Hur kan man va nöjd med 1,19 på Gåsen

Tingen

Fritt irrande i moderet speed
Gick med
10 Jan 2004
Ort
Linde på Gotland
Hoj
ingen
Nej det kan man inte när målet är 1,12,,förklaringar finns i mängder,, eller när jag steg upp 0200 Onsdag morgon och åkte dom 5 milen till Visby för att sen sitta o glo på färjan i 3 tim sen köra 25 mil till Karlskoga för att rigga upp nån slags depå,,köa i 1 timme i 35 gradig sol för lite träning,spendera halva kvällen hjälpandes en konkurent byta däck så han kan spöa mig ännu mer,,race dagen vet alla hur den är,,köra,våndas,köra lite till,packa köra till nynäs,,23,30 färjan hem,i säng vid 0400 FREDAG morgon,,sinnessjukt,,hur kan man då va nöjd med 1,19,,jo sammanfattat i en mening FOR THE LOVE OF THE GAME,,jag tycker om att köra,att se på och att umgås med likasinnade.Att för några dar känna sig som en racing stjärna eller att bara göra nåt helt annat,,,det gör att jag är nöjd med 1,19 på Gåsen

Ses på Falken

MVH Tingen
 

Rappen

Ny medlem
Gick med
30 Jun 2004
Ort
Stockholm
Hoj
R1, Silvertejp Edition
Idol-Status

Tingen.
Bara din inställning till sporten och race ger dig idol-status. Den är underbar.
Tack för trevligt sällskap i depån.

Själv är jag jättenöjd med min första tävling trots lite missöden. Det gav helt klart mersmak. :)

Syns snart igen.
Mvh
Martin
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Vad det ERF-sprint?

Bjud på nån bra race-rapport nu du/ni som var helt nya..

Jag längtar till premiärstarten, så det är kul att läsa om andras erfarenheter, intryck osv. Vad gör man för fel, hur packar man tillräckligt lite, hur sover man kvällen innan?
 

banditper

Ny medlem
Gick med
24 Feb 2008
Ort
Säffle
Hoj
Bandit 1200S, Gixxer 750,DRZ 400
Idol-status-2

Klart man kan va nöjd 1,19 på Gåsen. Det är ju härligt med folk som dej (o även mej) som är nöjda med sin insats även om man inte vinner eller kör på "låga 5:eek:r".
ERF-gänget har ju en härlig inställning till sporten. En del väldigt seriösa och vi andra som kör bara för att det är så enormt roligt.
Vi (Raus Racing 68) körde vårt fjärde REC-lopp och blev sexa o är JÄTTENÖJDA.:tummenupp

Dä ä gött dä :D
 

*BigRed*

Classic Rockin' Christmas Rules!!
Gick med
21 Nov 2010
Ort
Valley of the Sun
Hoj
Gixxer 1K K1 Big Red Santa Edition
1.19 på Åsen = Shinko slick territory & vad sillmjölkarna i 125 Junior paddlar runt på...:glömdet
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Det behövs fler lirare som kör för att det är kul för att få in mer förare, och lite mer omsättning till racingen, all heder.

Att gå från glad bandagsåkare i gatgrupp till att fundera på rookie-klasserna är idag ett rätt stort steg, det går kanske väl fort i en rookieklass kan man som ovetande utomstående tycka.

Om felet är att det blir för dyrt att kliva upp i Pro Superbike, och att många raskare stannar kvar...låter jag vara osagt (så är det inom motocrossen iaf).

Så...all heder. :yoparty

1.19 på Åsen = Shinko slick territory & vad sillmjölkarna i 125 Junior paddlar runt på...:glömdet

Jag tycker nog att smågrabbarna som vevar runt en hoj på 30 kusar på 1,20-tider är rätt tuffa jag... :glömdet Sillmjölke är väl inte uttrycket jag skulle använda mig av i det fallet.
 
Last edited:

Robban

Nu med daytona...
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Örebro
Hoj
Daytona 2006 bankittad!
:)
Skönt att höra folk som verkligen kan säga vad dom kör på och står för det. Är själv en 1:19 förare på G-åsen och har lika kul som alla andra.

så till TS, vi kommer kriga nästa år...:tummenupp

//Robban
 

RRbjorn

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki ZX6R-08 (race), Yamaha YZ450F-07 cross
Vad det ERF-sprint?

Bjud på nån bra race-rapport nu du/ni som var helt nya..

Jag längtar till premiärstarten, så det är kul att läsa om andras erfarenheter, intryck osv. Vad gör man för fel, hur packar man tillräckligt lite, hur sover man kvällen innan?

Tips - ta rygg på de som är snabbare. Jag såsade runt både på träning och kval helt i onödan. Sova i bussen går alldeles utmärkt. Se till att allt fungerar som det ska så du kan fokusera på att köra. Inte hur du ska få tag i reservdelar, gamla däck, osv. :tummenupp

Lite Racerapport...:tummenupp
http://www.sporthoj.com/blogg/?do=andrainlagg&inlaggid=4650

Resultat ERF Sprint
http://www.sdsab.se/erf/index.php?option=com_content&task=blogsection&id=4&Itemid=94
 
Last edited:

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Som jag sa så va målet 1,12 minst är lite förvånad att det inte blev bättre,,trots Dunlop
Varvtider är inte allt, huvudsaken att man är där och kör samt att ha kul, att en del bittergubbar som själva aldrig kommer till skott ska tomgångsgnälla är inget att bry sig om.

:tummenupp
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Har jackat upp ett par steg sen jag var på Åsen, men när jag åkte 1.19 hade jag vansinnigt kul. Och så länge man inte har sponsorer som kräver resultat så är det väl det enda som räknas?

Roligast tills man dör har haft roligast. Och då vinner man väl, eller..? Oavsett så hade man kul iaf!
 
  • Gilla
Reaktioner: SGM

Tingen

Fritt irrande i moderet speed
Gick med
10 Jan 2004
Ort
Linde på Gotland
Hoj
ingen
Jag bryr mig väl egentligen inte va andra tycker utan det är ju så att 1,19 är ju inte att hänga i gran precis,,bättre kan jag.... men nöjet att köra är inte mindre för det.
 

roger cbr

Team RR
Gick med
28 Aug 2008
Ort
lidköping
Hoj
2008 honda cbr 1000 rr
Jag bryr mig väl egentligen inte va andra tycker utan det är ju så att 1,19 är ju inte att hänga i gran precis,,bättre kan jag.... men nöjet att köra är inte mindre för det.

tycker du har så rätt,vi måste ju börja någonstans oavsett tider om det ska finnas några förare kvar . om sen eliten vill köra här å sen skryta om det såmå dom tycka det är en bedrift men jag tycker att vi som nybörjare som nästan spyr i hjälmen inte vet hur allt går till men hjälps åt ändå , gör en lite större bedrift. älskade att tävla så det blir inte den sista, så hoppas vi syns på banorna. mvh Roger #72
 

*BigRed*

Classic Rockin' Christmas Rules!!
Gick med
21 Nov 2010
Ort
Valley of the Sun
Hoj
Gixxer 1K K1 Big Red Santa Edition
Varvtider är inte allt, huvudsaken att man är där och kör samt att ha kul, att en del bittergubbar som själva aldrig kommer till skott ska tomgångsgnälla är inget att bry sig om.

:tummenupp

1997 var jag nere på 1.13 tider med std fjädring o mönstrade Pirellidäck på en ny GSX-R600 (allmänhetensåkning ej licens) = inget speciellt fort kört på den då något längre bansträckningen.

@Tingen: 1.12 borde inte vara en omöjlighet. Lycka till!
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top