Kräftrejset 2011

RaceMe

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2005
Ort
Örebro
Hoj
Husa 450, Husa 550x2st, Husa 650, ATK 450, KTM 350, KX 125
Lördag den 20e augusti. Anmälan på fejjan. Öppet evenenmang.

http://www.facebook.com/event.php?eid=183401378389219

Kräftrejset, årets mest prestigefyllda supermototävling går av stapeln i Örebro den 20e augusti. Första träning startar kl 0900. Bjud in dom du tror skulle vilja vara med.

Massor med körtid enligt gamla modellen med en stege. Förra året så blev det 8 st kvalheat för alla förare där vi blandade friskt. Alla möter alla i korta små heat. Ingen klassindelning, du väljer själv vilken hoj du vill åka på. Ingen dötid. Alla som var med tyckte såklart att det var hur kul som helst. Ingen begränsning i antalet deltagare.

På kvällen har vi en kräftskiva i klubbstugan.

Kräftrejset går i första hand ut på att bygga gemenskap och att bredda sporten. Det ska vara roligt och inte så krångligt att köra supermoto.

Missa inte denna tävling.

Perfekt för dig som ännu inte provat på att tävla. Hela sverige-eliten är på plats under glada och avslappnade former.

Detta kommer att vara det som du kommer att minnas från 2011. Roligare än så här blir inte motard. Men du måste ju vara på plats själv för att kunna konstatera detta.

Tävlingen är av enklare typ. Ingen transponder och 200 kr i anmälningsavgift. Då ingår den fria träningen på söndagen för dom som orkar. Anmälan på plats fredag kväll eller Lördag morgon.

Vi ses den 20e augusti.

MVH Lasse
 

<micke>

#647, Supermoto S1.
Gick med
20 Aug 2004
Ort
Blåsta
Hoj
Cb 985 Café-racer bygge, SXS 300 -07 Motocross, Kxf 450 -09 Supermoto, Minimoto 49 cc
Fack, jag har Lag serie cross i Åkersberga givetvis 20 Aug...

Ska höra med lagkaptenen i klubben om jag får en stor smocka eller bara en liten om jag åker asfalt ist! =)
 

negliance

Von schneberger
Gick med
30 Jan 2009
Ort
Igelstorp
Hoj
Ducati Monster m900
Fack, jag har Lag serie cross i Åkersberga givetvis 20 Aug...

Ska höra med lagkaptenen i klubben om jag får en stor smocka eller bara en liten om jag åker asfalt ist! =)

frågan är snarare om du får en liten eller stor smocka om du åker cross istället ;)
 

<micke>

#647, Supermoto S1.
Gick med
20 Aug 2004
Ort
Blåsta
Hoj
Cb 985 Café-racer bygge, SXS 300 -07 Motocross, Kxf 450 -09 Supermoto, Minimoto 49 cc
frågan är snarare om du får en liten eller stor smocka om du åker cross istället ;)

Sant! Har snackat med lagledaren idag iaf och det gick ju sisådär... :p

Jag anmäler mig till kräftrejset iaf. Så kör jag Seriecrossen i Strängnäs den 21:a istället dagen efter. :tummenupp
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Fan, o jag som inte äter kräfter.... ;)
 

RaceMe

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2005
Ort
Örebro
Hoj
Husa 450, Husa 550x2st, Husa 650, ATK 450, KTM 350, KX 125
Då kan du anmäla dig till varmkorvsklassen. ;)

Absolut, det finns en klass för alla. Jag äter inte heller kräftor, jag tänkte va med och rejsa denna gång om jag hinner. Annars lottar jag mina placeringar i heaten. Det e ju min tävling, så då får jag ju göra så. :)

Nu finns anmälan öppen på www.supermotosweden.se Det finns även den oficiella inbjudan där.
 

lilltryne

Den modiga lilla grisen...
Gick med
17 Jan 2005
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 250 SXF-06, KTM 525 EXC-05
Hehe, o ja tänkte gå emot strömmen o inte rejsa men ändå komma upp o bada badtunna o käka kräftor! :yoparty
 

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Ort
Örebro
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Om nån har distanser liggandes så jag kan göra om mina Hondafälgar till KTM o får dit bromsen från Hondan på KTMen så kan man komma o rejsa 2takt =)
 

Kollemannen

#101 Noll Koll Racing
Gick med
4 Aug 2003
Ort
Hellvängen
Hoj
Ducati 749-04 KTM 505 SMR-08 #101 KTM 450 sx-04 Beta260-89
Cheyer som krubbar kräfter och gillar badtunna är ju såklart välkomna, Lasse det gick inte att anmäla sig på smsveeden. Den står bara med som tävling det går att anmäla sig till men resten funka ej :(
 

negliance

Von schneberger
Gick med
30 Jan 2009
Ort
Igelstorp
Hoj
Ducati Monster m900
Om nån har distanser liggandes så jag kan göra om mina Hondafälgar till KTM o får dit bromsen från Hondan på KTMen så kan man komma o rejsa 2takt =)

varför anstränga dig, låna min TM(zweitakt):) , läkaren har sagt att jag bara får vara med och dricka öl . så jag gör som lilltryne.
 

<micke>

#647, Supermoto S1.
Gick med
20 Aug 2004
Ort
Blåsta
Hoj
Cb 985 Café-racer bygge, SXS 300 -07 Motocross, Kxf 450 -09 Supermoto, Minimoto 49 cc
Då kan du anmäla dig till varmkorvsklassen. ;)

På festen på kvällen blir det ju korvfest som vanligt, så det passar ju in bra!

Men å andra sidan, tjejer är bara för bögar! :yoparty
 

husa harry

8 år med SLANGLÖST
Gick med
2 Jul 2005
Ort
ÖREBRO
Hoj
#90 HUSABERG FSE 550 -01A + #97 FSE 450 -03A
Cheyer som krubbar kräfter och gillar badtunna är ju såklart välkomna, Lasse det gick inte att anmäla sig på smsveeden. Den står bara med som tävling det går att anmäla sig till men resten funka ej :(
JAG Å NICKE är med men som kollemannen sa så går det ej att anmäla sig smsweeden :gnissla...en fråga bara, kan nicke köra min 450 med 18/21 tums supermoto hjul eller måste vi söka dispans han är ju bara 14 år..HARRY
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 &#8211;...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

&#8221;och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top