Civilpolis stannar och drar fram pistol

stecktech

Har bara kraschat en gång än så länge!
Gick med
2 Apr 2011
Ort
Malmö
Hoj
Bandit -09

SkaD

Tvåhjulsburen sedan -2000
Gick med
3 Dec 2004
Ort
Sthlm
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
den där var uppe förrut. killen blev väl åtalad för att han filmat en polis och lagt ut på nätet om jag minns rätt?
 

D@vid

Oväsen
Gick med
17 Jul 2005
Ort
I hytten...
Hoj
Street Triple 675
Eventuellt att man hade blivit lite smått skräckslagen..
När nån kör in snett framför - kliver ut och drar upp ett vapen.
Men det kanske är så där det går till:va
 

stecktech

Har bara kraschat en gång än så länge!
Gick med
2 Apr 2011
Ort
Malmö
Hoj
Bandit -09
den där var uppe förrut. killen blev väl åtalad för att han filmat en polis och lagt ut på nätet om jag minns rätt?

Ah sorry. Är ny här, eller relativt. Hmm.. har också följt filmtråden och inte sett den.
 

SkaD

Tvåhjulsburen sedan -2000
Gick med
3 Dec 2004
Ort
Sthlm
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
Ah sorry. Är ny här, eller relativt. Hmm.. har också följt filmtråden och inte sett den.

De va inte så jag menade, posta på med filmlänkar du, sånt är alltid kul. :krama
brainstormade bara vad jag mindes om filmen när jag såg den sist
 

rogbo

Smygbusar när ingen ser...
Gick med
5 Jun 2008
Ort
Umeå
Hoj
07' FZ1SA 11' Z1000SX, 06' ZX10R, 15' S1000RR, -16' Thruxton R, -22´ Tiger Rally Pro, -22* Scrambler 1200XE, -01´TT600R
Jupp, varit uppe förr men det gör inget :) Vad man undrar dock är vad som föranleder att polisen hivar fram pistolen så där... Är det inte civilbilen som mc:n kör om alldeles innan avfarten, ser ju inte ut som någon grövre förseelse efter omkörningen... Hade det varit wheelien vid passeringen någon minut innan kanske man förstått lite mer...

Jaja, även min fru har blivit stoppad (för att hon glömde slå på belysningen) under vapenhot av sheriffen på andra sidan pölen så man ska väl inte förvånas...
 
Last edited:

DesmoHellman

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jul 2009
Ort
Falköping
Hoj
Ducati MTS 1200 Enduro -16 och Ducati SportClassic 1000 -06
Är det i US of A eller? Då är det mindre konstigt då polisen oftast drar vapen innan de säger "God day sir". :D
 

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Ort
Bra
Hoj
bilringar och hängröv
den där var uppe förrut. killen blev väl åtalad för att han filmat en polis och lagt ut på nätet om jag minns rätt?

vad hade polisen framför hans kamera att göra då :D han får ju skylla sig själv(polisen alltså) :D måste ju vara borta i staterna, var annars viftar dom med pickadoller såfort nåt e på g eller nån skitsak som hänt.
 

Mr.Steen

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Sep 2004
Ort
Göteborg, Hisningen
Hoj
Gsx-r Turbo x2. Hayabusa Turbo 445hk
Fi fan, killen blev nog bra rädd.

Har själv blivit överraskad av civilpolisen, stannade i ett ökänt område och skulle släppa av min passagerare. Några sekunder senare dundrar en svart volvo 740 in med tonade rutor. In på vändplatsen där jag hade stannat

Ut hoppar 4 stora killar, och springer fram imot mig. Fipplar på startknappen och försöker komma iväg. shiit nu blir jag rånad


Men de hinner fram och och skriker POLIS. Puhh där var man bra rädd ett tag
 

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Ort
Katrineholm
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
Vilken idiot till snut, fan om en snut tar tag i min hoj på det viset.
 

DesmoHellman

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jul 2009
Ort
Falköping
Hoj
Ducati MTS 1200 Enduro -16 och Ducati SportClassic 1000 -06
När man inte vet mer är det svårt att spekulera. Snubben på bågen kan ju varit efterlyst i 15 delstater vad vi vet...

Om inte, dumt beteende.
 

sampan

Pengarna ska rulla!
Gick med
28 Mar 2010
Ort
Nybro
Hoj
sxv 550 -08 + PANIGALE!!
haha kan tänka mig att det inte var så roligt just då.. men nu när man läser om det skrattar jag som fan :D

Fi fan, killen blev nog bra rädd.

Har själv blivit överraskad av civilpolisen, stannade i ett ökänt område och skulle släppa av min passagerare. Några sekunder senare dundrar en svart volvo 740 in med tonade rutor. In på vändplatsen där jag hade stannat

Ut hoppar 4 stora killar, och springer fram imot mig. Fipplar på startknappen och försöker komma iväg. shiit nu blir jag rånad


Men de hinner fram och och skriker POLIS. Puhh där var man bra rädd ett tag
 

PatrickR6

Blå Vit !
Gick med
22 Sep 2008
Ort
Huddinge
Hoj
CB1000R
I sverige kan du väl stämma skiten ur en polis om han ens lägger handen på vapnet ? ännu värre om han knäpper upp hölstret. jag skulle då inte stanna för nån såvidare in en bricka / uniformerad polis kommer springandes eller vinkar in mig till kanten, har stött på små araber som har blåljus i sina saabar flera gånger och stannat tills man ser att "den där killen är INTE polis" och sedan gasat iväg (kanske va snut iaf ? :p)
 

Zarrell

Stunter Wannabe
Gick med
23 Jan 2008
Ort
Malmö/Göteborg
Hoj
DRZ 400 SM (06) Stunt Edition
Som sagt, gammal film...
Läs beskrivningen:
3/5/2010: Pulled over for speeding
4/7/2010: 6 Cops show up at my house with a search and seizure warrant for all of my computers, cameras and electronics.. They also bring an arrest warrant for "wiretapping" and 2 additional traffic violations. I could not go to jail due to health issues (surgery).
4/14/2010: I turned myself in and spent the night in jail. I was charged with "wiretapping." Felony- 5years $10k max fine. Bail set at $15k?
4/15/2010: Bail review - Released on my own recognizance.

Schyst att dom åtalar motorcyklisten för att skydda polisen som gjorde fel :huvet

Mer info:
http://en.wikipedia.org/wiki/Anthony_Graber
Domslut:
http://www.aclu-md.org/aPress/Press2010/Court_Opinion_092710.pdf
 
Last edited:
Nyheter
Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top