Touring Moped

VS

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Boden
Hoj
Da Buzz
Justja, alla bilder från turen :)

Funderar lite på det där med, att folk övernattar i tält ute på udden. Sett det tidigare och trots att jag varit där flera gånger så var det först nu jag kom på att......varför har jag inte tältat här?!? (är lite trög dock......)

Byggnaden är öppen till ett på natten, så det vore ju inte kanske helt fel att knalla runt lite längre där i området? Biljetten man köper in i området gäller 24 timmar.

http://www.saarela.se/aktuellt/aktuelltbild16/160809/160809.html
 

Mabe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Apr 2007
Ort
Utanbys
Hoj
DR650SE, FS E-bike
Skulle nog behöva öronproppar med tvåtaktare....

Har läst om dina mopedresor. Låter härligt att susa fram i 40 och se på allt man passerar. Med motorcykel har jag en tendens att ofta köra så pass fort att jag mest hinner följa med på vägen. Tack för att du delar.

Vad blir du mest trött/sliten av när du kört cirka 30 mil, Moped eller MC? Inbillar mig att det är mer krävande för koncentrationen att köra MC men mer krävande för kroppen att köra moped i längre tid?
 

69:an

Avskaffa SJ!
Gick med
24 Feb 2004
Ort
Halland
Hoj
en liter Honda
Vad blir du mest trött/sliten av när du kört cirka 30 mil, Moped eller MC? Inbillar mig att det är mer krävande för koncentrationen att köra MC men mer krävande för kroppen att köra moped i längre tid?
Efter att ha 125cc-kinascooter-tourat litet grann under väsentligen liknande former (typiskt 20-60 km/h) kan jag utan tvekan säga att jag blir mest trött på scootern. Framför allt för att det inte går att variera sittställningen särskilt mycket, inte alls som på min stora hoj. Man sitter alltså rätt statiskt och helt upprätt, och blir oundvikligen rätt öm i baken efter en heldag eller två.

Med det sagt planerar jag en tre- eller fyradagars sväng även i år. :Rockbanan
 
Nyheter
Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top