Knutstorp med SSEMSE 14/7-15/7

vilse

Lite lätt vimsig ibland...
Gick med
19 Apr 2006
Ort
Mitt ute i ingenstans....
Hoj
ZX6R -07 Banhoj
Nä.. riktigt så menade jag ju inte ;)
Jag är nog en av få som i långsam röd som kör på regndäck om det regnar. - Bättre så? :tungan
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Finns det någon stol vid flaggposten eller ska man kanske ta med rullstolen (rullstolsrace på knudan :yoparty)
Ta med stol / rullstol. Vi hjälper till att transportera upp dig till posteringen. Vilket känner du dig bekvämast med, ambulans eller skamkärra? :tungan
 

Andre_A

Punisher
Gick med
7 May 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
HP4 Comp -13 + R1200GS -13 + CRF 450 X -09
Jag vill me köra runt runt runt.........

1. - Sebbe -
2. vilse ( vi lånar dig från RR) - fredag
3. Maverick_ou812 - torsdag, fredag
4. aidem (kidnappad från RR) - fredag
5. -nemesis- - fredag
6. VBK - fredag
7. Åsa - RoH wannabe... - torsdag
8. Damma - fredag
9. sofiiiii - fredag
10. kimi - fredag
11. Bjurling - Fredag
12. André - Fredag
 

Barris

Nordenpaketet!
Gick med
30 Sep 2006
Ort
Landskrona
Hoj
Kvaddad S1000rr och en Brapp brapp
Satt och funderade på om man skulle boka in sin första bandag...men efter jag slått ett öga på väderleksrapporterna så tror jag att ja drar ut på det tills onsdag.
Just nu ser det ut till å bli regn båder tor och fre. :(
 

SilverWolf

Medlem
Gick med
1 Sep 2006
Ort
L-A
Hoj
Ducce M1200
Satt och funderade på om man skulle boka in sin första bandag...men efter jag slått ett öga på väderleksrapporterna så tror jag att ja drar ut på det tills onsdag.
Just nu ser det ut till å bli regn båder tor och fre. :(

Barris, du é en kvinna i manskläder, se till att boka dig NU. Kör man inte fort i regn, så är man ingen... Jag ska bara se till att få loss vår racehoj, sen jävlar...
 

aidem

Älskar allt på 2 hjul med motor.....
Gick med
7 Oct 2007
Ort
Häljarp
Hoj
Ktm 525 Exc-05/SMR-07, ZX6R -07 Banhoj Miljöhoj? Den e ju grön
Ta med stol / rullstol. Vi hjälper till att transportera upp dig till posteringen. Vilket känner du dig bekvämast med, ambulans eller skamkärra? :tungan

Vad e det för fel på ett snöre bakom en bil. Han kan väl annars hanka:arsele
Det hade säkert varit en upplevelse:D
 

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Ort
Helsingborg.
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Satt och funderade på om man skulle boka in sin första bandag...men efter jag slått ett öga på väderleksrapporterna så tror jag att ja drar ut på det tills onsdag.
Just nu ser det ut till å bli regn båder tor och fre. :(

Det är i regn som vi män skiljer ut oss från kärringarna...

Annars så kan man bara anmäla sig och lita på att vädertjänsterna har fel om Knudan som vanligt:tungan

Vad e det för fel på ett snöre bakom en bil. Han kan väl annars hanka:arsele
Det hade säkert varit en upplevelse:D


Han kan väl hanka bakom depåchefen när han besiktar banan:va

Fan vad det skall daltas med folk med titan i benen:huvet

Fixar man inte 500 meter med rullstolen så är det bangolf nästa som gäller som ny hobby:huvet
 
Last edited:

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Barris, du é en kvinna i manskläder, se till att boka dig NU. Kör man inte fort i regn, så är man ingen... Jag ska bara se till att få loss vår racehoj, sen jävlar...
Nu får du sluta jiddra och börja trolla!
I annat fall blir du känd som "Mycket Snack och Liten Snopp Wolf"

Det är i regn som vi män skiljer ut oss från kärringarna...

Annars så kan man bara anmäla sig och lita på att vädertjänsterna har fel om Knudan som vanligt:tungan
:fakta
 
Last edited:

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Satt och funderade på om man skulle boka in sin första bandag...men efter jag slått ett öga på väderleksrapporterna så tror jag att ja drar ut på det tills onsdag.
Just nu ser det ut till å bli regn båder tor och fre. :(
Endast ett fåtal platser kvar i gul både torsdag och fredag.
Eftersom det finns två röda grupper så ser det bättre ut där men jag räknar med det ramlar in lite bokningar idag och imorgon. Fredagen ser bra ut vädermässigt, om det kommer regn så blir det innan körningen börjar.
 

Barris

Nordenpaketet!
Gick med
30 Sep 2006
Ort
Landskrona
Hoj
Kvaddad S1000rr och en Brapp brapp
Håller mig nog lugn ett tag till.
Som det ser ut nu så visar det regn både för och eftermiddag.
Vill ju ha roligt på min första bankörning och ni kanske tycker det är roligt att trekka runder på pissblöt asfalt det gör därimot inte jag.
Hatar att köra i regn och med halvförsäkring så avstår jag nog blött underlag och tar den bandagen en annan gång, det kommer ju fler ;)
 

Ripster

Crash boom bang
Gick med
13 Aug 2009
Ort
I landet där man böjer bananerna
Hoj
Japanese steeeeeel
Det är i regn som vi män skiljer ut oss från kärringarna...

Annars så kan man bara anmäla sig och lita på att vädertjänsterna har fel om Knudan som vanligt:tungan




Han kan väl hanka bakom depåchefen när han besiktar banan:va

Fan vad det skall daltas med folk med titan i benen:huvet

Fixar man inte 500 meter med rullstolen så är det bangolf nästa som gäller som ny hobby:huvet


skaffa en egen rullstol så tar vi ett race runt banan ;) I DARE YOU !!!
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Håller mig nog lugn ett tag till.
Som det ser ut nu så visar det regn både för och eftermiddag.
Vill ju ha roligt på min första bankörning och ni kanske tycker det är roligt att trekka runder på pissblöt asfalt det gör därimot inte jag.
Hatar att köra i regn och med halvförsäkring så avstår jag nog blött underlag och tar den bandagen en annan gång, det kommer ju fler ;)
Nu vill jag inte vara nån glädjedödare, särskilt inte om du står inför din första bankörning, men du skall nog vara medveten om följande när du kör på bana med nån annan än SMC.

ALL KÖRNING SKER PÅ EGEN RISK

LÄS VÅRA ANSVARSBESTÄMMELSER (pdf format). Inför varje körtillfälle krävs en underskrift som en bekräftelse på att du är införstådd med gällande ansvarsbestämmelser.

Vi har inget krav på trafikförsäkring.
Detta gäller alla grupper. Vi har i och med detta fått jämnare och säkrare grupper då det nu är erfarenhet som styr gruppindelningen.

Alla händelser på banan betecknas som banincidenter.

Med detta menas att om någonting inträffar, t.ex en incident där fler än en motorcyklist är involverad så får respektive part stå för sina skador oavsett vem som varit vållande.

Personlig försäkring
Vi rekommenderar starkt en olycksfallsförsäkring som täcker personskador för extremsporter.

Vi har valt att ta hänsyn till bolagens och trafikförsäkringsföreningens (TFF) synsätt. TFF har tagit fram ett dokument som ligger till grund för bolagens fortsatta agerande och för den som vill gå in djupare i detta finns denna att beskådas på: WWW.FREESPEED.NU/SMC/TSL-MTFL.PDF
 

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Ort
Helsingborg.
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Försäkringarna gäller alla ban-kurser, oavsett arrangör./mvh Margareta
Med vänlig hälsning
www.bilsport-mc.com



Ämne: Re: SV: SV: Fråga ang försäkring.

Att min försäkring gäller under SMC:s utbildningsdagar vet jag, vad jag undrar är om nedanstående (Sydskånes emse) även täcks in.
Vissa försäkringsbolag räknar bara SMC:s körningar som utbildning och min fråga är om det är så hos er också.
Sydskånes emse kör ju med instruktörer under sina dagar så det borde ju räknas som bankurs.





Hej!

Jag förstår inte vad du menar.
Med vänlig hälsning
www.bilsport-mc.com


Ämne: Re: SV: Fråga ang försäkring.
Och nedanstående faller under den kategorin?


Hej!
Alla våra försäkringar gäller fullt ut på s k ban-kurser.
Med vänlig hälsning
www.bilsport-mc.com



Ämne: Fråga ang försäkring.
Jag undrar om min försäkring gäller om jag kör med Sydskånes emse.
Se länken.
http://www.sydskanesemse.nu/
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Jag vet Krille, Bilsport & MC råkkar!
Jag hade Duccen där och pratade med VD:n om detta och han sa exakt samma sak.
Deras försäkring täcker bankörning med alla arrangörer.
Han sa nåt i stil med, "Det är bättre för oss om ni kraschar på banan, på gatan gör ni er illa och det är dyrt. Det andra är bara plast och metall."

Finns bara ett ord för det.

Kungligt. :tummenupp

Tyvärr så måste vi som förening inta en generell ståndpunkt.
Alla försäkringsärenden är till slut en affärsuppgörelse mellan två parter, den försäkrade och hans/hennes försäkringsbolag. Vi har flera fall då FB inte vägrat ersättning trots de klotat på banan.

Men det kan vi inte säga rakt ut på vår hemsida.
 
Last edited:

Barris

Nordenpaketet!
Gick med
30 Sep 2006
Ort
Landskrona
Hoj
Kvaddad S1000rr och en Brapp brapp
Jag vet att all körning sker på egen risk, banincidenter osv...har läst reglerna.
Vart jag vill komma är att när man kör bana så ligger man ju på ett helt annat sätt än när man kör gata och risken för att man åker av blir större, blandar man då in vatten och ingen erfarenhet av bankörning så i mina ögon är det som att tigga om en avåkning.
Det jag menade med halvförsäkriing var inget om att den ska täcka eventuella skador utan mer en pik att alla skador som min hoj får står jag ju själv för och då behöver man som sagt inte ta en xtra risk med att köra på blött underlag.
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Jag vet att all körning sker på egen risk, banincidenter osv...har läst reglerna.
Vart jag vill komma är att när man kör bana så ligger man ju på ett helt annat sätt än när man kör gata och risken för att man åker av blir större, blandar man då in vatten och ingen erfarenhet av bankörning så i mina ögon är det som att tigga om en avåkning.
Det jag menade med halvförsäkriing var inget om att den ska täcka eventuella skador utan mer en pik att alla skador som min hoj får står jag ju själv för och då behöver man som sagt inte ta en xtra risk med att köra på blött underlag.
:tummenupp
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top