Hur kan man va nöjd med 1,19 på Gåsen

Tingen

Fritt irrande i moderet speed
Gick med
10 Jan 2004
Ort
Linde på Gotland
Hoj
ingen
mmm,,,,, nu ska vi inte blåsa solsken upp röven på mig,,1,19 är en ganska kass tid i racing mått som jag sa 1,12 hade vart bra och alla som kör racing bryr sig om tider,,thats it,,förklaringen (inte ursäkten)ligger i att jag har lagt en nivå som är super snål,,jag åker inga träningar på andra banor mer än vid racen=träffar inga andra racers och byter inga erfarenheter+att jag har ganska långa transport dagar då man har en båt att passa,,men jag klagar heller inte för det är bara jag som kan ändra på det,,jag ser en race dag som en roadtripp med racing som pricken över i ,,därför kan jag va nöjd med resan till Gåsen eller som nu Falken,,nästa gång kanske det blir 1,11
 

Lokatobbe

Sponsra? Ja tack, alla bidrag uppskattas
Gick med
23 Oct 2004
Ort
Norrköping
Hoj
Surgixxer+Race 6"a-09
jag körde på 1.19.3 på bikeweek och var tok nöjd för vi hade bra väder och jävligt kul :)
 

SwedeAce

There is no spoon
Gick med
21 Dec 2004
Ort
Örebro
Hoj
Meanstreak 1600 - 02
Måste bara säga att det skönt höra att flera är lika långsamma som mig, fick 1.20 sist vid en smc körning. Tycker själv att man borde kunna komma ner till 1.13!
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Måste bara säga att det skönt höra att flera är lika långsamma som mig, fick 1.20 sist vid en smc körning. Tycker själv att man borde kunna komma ner till 1.13!

...ahem...med risk för att vara lite trist, men på en SMC-kurs har man missat hela poängen om man börjar mäta varvtider.

Vi lär heller inte ut snabbaste sättet runt banan, men det säkraste.

Må vara så att man (en normal genomsnitts-deltagare) efter en kurs kan åka fortare, men under pågående kurs är det absolut bra att hålla sig på ett lägre tempo för att just ge sig tid att prova nya saker, det är ju det du pyntat för, inte för att hålla stålet, göra samma fel som vanligt, och titta på klockan. :)

Inget ont menat.

/J
 

stecktech

Har bara kraschat en gång än så länge!
Gick med
2 Apr 2011
Ort
Malmö
Hoj
Bandit -09
Vad du inte borde vara nöjd med är hur du skriver. Orkar ju knappt läsa igenom din text.

Hint: Använd mellanslag och retur-knappen.
 

Hockenheim

entreprenör
Gick med
7 Jan 2008
Ort
Katrineholm
Hoj
K5 Bana
Tingen - hur fort kör du på andra banor?
funderar på shinkoslicksen som jag vill minnas att du skrev funkade bra i någon tråd..? :va
Är så att jag köpt lite shinkosar. åkte gåsen på 1,15 i somras på qualifier rr - å hoppas shinko har mer fäste än dom? :gnissla
 

SwedeAce

There is no spoon
Gick med
21 Dec 2004
Ort
Örebro
Hoj
Meanstreak 1600 - 02
Det va inte så att jag laddade på, jag körde bara som vanligt. Har kört flera bandagar på gälleråsen. Vart väldigt förvånad att jag ändå lyckades köra 1:20 tid under en smc körning. Jag vet att man bara ska köra ca 75% av sin förmåga för att kunna lära sig nåt.
 

Tingen

Fritt irrande i moderet speed
Gick med
10 Jan 2004
Ort
Linde på Gotland
Hoj
ingen
Jag gav upp dom där,,dåliga däck eller dåligt självförtroende står skrivet i himlen


Tingen - hur fort kör du på andra banor?
funderar på shinkoslicksen som jag vill minnas att du skrev funkade bra i någon tråd..? :va
Är så att jag köpt lite shinkosar. åkte gåsen på 1,15 i somras på qualifier rr - å hoppas shinko har mer fäste än dom? :gnissla
 

RR:Benny

Äldre än gatan du kör på
Gick med
10 Oct 2003
Ort
Världsmetropolen Kungsängen
Hoj
CBR1000 plastraket från det glada 80talet
Det va inte så att jag laddade på, jag körde bara som vanligt. Har kört flera bandagar på gälleråsen. Vart väldigt förvånad att jag ändå lyckades köra 1:20 tid under en smc körning. Jag vet att man bara ska köra ca 75% av sin förmåga för att kunna lära sig nåt.

Dra av 25% på 1,20 (80sek) Minuten blankt, ReSPeKt... :D:krama

Men det är ju så, Backlund skulle säkert tycka 1.10 är promenadfart...
Så om det är så, att 75-85% av "din" hastighet är 1,20... tycker jag du gör rätt att köra så. Skulle du sänka farten ännu mer, tror jag du skulle ha tråkigt & inte vara lika uppmärksam.
 

Robert 73

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2006
Ort
Värmdö
Hoj
zx-10R 2016
Det va inte så att jag laddade på, jag körde bara som vanligt. Har kört flera bandagar på gälleråsen. Vart väldigt förvånad att jag ändå lyckades köra 1:20 tid under en smc körning. Jag vet att man bara ska köra ca 75% av sin förmåga för att kunna lära sig nåt.

Tyckte du att SMC kursen gjorde dig till en bättre förare?
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top