Hyra MC i Göteborg

Sang-drax

Ny medlem
Gick med
16 Jun 2011
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha XT660Z Ténéré -11
De existerande trådarna i detta ämne verkade inte riktigt aktuella, så jag tar upp det på nytt.

Jag har precis tagit körkort och skulle vilja hyra en motorcykel i Göteborg till helgen. Hyrstället måste vara lätt att ta sig till med kollektivtrafik från centralstationen. Finns det något sådant ställe?
 

Slowrider

Medlem
Gick med
6 Mar 2011
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K5 & Honda CBR 1000 ROSSI EDITION
kolla johans mc, har för mig att man ska kunna hyra där. Dom ligger ju i tagene, dvs mittemot bäckebol ;)
 

Sinnlos

nönö
Gick med
3 Apr 2010
Ort
Göteborg
Hoj
2010 MV Agusta Brutale 1090RR
Tjena!

Har precis hyrt hoj för å kunna få med tält packning å tjej på semester, enda stället som hyr ut här i Gbg är Honda center nere i sisjön.
Har kollat med Johans mc å de hyr ej ut och heller inte yamaha, jag kan ju ev ha missat någon privat uthyrare dock. hemsida http://www.mc-uthyrningen.se/ så kan du se prislista hojar å vilkor.


Går fint å ta sig dit med buss det gjorde jag, dock inte från centrum.
Men jag tror buss 771 går hela vägen från nisseterminalen till "Norra Långebergsgatan" som är den stora gatan utanför Hondacenter, tar 3 min å promenera från hållplatsen.

Grattis till kortet btw :tummenupp
 
Last edited:

Krilllan

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2006
Ort
Göteborgeeh (Mölndal)
Hoj
MV Agusta Dragster 800
Redan tröttnat på den stora?

Nä, men när jag bytte till S-D:n så var det ju några tomtar som bytte (ner sig) till varsin 690 SMC och fick den briljanta iden att ta hojarna på släp upp till Dalarna och bröta runt i skogen där under en helg. (puh, lång mening). Men nu missar man det äventyret:gnissla :tungan
 

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Ort
USA
Hoj
Jorå
Nä, men när jag bytte till S-D:n så var det ju några tomtar som bytte (ner sig) till varsin 690 SMC och fick den briljanta iden att ta hojarna på släp upp till Dalarna och bröta runt i skogen där under en helg. (puh, lång mening). Men nu missar man det äventyret:gnissla :tungan

Hyr en transalp av Honda då, ska ju gå att köra offroad med. :)
 

Robert.Z

carlsberg probably the best beer in the
Gick med
20 Nov 2010
Ort
Sveriges framsida GBG
Hoj
Yamaha XT660X 2013
Honda Center Sisjön är riktigt trevliga med bra service och bra priser enligt mig, har dock ingen motard :), hyrde en CBR 1000 inför uppkörningen var en helt ok hoj men inget slår min KTM 660 :)
 

Geoff

Ny medlem
Gick med
2 Mar 2018
Ort
Goteborg
Hoj
VFR800
Hello,

I'm sorry for the kick, but i have a question. I will travel from Dusseldorf to Goteborg, June 2018 and i would like to rent a motorcycle.
Since i'm dutch, i can only find 1 rental company (Honda MC Center). Has any of you guys got more tips, rentalcompanies or information to rent a bike in Goteborg?

Thanks! or should i say Tack sa Mycket! !:)
 

Raderad medlem 51742

Guest
Kramérs is another option. They have a selection of BMW's for rental. http://www.kramersmcuthyrning.se
Unfortunately, their website is not available in English but you will hopefully understand the most of it by using Google translate and you will find their contact details in the footer.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top