SuperBike AlpenTour 2011 ! "Mycket bilder"

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
jag har nu sett videon genom en web-proxy. Överfett. K-man du har lite problem att hålla huvet i din egen fil :p

Det ser riktigt fett ut, synd att vi missade det. Å andra sidan gjorde vi två bombrepor, en på Susten pass, och en på Gothard pass. Mkt bra båda två.. Måste dit igen dock och göra Davos-Stelvio.
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Man betalar väl vägskatt för hela vägen eller? Så länge man inte får möte så... :D Fick dra in axeln för nån vägkantspinne/reflexstolpe nån gång vet jag och grabbarna i kön tyckte att packväskorna strök räckena lite för nära emellanåt :cool:

Min video är lite 'isärklippt och omkastad' för att det inte skulle bli tråkigt. Hade ju inte så många vinklar att välja mellan :( Det kanske blev rörigt? Hade lååånga sammanhängande klipp varit att föredra?

Det är ju inget GR-tempo men detta är ju en för oss helt okänd väg med sten och grus på emellanåt och 0 % trevliga avåkningszoner, min hoj fullastad på touringdäck och rätt slut bromsar.
Men varför ska man vara förnuftig och försiktig på roliga vägar jämt? :tungan

Det är en go känsla när man sätter hojen i precis rätt spår :) (Gelleråsen nedan)
RC8-P3-0958.jpg
 
Last edited:

Galne Dansken

Uppsala Roadrunners
Gick med
14 May 2003
Ort
Bortalängeholm
Hoj
Thruxton-R Z1000A1 R1250RS HD-Chopper CB500F
Fan... Nu blir man ju sugen igen..
Var iväg sjutton dagar - typ 600 mil blev det med alp thuhej Österike & Italien - fick lite tid över, så jag var tvungen att åke en del två x :rolleyes:

Underbara Bilder och filmer - kul att se och läsa..

Nähä - nu får jag kolla vädret på yr.no - har en veckas semester kvar - kanske ett raskt improviserat Norges sväng då..
 

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
isärklippt och omkastad tycker jag att den ska vara. Onödigt att visa hur man kör bakom en lastbil i två minuter .. GR tempo håller GR på sina inövade vägar. Precis som du säger, så kör man friskt men man måste tänka på att man flyger runt 100 meter och slår ner i en klippvägg om man gör nåt dumt. Lite dumt ... Det behöver inte gå snabbare. Jag VET att det känns tillräckligt snabbt när man väl sitter där med hojen packad, smal väg med mycket möten, klippvägg på ena sidan, blinda högerkurvor, stup på andra sidan, etc .. Ändå kunde jag inte hålla mig emellanåt ..

Fan... Nu blir man ju sugen igen..
Var iväg sjutton dagar - typ 600 mil blev det med alp thuhej Österike & Italien - fick lite tid över, så jag var tvungen att åke en del två x :rolleyes:

Underbara Bilder och filmer - kul att se och läsa..

Nähä - nu får jag kolla vädret på yr.no - har en veckas semester kvar - kanske ett raskt improviserat Norges sväng då..

uu 600 mil .. avverkade ENDAST 439 mil på mina 8 dagar ..
 
Last edited:

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Nähä - nu får jag kolla vädret på yr.no - har en veckas semester kvar - kanske ett raskt improviserat Norges sväng då..
En vecka räcker gott och väl till Danmark-Tyskland-Österrike-Slovenien-Italien-Schweiz-Lichtenstein och hem igen! ;) Vi gjorde allt det på fem dagars körning. Ca 360 mil :tummenupp

Norge är dyrt! :D
 

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
Schweiz e inte billigt heller, men man hinner göra en alpresa på en vecka, instämmer. Antingen kör man en övernattning i tyskland, eller man tar autozug direkt till bolzano, så morgonen därpå när man vaknar så e man inne i smeten :yoparty
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Men va i He**te :huvet Båda har ju funkat för mig på Tuben :( Blir ju mycket tristare utan musik och Motley funkar i andra videos jag lagt upp :cry:
 

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
det kan ha med vilken route din ISP har till YT. Från min f.d. arbetsgivare hamnade vi på nån fiber i england, så då kunde jag se all content som var tillåten för England.
 

Twospot

Kör med insidan....
Gick med
27 Apr 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha R6 -07
Måste instämma med resten av gänget som var med att detta var nåt av det roligaste och häftigaste jag gjort i hela mitt liv...

Är förvånad dock att vi inte hade mer strul med hojarna. Det enda jag kunde minnas var att en av oss hade strul med helljuset efter att hojarna stått ute en natt i regn...

Mycket bra berättelse mina herrar! Eftersom ni alla vet hur mitt lokalsinne är efter en felkörning i cortina eller var det hette ;), så vet jag inte om jag kan tillföra så mycket mer, då jag knappt kommer ihåg vad de flesta ställena vi åkte igenom hette, förutom grossklockner, stelvio-passet, davos och gavia då... Jo Sell Am Zee med...

Sen skulle jag råda de som ska göra en sån här resa att undvika att bränna c:a 130 mil på ett bräde, särskilt på autobahn genom Tyskland, då jag ett par gånger var nära att köra av vägen då vi gjorde det, iofs i ösregn och mörket, men ändå. Då hade vi dessutom redan kört runt 200 mil. Stanna isf en extra natt i norra Tyskland och vila upp er.

Frågan är om det blir någon Superbike Alpen Tour?! För jag kan säga att jag skriver på pappret direkt!! :D
 

BMW R90s

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2003
Ort
Linköping
Hoj
BMW 1200GS
ja fy fan .. första dagen var jag helt förbluffad, speciellt av St Bernard passet. Det är som att köra terrängfordon på månen, i ett månlandskap. Man får titta högt upp över axeln för att försöka se om det kommer någon uppifrån vägen, det skakar och kastar, det e slicka intill bergsväggen vid möten, helt underbart. I Italien var det dock livsfarligt att möta lastbilar eller bussar. Vid flera tillfällen gled de jävlarna in på min körbana med ett grin över ansiktet och tvingade mig in i bergsväggen. livsfarligt.

På alpvägar är det regel att den som är på väg
uppför har företräde före den som kör utför.
 

Braggerman

Medlem
Gick med
12 Sep 2008
Ort
Borlänge
Hoj
BMW K1300R BelgianBlack
Fan va alla hetsar upp sig, det är ju de mindre smala vägarna som ingen normalt brukar köra på som är av intresse i Österike, Italien o s v om man nu behagar att gå ifrån passkörningen som brukar bli lite tradig.

Förövrigt trevlig film om inte annat har kört av del därnere så visst fan e de kul, dock italiensk polis kan va jävligt jobbiga.:banana
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Hörni resekamrater, vad hette hotellet vi bodde på i södra Tyskland och var låg det? Jag håller på att avsluta berättelsen
 

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Ja jag börjar bli sugen på en liknande resa igen som dock ska bygga lite mer på att njuta och lite mindre köra... !
 

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
:yoparty
Fan va alla hetsar upp sig, det är ju de mindre smala vägarna som ingen normalt brukar köra på som är av intresse i Österike, Italien o s v om man nu behagar att gå ifrån passkörningen som brukar bli lite tradig.

Förövrigt trevlig film om inte annat har kört av del därnere så visst fan e de kul, dock italiensk polis kan va jävligt jobbiga.:banana

schweizisk polis kan va ännu jobbigare. Visst, Carrabinieri står å häckar i småbyar även sent på natten och väntar på dumma turister ..
 

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Dom såg vi allt till =) automatkarbin o allt.... men dom verkade inte intresserade utav oss troligen för att du suger så jävla hårt på utländska.... =) Planera en resa med 2 nätter på varje hotell så man kan ut o ge på goa vägar utan väskor och dyl och även sitta o äta o dricka pilsner i lugn o ro !
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top