den 1/10 på Sviestad och
där har Maria frågat om vi har några som kan ställa upp och flagga,
kan och vill ni vara med där så kan ni kontakta Maria Ljunggren på LMS gokartsektion.

----------------
Den 19/11 håller vi vår traditionella höstfest där alla funkisar givetvis är välkomna,
anmälninglista kommer att komma upp på hemsidan.
----------------
Under vintern/våren kommer vi att försöka arrangera utbildningar för funktionärer,
förstahjälpen med HLR, funtionärslicenskurs, träningsledarkurs och/eller nåt annat intressant.
Maila in så vi vet om ni är intresserade av någon speciell utbildning.
Kom med förslag på de aktiviteter ni är intresserade av så skall vi se vad vi kan fixa.

/Stefan

------------Mail från ARC--------------------
Som ni förmodligen alla känner till i LMS kör ARC finaltävlingen i RR på Mantorp den 1-2 oktober. Vi kör ochså årets sista ERF sanna helg alltså fredagen den 30 september.

Som alltid är det ett pyssel att få ihop tillräckligt många funktionärer och därför vädjar vi om hjälp med detta. Vi hoppas på ett ömsesidigt utbyte och hoppas på att kunna ställa upp med funktionärer när ni behöver hjälp. Inför Mantorp-tävlingen undrar vi därför om det finns några av era medlemmar som kan tänka sig hjälpa till.

Vi börjar redan på torsdagen den 29 september med friträning. Därefter kör vi ERF på fredagen och SM i RR lördag och söndag 1-2 oktober.

Vi betalar ut reseersättning och står för mat men även logi för dem som eventuellt vill övernatta. Någon form av festligheter kommar att arrangeras så det kanske kan vara trevligt att stanna kvar.

Om ni blir några stycken vill vi gärna att ni samåker.

De som är intresserade ringer till funktionärssamordnare Matilda Eriksson tfn 070-2997136, kansliet Ingelie tfn 0371-16170 eller undertecknad Ulf Starby tfn 070-8508275.

Med förhoppning om ett framtida gott samarbete.

Ulf Starby

tf ordf i ARC.
------------Mail från ARC--------------------
 
Last edited:

enhjuling

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Linköping
Hoj
R1200GS
Trots att vintern verkar lite envis är vi igång med träningarna sedan den 3 april.
Planeringen är i full gång och det skulle vara trevligt att få skriva in lite namn på mina funktionärslistor inför tävlingarna. Både tisdagsträningar och juniorträngingar behöver funkisar så anmäl er gärna till de träningar ni kan också.
Kolla er kalender och skicka mig ett mail där ni berättar när ni kan vara med, gärna så snart som möjligt.
Jag har dessutom tömt listan som säger vilka som får träna för 50:- och kommer att fylla på den när jag får funkisanmälningar.

Årets tävlingar:
8/5 KM1, kvällstävling kl 16-20 samling senast 15:30

15-17/6 SM inkl Pro Superbike, träning fredag den 15e och tävling lördag och söndag tidsschemat är inte klart ännu
men vi börjar nog med samling 08:00, mer info kommer.

3-5/8 47års-Racet, träning och kval på fredagen den 3e och tävlingar lördag och söndag. Vi kommer att köra alla tre
dagarna från 09:00 till ca 18:00 och det innebär att vi behöver samlas kl 08:00.

4/9 KM2, kvällstävling kl 16-20 samling senast 15:30

Vi ses i sandfållan
/Stefan
 

enhjuling

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Linköping
Hoj
R1200GS
Hej igen
Först och främst ett jättetack till alla som var med och hjälpte till på KM1, det funkade så bra som det bara kan göra på LMS.
Ni är bäst :)
Nu är det snart dags igen och då är det Pro Superbike, de vanliga SM-klasserna, junior och Rookie på en och samma helg.
Jag har redan fått en del anmälningar men saknar fortfarande många.
Maila mig så fort ni vet att ni kan så att jag kan fylla på mina listor är ni snälla. Det vore ganska skönt att veta i förväg att vi har tillräckligt med folk.
Tisdagen efter SM-helgen dvs den 19e juni ställer vi som vanligt in träningen och har istället en körning för er som varit funkisar. Den dagen är ju dessutom en dag då vi får låta lite mer så vi har inget krav på originalsystem som på trafikövningarna därmed inte sagt att det är fritt fram utan det är bullerregler som på träning.


Vi ses i sandfållan
/Stefan
 

enhjuling

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Linköping
Hoj
R1200GS
Hej igen
Först och främst ett jättetack till alla som var med och hjälpte till på SM, det funkade som vanligt helt fantastiskt bra så som det bara kan göra på LMS.
Alla som begriper nåt gav massor med beröm för hur alla funkisar agerade med flaggor och bärgningar.
Vår speaker Peter Lindén har ju sett ganska många tävlingar på många olika banor och han upprepade gång på gång hur bra ni jobbade.
Ni är bäst :)

Nu tar vi igen oss ett tag innan det är dags för årsracet i augusti tycker jag men då vill jag gärna se er igen.
Jag har redan fått en del anmälningar men saknar fortfarande många.
Maila mig så fort ni vet att ni kan så att jag kan fylla på mina listor är ni snälla. Det vore ganska skönt att veta i förväg att vi har tillräckligt med folk.



Detta är årets resterande tävlingar på LMS.
3-5/8 47års-Racet, träning och kval på fredagen den 3e och tävlingar lördag och söndag. Vi kommer att köra alla tre
dagarna från 09:00 till ca 18:00 och det innebär att vi behöver samlas kl 08:00.

4/9 KM2, kvällstävling kl 16-20 samling senast 15:30


Vi ses i sandfållan
/Stefan
 

enhjuling

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Linköping
Hoj
R1200GS
nu är det snart dags för 47års-racet.
Jag själv kommer tyvärr inte att kunna vara med men om ni anmäler er till mig skall jag skicka det vidare till Roffe som kommer att vara funkischef i år.
/Stefan
 

enhjuling

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Linköping
Hoj
R1200GS
Hej igen
Nu är det snart dags för vår sista tävling för i år.
Den viktigaste!
VM i KM del 2 som går av stapeln tisdagen den 4e september.
Första kvalpasset startar kl 16:00 så vi behöver samlas senast 15:30 så att vi hinner ut på posteringarna.
Jag har redan fått några anmälningar men saknar fortfarande många.
Maila mig så fort ni vet att ni kan så att jag kan fylla på mina listor är ni snälla.
Det vore ganska skönt att veta i förväg att vi har tillräckligt med folk.


Vi ses i sandfållan
/Stefan
 

enhjuling

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Linköping
Hoj
R1200GS
Hej hej
Nu börjar RR-säsongen närma sig så smått även om dagens temperatur inte är så vårlik men det kommer väl..

Under året kommer det att genomföras en del ombygnader på banan och i depån för att bla höja säkerheten.
Planeringen för dessa ombygnader är inte klar ännu så det väntar vi på och naturligtvis kommer vi att informera när vi vet nåt.

Vår planering ser ut ungefär så här, dock med lite reservation för byggaktivteter.

Kurser:
Licenskurs hålls redan nästa helg 16-17 mars, info om den finns på hemsidan.
Vi kommer att ha Funktionärsutbildning och HLR-utbildning den 13e april och den 14e april är det träningsledarutbildning
Info och anmälan för dessa dagar finns som vanligt på hemsidan.

Träningar:
Första tisdagsträningen är den 2e april och sen kör vi varje tisdag kl 17-20 fram till och med den 24e september förutom den 30e april.
Juniorträningar är planerat kl 17-20 på dessa måndagar 15/4, 29/4, 13/5, 10/6, 24/6, 12/8, 2/9 och 16/9

Tävlingar:
KM skall vi som vanligt köra två st men har inte bestämt datum ännu eftersom vi väntar på planeringen för de ombygnader som skall göras på banan och i depån.
Mer info om både KM och ombyggnader kommer.
SM kommer i år att köras senare än vanligt och blir då finalen i SM-serien. 7-8 September är planerat för SM.
48års-racet körs som vanligt 1a helgen i augusti dvs den 2e, 3e och 4e.

Ducatiklubben har hyrt banan på LMS 31/5 och 1/6 och tänker då köra bandag och KM för ducceklubben och även en BOTT-tävling.
Vi har fått en förfrågan från dem om vi kan hjälpa till med bla funkisar då.

Maila gärna mig och meddela i god tid de datum ni kan tänka er att hjälpa till.

Hoppas värmen kommer snart så sandfållorna blir mjuka och fina.

Vi ses
/Stefan
 

enhjuling

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Linköping
Hoj
R1200GS
Man måste inte gå kursen mer än en gång för att ha kvar sin funkislicens.
HLRkursen är väl däremot bra att repetera ofta tycker jag.
 

enhjuling

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Linköping
Hoj
R1200GS
Hej igen
Nu är säsongen igång och vi har haft våra kurser och första träningar och det har funkat fint.
Planeringen för banan vad det gäller ombyggnader är fortfarande oklar och därför har vi inte planerat in nåt KM ännu,
så fort vi vet mer kommer vi förstås att göra det.

ARC kör ju SM-premiär i helgen 4-5/5 och har stort behov av funktionärer,
de skulle bli jätteglada om vi kunde bidra med några av våra funkisar.
Ta chansen att kolla hur det går till på en annan bana.
Respengar, mat och boende fixar ARC, önskvärt är förstås om man kan samåka och har man tex husvagn så är det bra.
Hör av er snarast till mig om ni kan tänka er en helg i Anderstorp.

/Stefan
 

enhjuling

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Linköping
Hoj
R1200GS
Hej, hej
Nu är det jag igen
Vi har nu äntligen bestämt att vi skall köra KM den 20/8 och behöver förstås er då.
Det är ju en tisdagkväll som vanligt och vi kör från 16:00 och är färdiga till 20:00

Innan dess kommer ju 48års-racet att gå av stapeln 1a helgen i augusti dvs den 2e till 4e
Där behövs ni också, jag har fått en del anmälningar men behöver fler.

SM skall vi köra 7-8 september med träning på fredagen den 6e.
Till SM har jag också fått några anmälningar men behöver många fler.

Hör av er snarast om ni kan vara med, det skulle vara skönt att ha lite fler namn i listorna
och slippa oroa sig för att vi inte kan få i hop tillräcklig bemanning.


/Stefan
 

enhjuling

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Linköping
Hoj
R1200GS
Nu är det inte långt kvar till SM-finalen 7-8 september.
Detta har vi tänkt skall bli den bästa tävlingen vi kört i mannaminne :)

En hel del event och aktiviteter är inplanerade bla skall det ställas ut häftiga bilar, köras uppvisningar och
publiken skall få möjlighet att bli skjutsade runt banan av erfarna racerförare både på hoj och i bil.
Info om detta finns dels på vår hemsida http://lmsroadracing.se/ och på en facebooksida https://www.facebook.com/Linkopingroadracing?fref=ts

Vi har också tänkt att vi skall ha några sk publikvärdar som kan hjälpa publiken till bästa åskådarplatserna,
visa runt i depån, presentera förare, förklara de olika klasserna och svara på diverse frågor.
Känner du att det kan vara nåt för dig så hör av dig snarast.

Jag har en hel del funkisar som anmält sig men än finns det plats för fler så hör av er snarast om ni har möjlighet att hjälpa till.

Lite info inför helgen:
Vi kör från 09:00 till ca 18:00 så samling blir ca 08:00 på Café Kolven (Gokart-fiket)
för lite frukost, genomgång och utplacering. Lunchen äter vi också där.
Fika för för- och efter-middag packar ni ihop själva vid frukost och lunch så ni får rätt grejer med er i lådan till posteringen.
På Lördagkvällen bjuder vi på en grillbuffé kl 18:30.
För att vi skall kunna planera detta vill vi att ni anmäler i förväg om ni kommer att stanna kvar och käka.
Gör det, det blir trevligt och en massa snack om vad som hänt under dagen.

Tisdagen den 10e september kör vi ingen vanlig träning utan då är banan reserverad för er som jobbat som funkisar som vi brukar göra efter en stor tävling.
Både racehojar och gathojar är förstås välkomna och får då köra i olika grupper.

Kom igen nu för nu skall vi ha en toppenhelg!


/Stefan
 

enhjuling

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Linköping
Hoj
R1200GS
Govänner
Nu är det höst.....
SM-helgen blev ju en succé av stora mått, vi fick massor med beröm för vårt arrangemang
och inte minst ni som var med och funktionärade runt banan imponerade stort på alla tävlande och andra inblandade.
Hoppas ni var nöjda med oss också och tyckte det var kul.
Funkiskörningen den 10e blev ju dock ett fiasko pga dålig planering och oklara besked.
Det vill vi försöka kompensera genom att på de två återstående tisdagsträningarna (17e och 24e) ha en gatgrupp för funkisar
och att ni som var med på fiaskot den 10e naturligtvis kör gratis då.
Hör gärna av er om ni tänker komma så vi vet ungefär hur många vi blir.

Den 28e-29e september kör Gokart-sektionen en tävling i Sverigecupen och har ställt en fråga om nån av er kanske
kan vara intresserade av att vara med som funktionärer.
De vill ha samling kl 07:30 och beräknar att det skall vara färdigkört ca 18:00.
Fika och lunch bjuds på på ungefär samma sätt som när vi (RR) kör en tävling.
Är ni intresserade så skulle det vara bra om ni kan lämna besked så snart som möjligt.

Vår traditionsenliga höstfest kommer det att komma besked om så snart vi bestämt datum för den.

Vi hörs

/Stefan
 

enhjuling

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Linköping
Hoj
R1200GS
Hej kompisar
Äntligen börjar det bli lite ordning på oss
Hemsidan lms.se är uppdaterad och träningstiderna finns ute. maila mig om ni vill vara med och flagga nån träning.
På samma lista ser ni datumen då vi skall köra tävling och då vill vi förstås ha er hjälp också.
I år skall vi köra två SM-deltävlingar, den första 13-15/6 och sen SM-finalen 29-31/8, det blir som vanligt träning på fredan och sen tävling lördag-söndag.
Kanonkul alltså, förra året fick vi pris som årets arrangör och mycket av det berodde på ert fantastiska arbete runt banan, det priset skall vi väl ha i år också tycker jag.
Planera därför in dessa helger för häftiga upplevelser på LMS :)
Den 29e mars kommer vi att ha en funkiskurs inkl HLR, jag vet att jag kommer sent med infon men...
Anmälan finns på hemsidan i alla fall, anmäl er snarast.
Ni som inte behöver gå kursen är välkomna ändå till Sviestad den 29e enligt Alexsandras mail nedan för att förbereda banan lite inför säsongen samt att träffas lite och prata lite skit.
------
Hej på er!

Nu är det hög tid att fixa banan inför säsongen!
29/3, 10.00 träffas vi i depån för att köra ut softfence och plocka sten i sandfållorna.
Släng in ett litet svar till mig om ni kommer så jag kan se till att fika och lunch räcker till alla!

Mvh Alex
alexsandra_ringkvist@yahoo.com
------

Just nu tittar jag ut på värsta snöstormen men det måste ju ta slut snart och då ses vi i sandfållan :)

/Stefan
 

enhjuling

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Linköping
Hoj
R1200GS
Jag har ju glömt att uppdatera den här tråden....
I helgen som kommer, 13-15 juni kör vi ju SM på LMS (Sviestadloppet)
Info finns på LMS-roadracings hemsida
Funkisar behöver vi förstås som vanligt fler. Hör av er om ni kan och vill vara med hela eller delar av helgen. Vi bjuder på bästa publikplats, lunch och fika under dagen + en biobiljett eller en trafikövning.
Välkomna
/Stefan
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jag har ju glömt att uppdatera den här tråden....
I helgen som kommer, 13-15 juni kör vi ju SM på LMS (Sviestadloppet)
Info finns på LMS-roadracings hemsida
Funkisar behöver vi förstås som vanligt fler. Hör av er om ni kan och vill vara med hela eller delar av helgen. Vi bjuder på bästa publikplats, lunch och fika under dagen + en biobiljett eller en trafikövning.
Välkomna
/Stefan

Puffar för det på facebook, känner folk i trakterna så det kanske kan ge någon nyfiken själ iaf. :)
 

enhjuling

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Linköping
Hoj
R1200GS
Nu är det snart dags igen, helgen efter midsommar 27-28/6 kör vi SM-deltävling på Lms och som vanligt behöver vi funkisar.
Info på http://www6.idrottonline.se/…/Sekt…/Roadracing/Funktionarer/
Anmäl er via mail rrfunkis@lms.se
Utan funktionärer blir det ingen tävling, ni som vill köra kan ju tänka på det och ta med några kompisar som kan flagga lite och hjälpa till medans ni kör.
Vi kommer också att köra SM-finalen 19-20/9 där behövs ni också.
Glöm inte heller 50årsracet 31/7-2/8 det blir en riktig höjdare i år. info om detta på http://lms.se/arsracet/

Kom och var med nära racingen!
Det är riktigt kul och ju fler vi är desto bättre blir det.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top