Logga till SuperRetards! Nån kunnig?

SWK

SuperRetards Västerås
Gick med
14 Aug 2006
Ort
Västerås
Hoj
KTM 525 -06
Hej alla PS kunniga.

Jag kan köra hoj och inget annat. Så därför skulle vi behöva ha lite hjälp av er som kan PS och det där med design att ta fram en snygg logga åt oss SuperRetards muppar. Tanken är att trycka upp tröjor och stickers i första hand men även använda det i alla våra filmer.

Eftersom SuperRetards är så pass långt så kommer bara namnet att bli för långt att trycka på ryggen så därför har vi klurat lite på att använda SR endast. Vi har ritat upp en skiss när det står SR som har en krona på sig. (?)

Vi tänkte kombinera dessa med lite sköna texter. Tänkte bland annat sno bombers gamla "Arrest me, i'm a Retard(bomber)!"

Tänkte egentligen utlysa en tävling på youtube bland våra subs och kolla om någon hade nån bra idé men som kom jag att tänka på gamla hederliga Sporthoj. Här verkar det ju finnas lite kompetens! :)

PMa eller maila superretards@hotmail.com

Tack på förhand!
/SWK
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
snabbt ihopslarvad
 

Bifogat

  • superretards1.jpg
    superretards1.jpg
    90.2 KB · Visningar: 264

SWK

SuperRetards Västerås
Gick med
14 Aug 2006
Ort
Västerås
Hoj
KTM 525 -06
snabbt ihopslarvad

Snyggt!
Har du någon åsikt om hur vi skulle kunna få till en logga? Typ som Pimpstars P-stjärna.
staroutline-white-1600.jpg


Alltså nåt mindre slagkraftigt som man kan bli igenkänd för.
 

*BigRed*

Classic Rockin' Christmas Rules!!
Gick med
21 Nov 2010
Ort
Valley of the Sun
Hoj
Gixxer 1K K1 Big Red Santa Edition
Typ som Pimpstars P-stjärna.

Ähh, den P-loggan nästan snodd rakt av ju, very orginellt indeed!

Äre höjden av kreativitet att plagiera plagiatet EN gång till?
 

Bifogat

  • tn_p-skylt_2_jpg_153451d.jpg
    tn_p-skylt_2_jpg_153451d.jpg
    37.6 KB · Visningar: 218
  • 74730.jpg
    74730.jpg
    33.3 KB · Visningar: 186

Calle.s

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2008
Ort
Sthlm
Hoj
trampcykel
Hej, jag kan nog kika på det i eftermiddag om jag hinner. Går rätt snabbt om du vet vad du vill ha ;). Vad vill ni ha för stuk på den, lite skate/punk som den andra eller? Kungakrona, dödskallar eller är det för pubertalt? Vad är det för målgrupp?

Får se om jag hinner men borde inte ta så lång tid att fixa ngt i illustrator, om du vet vad, så får du en vektoriserad logga + jpeg och pdf. Har tyvärr inte tid att lägga ner så mkt kreativt arbete men jag kan fixa det praktiska. Skicka ett pm också så plingar det till på min mail ;).
 

*BigRed*

Classic Rockin' Christmas Rules!!
Gick med
21 Nov 2010
Ort
Valley of the Sun
Hoj
Gixxer 1K K1 Big Red Santa Edition
Vill man vara riktigt super-duper-cool så förläng bara Sporthoj.com-loggan o peta in ert SuperRetards.com istället o någon fyndig undertext: Här slaktas det sporthojar :tummenupp
 

SWK

SuperRetards Västerås
Gick med
14 Aug 2006
Ort
Västerås
Hoj
KTM 525 -06
Ähh, den P-loggan nästan snodd rakt av ju, very orginellt indeed!

Äre höjden av kreativitet att plagiera plagiatet EN gång till?

Nej, jag försökte bara förklara syftet med loggan. Jag skulle vilja använda SR och göra nåt kul med det. Men den aka inte efterlikna nån annan logga. Helst. :)

Hej, jag kan nog kika på det i eftermiddag om jag hinner. Går rätt snabbt om du vet vad du vill ha ;). Vad vill ni ha för stuk på den, lite skate/punk som den andra eller? Kungakrona, dödskallar eller är det för pubertalt? Vad är det för målgrupp?

Får se om jag hinner men borde inte ta så lång tid att fixa ngt i illustrator, om du vet vad, så får du en vektoriserad logga + jpeg och pdf. Har tyvärr inte tid att lägga ner så mkt kreativt arbete men jag kan fixa det praktiska. Skicka ett pm också så plingar det till på min mail ;).

Det vi vill förmedla med loggan är ju en lite "bad ass"-stämpel. Vi funderade på lite grafittiaktikt. Enda jag sätter mig emot är att på nåt sätt förknippas med Mc-klubbarna. Så dödskallar kanske man ska passa sig för. Det beror ju på hur man gör det.

Det behöver inte vara nÅt märkvärdigt. Vitt logga på svart bakgrund hade jag tänkt.
 
Last edited:

K B

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2008
Ort
Långt bort
Hoj
CBR900RR -92, CBR 900RR -92 Turbo, K5 Turbo, 7/11 Turbo, CBR1000RR SC59
Säg vad du tycker
 

Bifogat

  • SRWHITE.png
    SRWHITE.png
    77.5 KB · Visningar: 121
  • SRGOLD.png
    SRGOLD.png
    98 KB · Visningar: 103
  • SRBLACK.png
    SRBLACK.png
    89.6 KB · Visningar: 141

Lethenstrm

Oldshool Racingmotard
Gick med
18 Jan 2009
Ort
Köping
Hoj
Honda XR630R -90, KTM 530EXC -08
Ja suger på PS så ja kan inte hjälpa till men jag hoppas att ja räknas till superretards tillräckligt mycket för att få lite klubbor å köpa en tröja? ;D

Sent from my Samsung Galaxy S2 using Tapatalk
 

JackDaniels

Medlem?
Gick med
4 Jul 2006
Ort
Västerås
Hoj
XVSbobber, zx636r, 990SD, GSXR1000, 1098, TT600, R1, T595, DB125, 650GTn, 660smc, 125sx, crf450R HM, cr125, EC300, R6.
Kan absolut nada om photoshop, och använder det aldrig, men blev lite sugen på att prova iaf. Detta är bara en snabbkladd på en tanke jag fick, gjort på 5 min för att se om själva iden är något å ha :tungan
 

Bifogat

  • SuperRetards2.jpg
    SuperRetards2.jpg
    70.8 KB · Visningar: 135
  • SuperRetards3.jpg
    SuperRetards3.jpg
    54.9 KB · Visningar: 126
  • Kopia av SuperRetards2.jpg
    Kopia av SuperRetards2.jpg
    230.1 KB · Visningar: 184

SWK

SuperRetards Västerås
Gick med
14 Aug 2006
Ort
Västerås
Hoj
KTM 525 -06
Kan absolut nada om photoshop, och använder det aldrig, men blev lite sugen på att prova iaf. Detta är bara en snabbkladd på en tanke jag fick, gjort på 5 min för att se om själva iden är något å ha :tungan

Det där funkar ju absolut men är det för tråkigt? Ni får helt fria händer. :) Pratade med en kompis som trycker tröjor och han rekommenderade att inte ha för plottrigt. Smala linjer eller små detaljer.

Alltså, det här var ju svårare än vad jag trodde. Jag förstår att det inte är lätt för er när inte ens jag vet vad jag vill...
 

SWK

SuperRetards Västerås
Gick med
14 Aug 2006
Ort
Västerås
Hoj
KTM 525 -06
Där är kronan lite granna större och ovanför "SR"

Hmm... Blev det för "blaffigt"? Kan man sätta kronan på sne på S:et och göra den lite mindre? Fan vad svårt det ska vara. Man är ju inte direkt van med sånt här...

Som jag skrev tidigare. Har du nån kul idé så kör bara... Fria händer! :)
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top