Börsen på nästan -20% den 4 augusti...

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Knappast förvånande, men jag hade trott att det skulle vara en långsammare process under hösten. Stackars satar som haft överbelånade fullinvesterade depåer i nuläget.

Återstår att se hur börsåret slutar. Kan säkert återhämta sig något från dagens nivåer, men det blir nog inte långsiktigt. Än så länge ser jag ingen lösning på skuldkrisen i berörda länder. Då spelar det ingen roll om bolagen visar bra resultat i kvartalsrapporterna.
 

Suomalainen

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
såld... :(
Jävligt dystert, kommer dock inte sälja av mina innehav utan öka på allt eftersom. Var en ganska lyckad strategi under förra kraschen.

Självklart hade bästa strategin varit att sälja innan och köpa på botten, men det är inte lätt o pricka...

Min investeringshorisont är på ca 5 år som det ser ut idag och då har vi nog kommit in i en ny högkonja igen om vi nu skulle halka in i en lågkonjunktur.
 

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Nacka - Upper Eastside
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Sen innan vad?

Börsen fungerar såhär & har alltid gjort.
Det som händer nu är att dom som sitter tungt likvida köper utav helvete....det går upp igen, att sälja i nedgång är det största misstaget.... :fakta

Rekyl om nån vecka gissar jag på...folk har inte slutat konsumera senast jag var i en butik. :)

Känner igen det där sen innan.........
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
När det inte finns några värda tillgångar kvar att köpa med utan bara massa värdelösa papper är det svårt för folk att tokshopa vidare:fakta

Nejdå. Då kommer ett sk stimulanspaket för att stimulera ekonomin så att vi kan shoppa vidare ett tag till :)
 

Fighter

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2004
Ort
Mitt i stan
Hoj
Aprilia superbike RSVR 1000, Aprilia 125:a korvmojsmoppe.
Nejdå. Då kommer ett sk stimulanspaket för att stimulera ekonomin så att vi kan shoppa vidare ett tag till :)

Ja och då vet vi vad som kommer hända med guldpriset:) så här har det sett ut hittils.
 

Bifogat

  • guld.jpg
    guld.jpg
    91.7 KB · Visningar: 200

jetson

Guest
Känns lite bättre nu att man bränt alla pengar på hojen :tummenupp
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Sen innan vad?

Börsen fungerar såhär & har alltid gjort.
Det som händer nu är att dom som sitter tungt likvida köper utav helvete....det går upp igen, att sälja i nedgång är det största misstaget.... :fakta

Rekyl om nån vecka gissar jag på...folk har inte slutat konsumera senast jag var i en butik. :)

Så länge man inte är belånad är det ju aldrig någon risk att sitta kvar,eller handla om man har likvida medel.

Sitter man belånad så är det alltid en risk att sitta lugnt.......Det är fakta.
 

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Ort
-
Hoj
-
Det är mörker. Kierkegaard är död, Wittgenstein, hela den polära evolutionsteorin är i gungning.
 

KaliZ

One of a kind...
Gick med
8 Mar 2004
Ort
Småland
Hoj
Tillfälligt utan!
Kan ärligt säga att detta var det &"#=!"(#/&%!"&#%¤&¤ :huvet

Hur som helst så har jag inte tagit några förluster ännu, men depån är verkligen rutten just nu.

Bara att inse fakta. Får frysa pengarna där i några år och sälja av i nästa högkonjuktur. Verkligen skit-trist, men en bra läxa!

//KaliZ
 

Suomalainen

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
såld... :(
Ja och då vet vi vad som kommer hända med guldpriset:) så här har det sett ut hittils.

Vart handlar du med guld och silver? Handlar en del med fysiskt silver i jobbet (silverlod) så jag har hyffsad koll på trenderna där. Jag kan dock inte handla med silver genom Nordea vad jag kan se.

Nåt bra stalltips?
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Att ge sig in i guld på dagens nivåer känns knappast intressant. Det tåget har gått även om priset skulle fortsätta upp ytterligare en bit. Köper då hellre in mig i ett par välskötta bolag med starka huvudägare, men känner knappast någon brådska med det. Just nu är risknivån rätt hög. Känns som det både kan fortsätta ner som det kan komma signaler som gör att kurserna återhämtar sig. Men inte mycket tyder på det i nuläget.

Jag kan inte fatta hur alla inblandade parter låtit skuldbördan växa sig så stor. Innefattar allt från riksbanker, banker, politiker, företagare och privatpersoner. Förtroendet är lika med noll för de åtgärder man gjort än så länge. Man har bara skjutit problemen framför sig. Personligen hade jag önskat att man gått hårdare åt syndarna 2008 även om det fått en del oönskade spridningseffekter.
 

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
http://www.svd.se/naringsliv/moodys-bekraftar-kreditbetyg-aaa-for-usa_6365544.svd

...
I en kommentar skriver Nya Kina på onsdagen att uppgörelsen om att höja USA:s lånetak ”misslyckades att desarmera Washingtons skuldbomb”. Nyhetsbyrån menar att misslyckandet att tygla upplåningen kan äventyra välfärden för hundratals miljoner familjer i och utanför USA.

Kina, som har världens största valutareserv, är den största innehavaren av amerikanska statsobligationer, skrivet TT
:

Kan Kina krascha USAs ekonomi med en utförsäljning?
 

Fighter

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2004
Ort
Mitt i stan
Hoj
Aprilia superbike RSVR 1000, Aprilia 125:a korvmojsmoppe.
Jag kan dock inte handla med silver genom Nordea vad jag kan se.

Nåt bra stalltips?

Öppna ett kapitalförsäkringskonto hos Avanza och sen är det bara och söka på silver:tummenupp (Bull certifikat 4x hävstång)

Det kommer vara rea på silver certifikaten imorn när börsen öppnar, tippar på att de kommer backa 100-150kr/st. Eftersom "silverkartellen" gjorde en attack på NYMEX under kvällen och dumpade silvret till låga 38;7 dollar/oz. Men jag gjorde en "sneaky jew" och la in en säljorder efter OMX stängde. Får bara hoppas att det ligger kvar några köporder vid öppningen så min plan går i lås:crash

Så här såg det ut på NY Globex för nån minut sen.
 

Bifogat

  • silver ny.jpg
    silver ny.jpg
    106.3 KB · Visningar: 135
Last edited:
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top