Porsche

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
Vad fan vad mycket jante det blev. :mad:

Vill han ha en Porsche och har råd så ska han väl köpa sig en Porsche. Även om någon stackars Blend-rökande frånskild trebarnsmamam inte har råd att köpa mer än en S40.

Hade jag valt hade jag köpt en Boxster, billigare, lättare och bättre viktfördelning (mittmotor istället för svansmotor) och 911an skulle jag nog hellre ta som kupé. Men är man helt såld på 911an och ska ha en cabbe och inget annat och har råd så varför inte?
 
Last edited:

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Köp en 996 Turbo cabriolet så får du en bra beprövad motor på köpet om du har råd. Läser du på lite om årsmodellerna du syftar på så förstår du varför jag skriver så. I huvudtaget så bör du läsa på ordentligt innan du köper en Porsche och låt ett Porsche Center gå igenom bilen innan köp. Väl värt de tusenlappar det kostar.
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Tjejer brukar normalt sett inte tycka om Porsche. De förstår sig inte på dem riktigt. De är bullriga och stötiga och lite bökigare att ta sig in och ur. Jag tror de föredrar en BMW eller Mercedes cabriolet framför en 911/Boxster om jag ska vara helt ärlig.

Min flickvän tyckte jag skulle köpa en kombi innan jag tog ut henne på bana med bilen. Först då förstod hon vad det hela handlade om. Nu säger hon inget mer om saken.

Jag hade nog hellre köpt en liten MX-5 som sommarbil än en Porsche. Man får ju dem för en bråkdel av priset. Utmanar man inte chassit på en Boxster känns de bara stötiga och styva. Sällan man får tillfälle att sträcka ut en sådan bil på den Svenska landsvägarna om man inte vill tejpa fast körkortet i framrutan.

Boxster är ingen tjejbil. Om ni tycker det har ni aldrig kört en själv. Det är en fantastiskt fin bil på många sätt och vis och oerhört prisvärda numera när de kommit ner i pris begagnade. Men det gäller att se upp och ha en tjock plånbok i reserv när alla garantier gått ut. Man kan köra 20 000+ mil utan nämnvärda problem. Men man kan också råka ut för ett haveri efter bara några få mil. Verkar vara ett lotteri. Detta gäller alla 996/Boxster utom Turbo och GT3 modellerna som har en annan motorkonstruktion.

Som sagt läs på lite inför köpet och ha en buffert i reserv så ska det nog bli bra.
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Är inte Boxster lite tjejigt?

Är inte Porsche öht lite tjejigt?

Tjejer brukar normalt sett inte tycka om Porsche. De förstår sig inte på dem riktigt. De är bullriga och stötiga och lite bökigare att ta sig in och ur.

Snicksnack. Det är just 911 cheyer jillar. De tycker att de ser ut som små gulliga grodor. Är vad jag har hört jallafall.
 
Last edited:

Lindquist

TeamLindquist.se
Gick med
20 Mar 2009
Ort
Big City
Hoj
690 SMC-R
Ska köpa bilen till mig inte nån tjej. Så jag dkiter fullständigt i va dom tycker!
O jag lär inte få pippa mindre med en porsche iaf.
Efter jah köpt en kan jag utvärdera hur dom är att äga.
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Ska köpa bilen till mig inte nån tjej. Så jag dkiter fullständigt i va dom tycker!
O jag lär inte få pippa mindre med en porsche iaf.
Efter jah köpt en kan jag utvärdera hur dom är att äga.

Upp med morrhåren nu, jag bara jevlas.

Klart grabben ska ha Porsche!:cool:
 

N/A

Ny medlem
Gick med
10 Sep 2008
Ort
+468
Hoj
SP-1
Skippa boxtern. Inte ens 2011-modellerna är speciellt roliga.
Lite tjejiga, trånga och ganska ful i mina ögon.
Mungipsfaktor som vilken GTI-bil som helst.

911 har bara fördelar. Ägandekostnader ligger i samma trakt som en ny svenssonpulka för samma pengar (lågt värdefall).
Köp vattenkyld 911 efter plånbok. Begagnatpriserna ligger helt i linje med hur bra dom är. Köp den dyraste du har råd med. :tummenupp
 

Cirkus

Ny medlem
Gick med
20 May 2006
Ort
Örebro
Hoj
Varierar...
Jag köpte en 997 C2 som gått cirka 2500mil i Tyskland förra året.:tummenupp Gjorde 3000mila service när jag kom hem med den och det kostade inte mer än på "vanliga" nya bilar.

Kändes som fräscha 996:eek:r (de med "nya" motorn) låg så pass nära 997:eek:r i pris att det var lika bra att köpa 997.

EDIT: Kan dock tillägga att tidiga 997 i dag verkar stå högre än då jag köpte, möjligt att prisbilden då jag köpte fortfarande led av finanskrisen.
 
Last edited:
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top