Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 21 till 40 av 78
  1. #21
    Medlem TheWhips avatar
    Reg.datum
    jun 2011
    Ort
    Linköping
    Hoj
    R1-03 Banhoj, Yamaha XS 750 -77 (Caféracerobjekt)
    Inlägg
    612
    Citat Ursprungligen postat av Klotgren Visa inlägg
    Jag köpte deluxe.

    Jag skall gå igenom mailhögen - I'll be back!
    Det uppskattas, normalt sett tull är 6% och moms 25% om man åker dit, utan frakt så rör det sig om 1950kr för deluxe OM det blir stoppat i tullen med Forex kassa kurser.

    Med Visas kurs och Skandiabankens (som jag jobbar på) avgift på 1.65% blir det 1906kr
    Senast redigerat av TheWhip den 2011-11-14 klockan 21:29.

  2. #22
    bilar hamnar till slut alltid i köer Klotgrens avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Chillentuna
    Hoj
    KTM 990SMR 2010
    Inlägg
    1 245
    Citat Ursprungligen postat av Klotgren Visa inlägg
    Jag köpte deluxe.

    Jag skall gå igenom mailhögen - I'll be back!
    Här är från mitt kvitto:

    Digital 180MM & 190MM Fitting All Superbikes and Sportsbike
    Item# , Your Rear Tyre Size: 1805517 , Voltage of your country: 240V(EUROPE&AU) $215.00 USD 1 $215.00 USD
    lap timer only
    Item# $35.00 USD 1 $35.00 USD
    Subtotal $250.00 USD
    Shipping and handling $20.00 USD
    Total $270.00 USD
    Payment $270.00 USD
    Charge will appear on your credit card statement as "PAYPAL *IWANTIP"

    From amount 1,697.81 SEK


    Ingen tull och ingen svensk moms kom det på. Så 1697SEK (men det var med en laptimer för 35$ också.

    Beställt den 21:a i våras, DHL tracking nr fick jag den 26:e i samma månad.
    Kom igen - det svänger ju!

    Följ KTM 990 SMR #112 i BoTT och Rookie 1000 under 2016

    Racingsäsongen 2015 i siffror.
    Speedster Cup fyra race. 2, 1, 2, 1 blev placeringarna
    BoTT tre race: 3, dnf, dnf blev placeringarna
    SMC sport ett race: No 1 blev placeringen
    Rookie 1000 två race: 9 och 12 blev placeringarna.

  3. #23
    Medlem WESTs avatar
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Katrineholm
    Hoj
    Yamaha R1 09 / Peugot Trekker Tuned.
    Inlägg
    5 790
    Blogginlägg
    2
    1500:- funkar ju också
    http://www.alienmoto.se/index1.html

  4. #24
    Varvfyra! Rylanders avatar
    Reg.datum
    jun 2010
    Ort
    Nyköping
    Hoj
    Suzuki GSX-R750 SRAD -98, Suzuki RMZ 250 -11
    Inlägg
    1 030
    Citat Ursprungligen postat av Klotgren Visa inlägg
    Här är från mitt kvitto:

    Digital 180MM & 190MM Fitting All Superbikes and Sportsbike
    Item# , Your Rear Tyre Size: 1805517 , Voltage of your country: 240V(EUROPE&AU) $215.00 USD 1 $215.00 USD
    lap timer only
    Item# $35.00 USD 1 $35.00 USD
    Subtotal $250.00 USD
    Shipping and handling $20.00 USD
    Total $270.00 USD
    Payment $270.00 USD
    Charge will appear on your credit card statement as "PAYPAL *IWANTIP"

    From amount 1,697.81 SEK


    Ingen tull och ingen svensk moms kom det på. Så 1697SEK (men det var med en laptimer för 35$ också.

    Beställt den 21:a i våras, DHL tracking nr fick jag den 26:e i samma månad.
    ingen tull o moms.. märkligt, tror inte man själv skulle ha samma tur, men det står på din 240V, men man kan bara välja mellan 110V o 220V på hemsidan.
    Idrott luktar svett, Sport luktar Bensin!

    #58 Super Sic

  5. #25
    bilar hamnar till slut alltid i köer Klotgrens avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Chillentuna
    Hoj
    KTM 990SMR 2010
    Inlägg
    1 245
    Citat Ursprungligen postat av Rylander Visa inlägg
    ingen tull o moms.. märkligt, tror inte man själv skulle ha samma tur, men det står på din 240V, men man kan bara välja mellan 110V o 220V på hemsidan.
    Vi har ju 220v, men 240v brukar/skall den mesta utrustningen klara av för att klara ev. ström "peakar" i elsystemen.
    Kom igen - det svänger ju!

    Följ KTM 990 SMR #112 i BoTT och Rookie 1000 under 2016

    Racingsäsongen 2015 i siffror.
    Speedster Cup fyra race. 2, 1, 2, 1 blev placeringarna
    BoTT tre race: 3, dnf, dnf blev placeringarna
    SMC sport ett race: No 1 blev placeringen
    Rookie 1000 två race: 9 och 12 blev placeringarna.

  6. #26
    Azzazzin Linools avatar
    Reg.datum
    nov 2008
    Ort
    C4
    Hoj
    675R 2013
    Inlägg
    458
    Köpte mina här, funkat kanon. Ett års garanti dessutom

    http://www.banhoj.com/productpage/4d...f/Tyre-Warmers

  7. #27
    Varvfyra! Rylanders avatar
    Reg.datum
    jun 2010
    Ort
    Nyköping
    Hoj
    Suzuki GSX-R750 SRAD -98, Suzuki RMZ 250 -11
    Inlägg
    1 030
    Citat Ursprungligen postat av Klotgren Visa inlägg
    Vi har ju 220v, men 240v brukar/skall den mesta utrustningen klara av för att klara ev. ström "peakar" i elsystemen.
    okej, jag ska nog beställa budget 169$, o hoppas på slippa tull o moms men jag får väl räkna på det oxå

    Edit: tanken är att åka 180/55-17 nästa sommar men om det bli liter ist så är det 190/50alt55-17, kommer dom inte passa om man köper 190/55 och använder på 180/55, har sett andra som fungerar till bägge men här måste man välja en dimention
    Senast redigerat av Rylander den 2011-11-14 klockan 22:17.
    Idrott luktar svett, Sport luktar Bensin!

    #58 Super Sic

  8. #28
    Medlem GuessWhos avatar
    Reg.datum
    jul 2008
    Ort
    -
    Hoj
    Kawasaki ZR-7S (inlöst), Honda NX ZWT Edition, Honda CB500F
    Inlägg
    1 049
    Citat Ursprungligen postat av Klotgren Visa inlägg
    Vi har ju 220v, men 240v brukar/skall den mesta utrustningen klara av för att klara ev. ström "peakar" i elsystemen.
    Citat Ursprungligen postat av [url=http://sv.wikipedia.org/wiki/Enfassystem]Enfassystem[/url]
    Enfassystem är vanligtvis avsäkrade med 10 ampere vilket vid den normala spänningen i Sverige (230 volt) tillåter en uttagen effekt på 2300 watt.
    230 volt för enfas i Sverige. Det har varit 220V förr. Tror det var på 90-talet det ändrades (inte nyligen i alla fall).
    Men det är nominell spänning. Så har man 230V utrustning som inte klarar att köras på allt mellan 220-240V så ska man nog inte koppla in den till vanliga vägguttag.


    Citat Ursprungligen postat av Hund Visa inlägg
    1. Aldrig kört på regndäck så jag vet inte om man brukar/behöver värma dem eller inte. (Kanske gör skillnad i första böj så man vinner ett par platser ?)
    Nu spånar jag bara, men om man skulle värma däck för mycket, finns det inte en risk att uppvärmningen gör mer skada än nytta?
    Tänker exempelvis om man värmer som om man hade slicks på regndäck.

    Sen är väl meningen med däckvärmare överhuvudtaget inte att man ska ha dem för att få varma däck, utan att däcken ska vara varma från början.

  9. #29
    Problemfixare klippanss avatar
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    stockholm
    Hoj
    Honda 125 Räser
    Inlägg
    513
    Tull & Moms kostnaderna kan komma senare! så ropa inte hej ännu.

    Faan, ni jagar ett par liter soppa för ett set däckvärmare.
    Gre--n's säljer åxså, finns på alla tävlingar ifall man behöver reklamera.
    Vad tror du portot blir till USA om du måste reklamera skiten?
    Senast redigerat av klippans den 2011-11-14 klockan 23:51. Anledning: Dubbelt inlägg
    Maxat Racing
    SWT-Racing
    MC-Boden
    Däckshopen.net
    Scandinavian MiniMoto
    Nikasilproffsen

  10. #30
    bilar hamnar till slut alltid i köer Klotgrens avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Chillentuna
    Hoj
    KTM 990SMR 2010
    Inlägg
    1 245
    Citat Ursprungligen postat av Rylander Visa inlägg
    okej, jag ska nog beställa budget 169$, o hoppas på slippa tull o moms men jag får väl räkna på det oxå

    Edit: tanken är att åka 180/55-17 nästa sommar men om det bli liter ist så är det 190/50alt55-17, kommer dom inte passa om man köper 190/55 och använder på 180/55, har sett andra som fungerar till bägge men här måste man välja en dimention
    Jag köpte till 180 däck men har nu GP211 Ntec 190 bak och det funkar bra det också (f.ö. ett grymt däck - men inte när det är kallt).
    Kom igen - det svänger ju!

    Följ KTM 990 SMR #112 i BoTT och Rookie 1000 under 2016

    Racingsäsongen 2015 i siffror.
    Speedster Cup fyra race. 2, 1, 2, 1 blev placeringarna
    BoTT tre race: 3, dnf, dnf blev placeringarna
    SMC sport ett race: No 1 blev placeringen
    Rookie 1000 två race: 9 och 12 blev placeringarna.

  11. #31
    Snabbare än Don Queer Nr:18s avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Oskarström
    Hoj
    GSXR 1000
    Inlägg
    9 332
    Jag vill rekommendera att ni skiter i de billiga däckvärmarna. Iallafall om ni ska köra mer än 1 säsong. Har testat en hel hög olika billiga varianter, alla har gått sönder efter max en säsong. Nu använder vi Capit, kostar cirka 4K, men man vet helt säkert att de funkar varje gång. Vi använder värmarna ganska hårt under ett race, de ligger ofta på 2-3 timmar åt gången. Nu har vi haft samma värmare 3 säsonger utan problem.
    Banåkningssugen? Kolla in www.fiver.se

  12. #32
    bilar hamnar till slut alltid i köer Klotgrens avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Chillentuna
    Hoj
    KTM 990SMR 2010
    Inlägg
    1 245
    Citat Ursprungligen postat av klippans Visa inlägg
    Tull & Moms kostnaderna kan komma senare! så ropa inte hej ännu.

    Faan, ni jagar ett par liter soppa för ett set däckvärmare.
    Gre--n's säljer åxså, finns på alla tävlingar ifall man behöver reklamera.
    Vad tror du portot blir till USA om du måste reklamera skiten?
    Jag håller med dig i princip eftersom jag förut drivit butik/er i en extremt konkurrens utsatt bransch, men om jag kan köpa 2 eller nästan 3 set däckvärmare för samma peng som ett på pappret likvärdigt svensksålt set så har jag svårt att se mervärdet.

    Jag skulle faktiskt vilja se ett test av olika däcksvärmare. Jag menar, MC branschen har vid ganska många tillfällen visat att olika butiker med olika ägare är extremt samstämmiga när det gäller att hålla samma priser på t.ex. populära hjälmar och ställ. Varför kan det då inte också vara så att man "brandar" om billiga däcksvärmare och ökar på prislappen rejält? Det är ju i alla fall bara ett fåtal stora distributörer som styr svenska mc marknaden.

    Allt går att göra i Kina...
    Kom igen - det svänger ju!

    Följ KTM 990 SMR #112 i BoTT och Rookie 1000 under 2016

    Racingsäsongen 2015 i siffror.
    Speedster Cup fyra race. 2, 1, 2, 1 blev placeringarna
    BoTT tre race: 3, dnf, dnf blev placeringarna
    SMC sport ett race: No 1 blev placeringen
    Rookie 1000 två race: 9 och 12 blev placeringarna.

  13. #33
    Äddsjail Agiles avatar
    Reg.datum
    jan 2006
    Ort
    Norpan / 08:a i exil
    Hoj
    Frökens baby-twin! Men inte längre en race-sex
    Inlägg
    8 564
    Citat Ursprungligen postat av GuessWho Visa inlägg
    Nu spånar jag bara, men om man skulle värma däck för mycket, finns det inte en risk att uppvärmningen gör mer skada än nytta?
    Tänker exempelvis om man värmer som om man hade slicks på regndäck.
    Regndäck har en arbetstemp på 30-40 grader, slicks på 80+.. Så nej, ska man värma regndäck måste man ha strumpor med ställbar termostat.

    Min fråga var om det var värt det, då det är en jäkla skillnad på de 30-40 och kanske 15 som de har ovärmda innan man rullar ut.


    Citat Ursprungligen postat av GuessWho Visa inlägg
    Sen är väl meningen med däckvärmare överhuvudtaget inte att man ska ha dem för att få varma däck, utan att däcken ska vara varma från början.

    Hur blir de varma från början då?

    Slicks och mönstrade racedäck är snorhala och slits onödigt mkt om de körs kalla, varför man bör värma ordentligt (40+ min) innan. Sen åker ju värmarna på mellan passen för att behålla värmen givetvis.
    Säljes till CBR600RR 03-06:

    Racekåpor, fälgar, däck och lull-lull är sålt. Återstår gör nedan för gatåkaren som fukkat upp eller banåkaren med regbar hoj som vill sälja som gathoj eller kunna rulla väg ibland.

    NYTT, oanvänt originalkåpset (rött/svart) (Bubbelplastskick, aldrig använt)

  14. #34
    Nu med en hoj mindre Dedes avatar
    Reg.datum
    mar 2004
    Ort
    Po lanned
    Hoj
    ZX6R-07 racehoj ││ ZX6R-96 regnhoj
    Inlägg
    2 051
    Citat Ursprungligen postat av Hund Visa inlägg
    Regndäck har en arbetstemp på 30-40 grader, slicks på 80+.. Så nej, ska man värma regndäck måste man ha strumpor med ställbar termostat.

    Min fråga var om det var värt det, då det är en jäkla skillnad på de 30-40 och kanske 15 som de har ovärmda innan man rullar ut.
    Jag valde däckvärmare (IRC) som enbart funkar på slicks (värmer till ca 85°C) eftersom jag fick höra att från det att man tar av värmaren och rullar ur depån på regndäcken så hinner de svalna ganska rejält och kräver ändå något varv innan tempen är tillbaka. Rätt eller fel låter jag vara osagt men som ajg kör (enbart bandagar) funkar det att ligga och värma regndäcken ett par varv

    Har också testat lite olika billigare varianter men ett år sen ger de upp. Har försökt behandla dom enligt konstens alla regler men har ändå inte lyckats få dom att hålla.
    Får hoppas mina IRC håller bättre :

    SydskanesEmSe - Bandagar på Ring Knutstorp och Sturup Raceway

  15. #35
    Mr Kvalitet enligt Ståhlis Niklasinorrs avatar
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Lulstan
    Hoj
    KTM EXC 300 SixDays -17 samt en KTM 690 för grus!
    Inlägg
    4 396
    Vitsen är att när man värmer länge så blir även stommen på däcket och även fälgen varm. När man sliter av värmarna för att åka ut så kallnar däcksytan väldigt snabbt men eftersom fälgen håller värmen så blir däcket varmt snabbt när man börjat köra.

    Läste ett test för något år sedan med däcktempmätare på svingen. Tempen på däcksytan kunde droppa 10 grader bara mellan två kurvor för att sedan stiga dessa 10 grader halvvägs in i nästa kurva. Med kalla fälgar så blev droppet större och tempen hämtade sig inte lika snabbt eftersom den kalla fälgen "kylde" däcket. Varma fälgar gav en jämnare värmespridning, höll värmen bättre och fästet och slitaget blev jämnare.
    Senast redigerat av Niklasinorr den 2011-11-15 klockan 09:32.
    N.S.L.A.M.C.A.G North Swedish Lame Ass Motorcycle Abuse Group

  16. 2011-11-15, 09:22
    Anledning
    ändring...

  17. #36
    Mr Kvalitet enligt Ståhlis Niklasinorrs avatar
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Lulstan
    Hoj
    KTM EXC 300 SixDays -17 samt en KTM 690 för grus!
    Inlägg
    4 396
    Citat Ursprungligen postat av Hund Visa inlägg
    Jag sa väl inget annat?
    Nej det gjorde du inte, jag borde inte ha citerat dig, det slank bara med...

    Fixat nu...
    N.S.L.A.M.C.A.G North Swedish Lame Ass Motorcycle Abuse Group

  18. #37
    Äddsjail Agiles avatar
    Reg.datum
    jan 2006
    Ort
    Norpan / 08:a i exil
    Hoj
    Frökens baby-twin! Men inte längre en race-sex
    Inlägg
    8 564
    Citat Ursprungligen postat av Dede Visa inlägg
    Jag valde däckvärmare (IRC) som enbart funkar på slicks (värmer till ca 85°C) eftersom jag fick höra att från det att man tar av värmaren och rullar ur depån på regndäcken så hinner de svalna ganska rejält och kräver ändå något varv innan tempen är tillbaka. Rätt eller fel låter jag vara osagt men som ajg kör (enbart bandagar) funkar det att ligga och värma regndäcken ett par varv

    Har också testat lite olika billigare varianter men ett år sen ger de upp. Har försökt behandla dom enligt konstens alla regler men har ändå inte lyckats få dom att hålla.
    Får hoppas mina IRC håller bättre :

    Jag med (IRC alltså)..

    Och sket i reglerbar termostat också..

    Det gör nog jätteskillnad de första halva varvet (vilket iofs kan va grymt avgörande). Men med de race-procedurer vi har i sverige gör det ingen skillnad för som många påpekat blir ju däcken ändå kalla innan lampan slocknar. Ska det va nån mening ska man nog köra som WSBK och MotoGP och ha däcksvärmare på plattan, med porriga paraplyflickor och folk som tar undan värmare och depåstöd åt en när TV intervjuat klart. DÅ gör det säkert skillnad.
    Säljes till CBR600RR 03-06:

    Racekåpor, fälgar, däck och lull-lull är sålt. Återstår gör nedan för gatåkaren som fukkat upp eller banåkaren med regbar hoj som vill sälja som gathoj eller kunna rulla väg ibland.

    NYTT, oanvänt originalkåpset (rött/svart) (Bubbelplastskick, aldrig använt)

  19. #38
    #41#forgotten era/#99# erf/#41# formula1 team tokers avatar
    Reg.datum
    aug 2007
    Ort
    på landet långt i söder
    Hoj
    suzuki gs 1000 s formula f1. nico bakker gs1000. harley
    Inlägg
    712
    annars finns denna varianten dom gör farmor för några hundralapper
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version

Namn:	bremerhafen 2011 002.jpg
Visningar:	259
Storlek:	255,6 KB
Id:	348464  
    team toker
    #41# forgotten era
    #41# formula 1
    team south coast racing
    #99# erf

  20. #39
    #24, Rookie 1000 Gulleplutts avatar
    Reg.datum
    jul 2005
    Ort
    Sundsvall
    Hoj
    CBR1000RR -08
    Inlägg
    2 664
    Man kan alltid köpa kräm de la kräm å delux delux. Den här sporten kan bli hur dyr som hellst.
    De billiga som jag har använt har hållt ett år eller två. Man kanske inte får upp tempen precis lika mycket heller. Men är man i det stadiet att man aldrig ägt ett par förut och ställer frågor om dem så kanske man inte kommer stå i pole i SBK heller. Och frågan är då om man som nybörjare inte klarar sig med ett par som kostar en tredjedel.
    GP´s Blogg http://bakomvisiret.blogspot.com/ Bandag, bra dag, bra drag

  21. #40
    BFF P€RRAs avatar
    Reg.datum
    mar 2009
    Ort
    Estocolmo
    Hoj
    Njet
    Inlägg
    9 541
    Citat Ursprungligen postat av Hund Visa inlägg
    Det gör nog jätteskillnad de första halva varvet (vilket iofs kan va grymt avgörande). Men med de race-procedurer vi har i sverige gör det ingen skillnad för som många påpekat blir ju däcken ändå kalla innan lampan slocknar.
    Det finns ganska enkla metoder för att hålla sina däck varma när lampan släcks. Se till att komma ut bland de sista på banan och kör sedan första varvet i hyggligt tempo. Ta det lugnt efter första kurvan i provstarten och tryck på sista halvan av varvet. Då kommer du att ha tillräckligt med värme i början av racet

    Angående regndäck så körde jag utan värmare och det funkade utmärkt.

Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
Vill du annonsera ovan? Klicka här