Hojtjuv gripen i Bromma

moog

MOTORVÄG SUGER!
Gick med
20 May 2004
Ort
Eken
Hoj
KTM 450 EXC. Cagiva Elefant 750. Triumph trepip
2011-07-27 15:42, Motorfordon, stöld, Stockholm

Åkeshovsvägen, Åkeslund


Polis är på väg till platsen efter uppgifter från en anmälare att en man försöker tillgripa hans motorcykel. Ägaren ser mannen stå och försöka bryta upp motorcykelns lås.

En man har gripits i anslutning till platsen av beordrad polispatrull.


http://www.polisen.se/Stockholms_lan/Aktuellt/Handelser/
 

gunnar_gt750

GSX-R musei-intendent
Gick med
7 May 2005
Ort
Solna
Hoj
Suzuki GSX-R750 88/90/91
Det är ändå extremt låg MC-stöldfrekvens kring Sthlm. På de flesta orter i Norrland skulle man inte kunna ha en hoj ute över en natt så är den borta.
Här i Sthlm vet jag de som haft sin hoj parkerad ute i stadsmiljö sedan vintern utan problem och då är det ändå rätt nya hojar.
 

Täppas

Guest
Det är ändå extremt låg MC-stöldfrekvens kring Sthlm. På de flesta orter i Norrland skulle man inte kunna ha en hoj ute över en natt så är den borta.
Här i Sthlm vet jag de som haft sin hoj parkerad ute i stadsmiljö sedan vintern utan problem och då är det ändå rätt nya hojar.

Ironi right ?!
 

Kryckan

Twintorsk!
Gick med
19 Nov 2007
Ort
Ljusdal
Hoj
KTM SD990
Det är ändå extremt låg MC-stöldfrekvens kring Sthlm. På de flesta orter i Norrland skulle man inte kunna ha en hoj ute över en natt så är den borta.
Här i Sthlm vet jag de som haft sin hoj parkerad ute i stadsmiljö sedan vintern utan problem och då är det ändå rätt nya hojar.

Say whaaaat?
Glömt tända ironilampan? :va
 

daniz

Porslinsdocka
Gick med
2 Apr 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen
Jag har haft någon idiot som varit och lyft på mitt kapell på min hoj i bromma. Verkar ske dagtid. Ska flytta hojen ett tag, känns inte bra att ha den där nu.
 

engström1

Autosolemio
Gick med
16 Sep 2010
Ort
Bromma
Hoj
Zündapp Bella R154-58,R205-62,CB500-71,CB500-72,XL650V-87/05,El-Minimoto. Sålda RS125, 2*XC125, 2*XL125S, SCV100, CB400N, RD350LC, XV535, TT600, XJ600S, 2*XL600V, VL1700, CBR600,RG125F-92,SS City Hopper 70cc
Jag har haft någon idiot som varit och lyft på mitt kapell på min hoj i bromma. Verkar ske dagtid. Ska flytta hojen ett tag, känns inte bra att ha den där nu.

Var i Bromma?

/E
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Det är ändå extremt låg MC-stöldfrekvens kring Sthlm. På de flesta orter i Norrland skulle man inte kunna ha en hoj ute över en natt så är den borta.
Här i Sthlm vet jag de som haft sin hoj parkerad ute i stadsmiljö sedan vintern utan problem och då är det ändå rätt nya hojar.

Jag vet inte vilket Norrland du pratar om men i dom dryga 20 år jag varit i livet så skulle jag ha kunnat sova med öppen ytterdörr varje år (på vid gavel) utan att nån ens skulle ha funderat på att gå in och ta nåt. Jag känner inte till speciellt många inbrott eller större stölder i området jag bor som skett dom senaste 10 åren. Kan förmodligen räkna dom på en hand.

Det är generellt väldigt lite stölder i Norrland, speciellt av motorcyklar. Däremot är det mycket vanligt med stölder av båtmotorer och skotrar.
 
Last edited:

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Ort
Nybro
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Jag vet inte vilket Norrland du pratar om men i dom dryga 20 år jag varit i livet så skulle jag ha kunnat sova med öppen ytterdörr varje år (på vid gavel) utan att nån ens skulle ha funderat på att gå in och ta nåt. Jag känner inte till speciellt många inbrott i området jag bor som skett dom senaste 10 åren. Kan förmodligen räkna dom på en hand.
Det är generellt väldigt lite stölder i Norrland, speciellt av motorcyklar. Däremot är det mycket vanligt med stölder av båtmotorer och skotrar.

Hade varit intressant att se statistik över hur många skotrar som stjäls per capita i Norrland i förhållande till antalet stulna hojar per capita i Skåne. Verkar vara ett jävla problem om man får tro vetenskapliga program som "efterlyst":D
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Hade varit intressant att se statistik över hur många skotrar som stjäls per capita i Norrland i förhållande till antalet stulna hojar per capita i Skåne. Verkar vara ett jävla problem om man får tro vetenskapliga program som "efterlyst":D

Det är oerhört vanligt. Många skotrar behöver man inte mer än öppna huven på och rycka ut en kabel för att starta utan nyckel. :)
 

Yzzyx

Ny medlem
Gick med
13 Oct 2010
Ort
Östhammar
Hoj
En packe GSXer
Det är ändå extremt låg MC-stöldfrekvens kring Sthlm. På de flesta orter i Norrland skulle man inte kunna ha en hoj ute över en natt så är den borta.
Här i Sthlm vet jag de som haft sin hoj parkerad ute i stadsmiljö sedan vintern utan problem och då är det ändå rätt nya hojar.

Jag har INGEN kompis i sthlm som inte fått en hoj stulen eller ett stöldförsök. (Själv fått en hoj stulen i sthlm) Och det är alltmöjligt junk, till och med en gammal Kawasaki 500 där låsen dom klippte var värda MER än hojen. Nu har jag visserligen fått en hoj stulen här ute i skogen med fast att ställa en off-road ute över natten här är som att hänga en biffstek framför en rottveiler, bönderna kan inte motstå en potentiell gårdshoj. En ny R1a står där emot säker!
 

engström1

Autosolemio
Gick med
16 Sep 2010
Ort
Bromma
Hoj
Zündapp Bella R154-58,R205-62,CB500-71,CB500-72,XL650V-87/05,El-Minimoto. Sålda RS125, 2*XC125, 2*XL125S, SCV100, CB400N, RD350LC, XV535, TT600, XJ600S, 2*XL600V, VL1700, CBR600,RG125F-92,SS City Hopper 70cc
Däremot är det mycket vanligt med stölder av båtmotorer och skotrar.

Har aldrig hört talas om att en snöskoter blivit stulen i Bromma.
Möjligen för att killarna i flipflops och mjukisbrallor inte vet vad
det är för något? :D Kan vara en lösning. :va

WUNDER_WHEELS_SNO_GIRLS_80.jpg


/
 

BusAnna

ہمیشہ آخ
Gick med
24 Apr 2010
Ort
Vasastan
Hoj
Får inte ha nån för mamma.
Hade varit intressant att se statistik över hur många skotrar som stjäls per capita i Norrland i förhållande till antalet stulna hojar per capita i Skåne. Verkar vara ett jävla problem om man får tro vetenskapliga program som "efterlyst":D

Undrar om det inte är vargen som tar dom?
 

DegBox

Ny medlem
Gick med
2 Aug 2011
Ort
Stockholm
Hoj
Honda CB 400 1982
I Abrahamsberg, tydligen hade grannens daytona blivit snodd. Mitt larm skrämde nog bort tjyven när de skulle plocka min.

Nu blir jag ju inte glad alls, min hoj står kring Brommaplan, trodde inte det var så mycket stölder i dom här områdena...
Kanske ska dra på ett lås till då.
 

daniz

Porslinsdocka
Gick med
2 Apr 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen
Har snackat med folket i huset och de har sett ett gäng lodare/pundare som ställt sig mitt på gatan med släp klockan 07:30 måndag morgon. Samma dag hittade jag mitt kapell bredvid hojen. Natten därefter blev grannens daytona snodd. Han har fått tillbaka den nu. Stod något kvarter bort med alla låsa och tändning förstörda. Jag tänker ställa min hoj hos en kompis ett tag och försöka ordna med en ögla i en stor sten som finns där jag brukar ställa hojen så jag kan låsa fast hojen.
 
Last edited:
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top