Draget "försvann" i min Suzuki GSX600F

MrBig

Ny medlem
Gick med
29 May 2011
Ort
Ytterby
Hoj
Suzuki GSX600f -90
Hej alla!

Har en Suzuki gsx600f -90 som normalt är förhållandevis trött, men det händer ändå saker när man gasar. Härom dagen ville jag väsnas lite extra vid ett rödljus och när det blev grönt drog jag iväg ordentligt. Varvade ut på ettan (11´000 varv), när jag sedan skickar in tvåan var det något som hände... Draget bara försvann... Ju mer jag gasade, desto mindre drag blev det. Låter mest "bööööö" istället för det sköna "ax-ljudet" som man är van vid.

Det gick att köra hojen, så jag kom hem iallafall.

Körde senare i veckan ut till min bror, som är bra mycket mer kunnig inom området än mig, för en liten felsökning. Jag hoppades att det var så lätt att det bara var någon luftslang eller dyl. som hade gått sönder, men icke. Vi plockade loss locken på förgasarna och kikade på membranen, som var hela o fina. Kikade även på spjällen o dom rörde sig precis som dom ska. Till min stora fasa började min bror muttra det hemska ordet "topplocks-packning"... Han menade på att det skulle kunna vara den som hastat in handduken.

Så min fråga till er är: Finns det något annat man kan kontrollera/prova för att felsöka ytterligare, eller är det ett komp-test som gäller? (och vad kostar det att göra ett sådant?)

Tacksam för svar!

//MrBig
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top