" Inflyttad reg skylt "

RaZsEE

Rasmus
Gick med
18 Jun 2010
Ort
smedjebacken
Hoj
Ktm 125 exc-06
hej jag vill veta hur/vart man ska sätta reg skylten i hjulhuset på en exc 125:a om man vill ha inflyttad?

vart har ni fäst skylten som har gjort detta på era hojar så att säga.
 

manneman

Guest
Du kan ju i princip sätta den var du vill men ska du vara laglig så är väl tumregeln att den inte får vara bakom hjulaxeln samt givetvis ska vara väl synlig.

1500:- plus ombesiktning gäller om du är olaglig.
 

RaZsEE

Rasmus
Gick med
18 Jun 2010
Ort
smedjebacken
Hoj
Ktm 125 exc-06
Du kan ju i princip sätta den var du vill men ska du vara laglig så är väl tumregeln att den inte får vara bakom hjulaxeln samt givetvis ska vara väl synlig.

1500:- plus ombesiktning gäller om du är olaglig.

Nepp det behöver inte vara lagligt. Jasså är det så jävligt:gnissla
 

OliverKmark

Rostfri
Gick med
22 Nov 2010
Ort
Växjö
Hoj
Kawasaki Z1000 -14
Det är bara att borra ett hål i det där stänkskyddet. Men du måste ju ändå ha kvar den regskyltshållaren pga baklyse och blinkers. Så varför sätta den där inne? :)
 

RaZsEE

Rasmus
Gick med
18 Jun 2010
Ort
smedjebacken
Hoj
Ktm 125 exc-06
Det är bara att borra ett hål i det där stänkskyddet. Men du måste ju ändå ha kvar den regskyltshållaren pga baklyse och blinkers. Så varför sätta den där inne? :)

Jag har fixat ett litet baklyse som innehåller blinkers. asså lyse och blinkers i samma (jag vet att det också är olagligt). och den ska sitta fast i det gammla reg skylts fästerna. :)
 

OliverKmark

Rostfri
Gick med
22 Nov 2010
Ort
Växjö
Hoj
Kawasaki Z1000 -14
Jag har fixat ett litet baklyse som innehåller blinkers. asså lyse och blinkers i samma (jag vet att det också är olagligt). och den ska sitta fast i det gammla reg skylts fästerna. :)

Aha okej, men då är det bara att borra ett hål där som jag sa sen böja skylten lite och skruva dit han :)


Som på bilden hade den tidigare ägaren av min hoj. Jag bytte dock tillbaks och fixade miniblinkers. Inte fel det heller :tummenupp
 

Bifogat

  • 6890065088.jpg
    6890065088.jpg
    42.8 KB · Visningar: 767

Kvisten

Elektrikern
Gick med
13 Apr 2008
Ort
Skövde
Hoj
crm 125cc SMR, mxb och Hsun kinascooter
Du kan ju i princip sätta den var du vill men ska du vara laglig så är väl tumregeln att den inte får vara bakom hjulaxeln samt givetvis ska vara väl synlig.

1500:- plus ombesiktning gäller om du är olaglig.

Yttersta punkten på fordonet* :)
 

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Ort
Skogen
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Jag tycker det är snyggare med skylten bak och sen miniblinkers.
 

Kvisten

Elektrikern
Gick med
13 Apr 2008
Ort
Skövde
Hoj
crm 125cc SMR, mxb och Hsun kinascooter
Typ som moppescooterfucko? :va

Det beror helt på vad det är för hoj tycker jag.

Nja, mer costum, finns många costumhojar som har det och det är väl antagligen varför moppefjunen försöker efterlikna :tummenupp

En gammal glidare från gamla dagar ser det bra ut på
 

Dubstep

Ny medlem
Gick med
21 Feb 2011
Ort
Stockholm
Hoj
XTZ 660 Tenere -92
jaja, egentligen tycker jag att det räcker med att den sitter lika tydligt som innan så ska det inte vara några problem, men så tänker inte polisen :gnissla

Sant, men tror inte dom bryr sig om man flyttar in den 5 cm och vinklar den liiiite sålänge man har något som böjer sig lätt (då säger man bara att någon fingrat) :p men vissa är väl petiga :Bugar
 

Kvisten

Elektrikern
Gick med
13 Apr 2008
Ort
Skövde
Hoj
crm 125cc SMR, mxb och Hsun kinascooter
Sant, men tror inte dom bryr sig om man flyttar in den 5 cm och vinklar den liiiite sålänge man har något som böjer sig lätt (då säger man bara att någon fingrat) :p men vissa är väl petiga :Bugar

flytta du in den du 5 cm, det är de inte så gnälliga om, men ändrar du vinkeln så blir det liv :näsblod
der var de rasande på mig över. då ifråga satte jag hans syn, om han inte kunde läsa nummerplåten, då ville inte han prata mer med mig och åkte därifrån :)
 

Dubstep

Ny medlem
Gick med
21 Feb 2011
Ort
Stockholm
Hoj
XTZ 660 Tenere -92
flytta du in den du 5 cm, det är de inte så gnälliga om, men ändrar du vinkeln så blir det liv :näsblod
der var de rasande på mig över. då ifråga satte jag hans syn, om han inte kunde läsa nummerplåten, då ville inte han prata mer med mig och åkte därifrån :)

Men har du en mjuk plåt (relativt) som den sitter i och har den vinklad och dom stoppar dig kan du ju vinkla tillbaka den och sen säga att någon varit där och fingrat :)
 

Igge

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Köping
Hoj
Husa FE450 och Honda VFR800
Jag tror det är svårt att ha en godkänd vinkel som är inflyttad i hjulhuset utan att bakdäcket äter upp skylten vid fjädring, men det är vad jag tror :)
 

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Ort
Skogen
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Polisen som stannade mig klagade över min skylt. Man skulle kunna se den från sidan.

Och det gör den inte om den sitter under arslet.
 

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
Last edited:
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top