Konsekvenser av hojåkning

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Gött att höra att du kämpar på och ger oss andra både insikt och förståelse. :tummenupp

Sen är det alltid tråkigt och förbannande att läsa hur tragiska, omänskliga och oförstående byråkratin alltid är, fucking unbelievable, likadant varje gång man läser om det eller själv råkar på byråkrati.... :4skrika
 

Ankan1

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2011
Ort
Pendlar i Skåne mellan storstaden och landet.
Hoj
Suzuki Hayabusa / Honda Super Blackbird
Jo tack du, har kommit i kontakt med många sjuka som haft samma strulande oavbrutet med denna försäkringskassa.En del har till och med inte orkat och avslutat sina liv.Om detta pratas det inte högt om.Ett stort gäng djävla drägg om flertalet av denna personal på FK.Har inget annat att säga om denna statliga organisation även om det naturligtvis även drabbar de som bär sig ordentligt åt.Kämpa på så gott det går, och det gör du ju uppenbart redan. :crash
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Gött att höra att du kämpar på och ger oss andra både insikt och förståelse. :tummenupp

Sen är det alltid tråkigt och förbannande att läsa hur tragiska, omänskliga och oförstående byråkratin alltid är, fucking unbelievable, likadant varje gång man läser om det eller själv råkar på byråkrati.... :4skrika

Jo tack du, har kommit i kontakt med många sjuka som haft samma strulande oavbrutet med denna försäkringskassa.En del har till och med inte orkat och avslutat sina liv.Om detta pratas det inte högt om.Ett stort gäng djävla drägg om flertalet av denna personal på FK.Har inget annat att säga om denna statliga organisation även om det naturligtvis även drabbar de som bär sig ordentligt åt.Kämpa på så gott det går, och det gör du ju uppenbart redan. :crash

Mycket tack grabbar!

Ja, denna jäkla FK, vem fan kan vilja jobba där? Är det nåt man utbildar sig till, att börja jobba på en myndighet vars största uppgift verkar vara att jävlas med folk?! Undrar hur deras handläggare och utredare sover på nätterna? Vidrigt!

Ankan, har du med FK att göra i jobbet?
 

Lx3

Hojtjuvs hatare
Gick med
27 Oct 2005
Ort
Skogen...
Hoj
RMZ 250-13, TDM 850-98
Har följt den här tråden men inte skrivit något tidigare, vill bara tacka för fantastisk läsning!:tummenupp

Man garvar, blir förbannad och förundras om vartannat när man läser om dina (era) äventyr med rullstolar, byråkrater, rehab o.s.v.

Framförallt får man sig en tankeställare om hur fort allt kan förändras. Tack och kämpa på!:)
 

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Nypan
Hoj
KTM 1090 ADV S
Jag kan hjälpa dig att försöka strukturera texten om du vill. Ska komma hem till Sverige på heltid vettu. Annars är det bara att skriva, kasta, skriva, kasta och sen skriva klart.
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Har följt den här tråden men inte skrivit något tidigare, vill bara tacka för fantastisk läsning!:tummenupp

Man garvar, blir förbannad och förundras om vartannat när man läser om dina (era) äventyr med rullstolar, byråkrater, rehab o.s.v.

Framförallt får man sig en tankeställare om hur fort allt kan förändras. Tack och kämpa på!:)


Aha, vi har med en tjyvläsare att göra!

Se bara till att ha tråden med dig i bakhuvet nästa sommar!


Jag kan hjälpa dig att försöka strukturera texten om du vill. Ska komma hem till Sverige på heltid vettu. Annars är det bara att skriva, kasta, skriva, kasta och sen skriva klart.

Jaha, Norge klarar sig utan dina tjänster i fortsättningen?

Jo det är nog så att jag måste få lite struktur i skapandet (det lät väl lite lagom högtravande?)!
 

Ronin_Anr1

Medlem
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Nynäshamn
Hoj
GSX 1100 E
Tjena Jonte!


Ett annat direkt farligt problem var att när jag drog iväg på lite längre rundor, och satt där i sju knyck och transporterade mig genom sommargrönskan, kunde min hand ibland glida ned lite på sidan av joysticken. Inget jag märker eftersom jag har väldigt lite känsel i händerna.
Åkte jag då på lite ojämnt underlag kunde det hända att handen kom åt av/på-knappen med följden att rullen tvärnitade.
Det slog tvärstopp, som att köra in i en vägg! Hade det varit nedförsbacke, hade jag flugit ur stolen!
.

Vet ju inte vad du har för utrustning på din el rulle......

Men min har ett säkerhetsbälte. Midjebälte.
Tror nog att din stol har det med.
Så prova spänn fast dig så skall du se att du inte "lättar" från stolen nästa gång du tvärnitar. Vare sig det är med vilja eller ofrivilligt :D
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Vet ju inte vad du har för utrustning på din el rulle......

Men min har ett säkerhetsbälte. Midjebälte.
Tror nog att din stol har det med.
Så prova spänn fast dig så skall du se att du inte "lättar" från stolen nästa gång du tvärnitar. Vare sig det är med vilja eller ofrivilligt :D

Du har rätt!

Det finns ett bälte, eller ska vi säga fanns, eftersom jag bett om att få det borttaget. Det var ju så att jag varken kunde spänna fast det, eller få bort det själv, därför kändes det onödigt att ha det kvar.

Men visst skulle bältet vara bra att ha, särkilt när jag är ensam ute på mina små expeditioner på grusvägar och joggingspår. Då är det ibland VÄLDIGT brant uppför eller nedför.

Har fått lära mig att om det är brant nedför är det bra om man tiltar sitsen bakåt, och sen kör sakta ner. Om det är brant uppför tiltar jag sitsen bakåt och backar uppför, eftersom drivhjulen då "skjuter" rullen uppför, och greppar mycket bättre.

Kanske skulle kolla om det finns nåt bälte jag kan få på mig utan hjälp, risken är nog bara att de på Hjälpmedelsverkstan börjar skrika elaka saker åt mig...
 

d96angl

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675 - 07
Hej, tackar allra ödmjukast!

Nej, några planer på bok finns inte. Isåfall borde den handla om någon som blev hårdare drabbad, tycker jag. Det skulle inte vara schysst att visa upp mig i en bok, det biter nog inte tillräckligt. Jag har ju inte ens fått mina första trycksår, kan röra armar och ben, kan skriva på datorn även om det går sakta.

Däremot funderar jag på en riktig dräpare till "del IV". Där tänkte jag ta upp allt det jag inte hade en aning om innan kraschen/allt det ni ännu okraschade inte har en aning om.
Till exempel hur det kan kännas/lukta att konstant ha svamp här och där, hur det känns att skola in sommarvikarier när de ska torka rumpa på dig första gången, eller att härda ut den fruktansvärda smärtan många med mig dras med. Utöver att vi sitter i rullstol alltså..!

Till en sådan del räcker inte mina egna små bekymmer till, utan jag får nog låna lite från det jag vet att andra
lider av. Så kliv fram och berätta vad ni vill höra gott folk!

Skämt åsido, ska sätta igång så fort inspirationen kommer!

Hej.

Var länge sedan jag skrev något i tråden.
På tal om bok så tycker jag nog att det skulle vara tillräckligt med din situation.
När det gäller alt som gör ont bortsett från rullstolen.
Har du hört talas om Kritto?
Laidback om du är en hjälte för mig så är Kritto en superhjälte!
Satan vad han fått genomlida. Men hoj har han kört fram tills nu utan att han kan röra benen.

https://www.facebook.com/#!/pages/Det-h%C3%A4r-handlar-om-Kritto/164198663661639
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Hej.

Var länge sedan jag skrev något i tråden.
På tal om bok så tycker jag nog att det skulle vara tillräckligt med din situation.
När det gäller alt som gör ont bortsett från rullstolen.
Har du hört talas om Kritto?
Laidback om du är en hjälte för mig så är Kritto en superhjälte!
Satan vad han fått genomlida. Men hoj har han kört fram tills nu utan att han kan röra benen.

https://www.facebook.com/#!/pages/Det-h%C3%A4r-handlar-om-Kritto/164198663661639

Tjena!

Ja, Kritto har fått uthärda en hel del...
Hörde talas om honom på RSS/Spinalis första gången jag var där, att han ännu jobbade kvar på körskolan och fortfarande körde hoj, fränt!
Men han har fått lida nåt fruktansvärt! Det måste vara vidrigt att inte komma undan, att aldrig kunna stänga av smärtan.

Det är klart att det GÅR att stänga av, men DET alternativet vill man nog undvika. Även om jag läst att han tyckte det verkade fullt rimligt just där, mitt i all smärtångest.
Det onda jag har går åtminstone att mörda med lite schyssta piller!

Klippet när han kranar runt på Ringen är ju annars rätt skönt. Hur karln fixar det utan känsel i underkroppen är ett mysterium:
http://www.youtube.com/watch?v=wqg4L6RBJsg
 

MrsZ

Anpassar farten efter omständigheterna
Gick med
30 Nov 2011
Ort
hos maken
Hoj
Ducati 900SS
Hörde talas om honom på RSS/Spinalis första gången jag var där, att han ännu jobbade kvar på körskolan och fortfarande körde hoj, fränt!

Inte bara Kritto! Såg ett underbart repotaget på BikeChannel, "the Bike Experience". Reportaget går att hitta på den här sidan.

Mer om verksamheten finns här.
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Inte bara Kritto! Såg ett underbart repotaget på BikeChannel, "the Bike Experience". Reportaget går att hitta på den här sidan.

Mer om verksamheten finns här.

Bra verksamhet, att få skadade knuttar back in bissni...bussn...biess... tillbaks på banan!

Visst var det väl en artikel i Bike för länge sen, om nån som byggde om hojen med såna där stödben som fälldes ut? Har för mig att de byggde på en R1.
Problemet var att stödbenen smällde ned så fort och hårt, att om hojen lutade det minsta åt ena eller andra hållet, vräkte stödbenet över hojen åt andra sidan.
Det var svårt att sitta kvar även om man hade friska ben att knipa tag med runt tanken.


Tänk om det finns nån med "stödbenshoj" här på SH?
 

MrsZ

Anpassar farten efter omständigheterna
Gick med
30 Nov 2011
Ort
hos maken
Hoj
Ducati 900SS
Tänk om det finns nån med "stödbenshoj" här på SH?

Kolla in Krittos hoj. På risk1an visade de en film om Kritto och hans specialbyggda hoj. Vill han att stödbenen ska fällas ner så trycker han på en knapp, vill jag minnas att han sa på filmen, och när farten kommer ner till 5 km/h så kommer hjulen ner. När farten ökar så går de upp igen. Skitsmart! Finns bilder där han lägger ner hojen väldigt mycket, utan att stödhjulen är det minsta ivägen. :tummenupp
 

Ronin_Anr1

Medlem
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Nynäshamn
Hoj
GSX 1100 E
Du har rätt!

Det finns ett bälte, eller ska vi säga fanns, eftersom jag bett om att få det borttaget. Det var ju så att jag varken kunde spänna fast det, eller få bort det själv, därför kändes det onödigt att ha det kvar.

Intressant inställning till säkerhets utrustning du har:rolleyes:

Resonerar du likadant när du åker bil? :7peta

Du har ju assistenter, är deras jobb att hjälpa dig med allt du ännu inte klarar själv.

En annan fick aldrig någon assistans, jag var "för frisk" för att ha rätt till daglig hjälp ( pratar om 2010 nu)
Jag skadade mig ett år för sent....reglerna blev hårdare för personlig assistans -09
Nu behöver jag ingen hjälp, men -10 & ½ -11'a:( var det inte riktigt lika enkelt som det är nu:)
Då funkade bara min höger arm & hand. I & med att jag kunde äta själv behövde jag ingen assistans hjälp - enligt regelverket räckte det med hemhjälp 3-4ggr om dan. Som om att pissa & skita går att ställa in på de tider de kommer:arsele

Så snart jag bara kunde klara mig "slängde" jag ut den hjälpen...:zpy
Nej, nötterna från hemtjänsten saknar jag inte!

Kanske därför man får dem, för att man skall märka hur ruttet hjälp man får & gör allt man kan för att träna så man kan få sköta sitt liv själv:rolleyes:
 
Last edited:

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Intressant inställning till säkerhets utrustning du har:rolleyes:

Resonerar du likadant när du åker bil? :7peta

Du har ju assistenter, är deras jobb att hjälpa dig med allt du ännu inte klarar själv.

En annan fick aldrig någon assistans, jag var "för frisk" för att ha rätt till daglig hjälp ( pratar om 2010 nu)
Jag skadade mig ett år för sent....reglerna blev hårdare för personlig assistans -09
Nu behöver jag ingen hjälp, men -10 & ½ -11'a:( var det inte riktigt lika enkelt som det är nu:)
Då funkade bara min höger arm & hand. I & med att jag kunde äta själv behövde jag ingen assistans hjälp - enligt regelverket räckte det med hemhjälp 3-4ggr om dan. Som om att pissa & skita går att ställa in på de tider de kommer:arsele

Så snart jag bara kunde klara mig "slängde" jag ut den hjälpen...:zpy
Nej, nötterna från hemtjänsten saknar jag inte!

Kanske därför man får dem, för att man skall märka hur ruttet hjälp man får & gör allt man kan för att träna så man kan få sköta sitt liv själv:rolleyes:



Hehe, nä det där bältet kunde jag aldrig förlika mig med.

Även om jag inte kommer ur stolen själv, så känns det inget vidare att sitta fastspänd med ett bälte som jag inte klarar att få bort på egen hand.
Men visst skulle det vara bra att ha som extra säkerhet. Det är ju bättre att sitta fast i stolen när det hoppar och studsar, än att ramla ur och ligga och skrika på hjälp i timmar mitt i skogen. Får nog tänka över det en gång till.

Menar du att assistansreglerna har blivit så mycket tuffare? Denna jäkla F-kassa, de vet inte hur mycket de förstör i människors liv! Ja, då hade jag "tur" som kraschade så tidigt som -06.
Men hursomhelst, man har åtminstone rätt till assistans vad det gäller sina grundläggande behov (t.ex. toa,dusch, på/avklädn, sänggående osv, för er som inte vet, alltså) om man inte klarar det själv.

Jag brukar ofta tänka på hur skönt det vore om jag kunde klara mig själv lite mer om dagarna så jag kunde bli av med mina "hjälpredor". Och visst, i en perfekt värld, en perfekt dag, klarar jag mig ensam i flera timmar.
Och på sommaren, när vädret är fint, är det bara att öppna dörren och sticka ut på stan. Hur enkelt som helst, T-shirt och sandaler, bah!

Men den här årstiden, när jacka och vantar ska på, är mina assistenter tyvärr ett måste. Och värre blir det när snön kommer, då är det ingen idé att dra ut själv någonstans. Risken att köra fast där det är lite sämre plogat är så gott som 100%-ig!
Har förresten köpt en sån där liten snöskyffel för barn, som jag brukar spänna fast bak på ryggstödet. Den är guld värd när jag fastnat i snöslafset, istället för att butlern ska stå och sparka sönder skorna!


Men fiffan, snart är det hojmässa å sen äre vår!!
 
Last edited:

Ronin_Anr1

Medlem
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Nynäshamn
Hoj
GSX 1100 E
Menar du att assistansreglerna har blivit så mycket tuffare? Denna jäkla F-kassa, de vet inte hur mycket de förstör i människors liv!

Håll nu isär begreppen.
Det är inte F-kassan i sig som ställer till det utan makthavarna bakom som ändrat regelverket. Den nuvarande sittande regeringen är de som ändrat reglerna till vem som har rätt till vad i assistans väg.
F-kassan + kommuner följer dessa riktlinjer.

Men hursomhelst, man har åtminstone rätt till assistans vad det gäller sina grundläggande behov (t.ex. toa,dusch, på/avklädn, sänggående osv, för er som inte vet, alltså) om man inte klarar det själv.

Assistans ja, men kan du äta själv har du ej rätt till en personlig assistent. Då får man nöja sig med hemtjänsten från sin kommun.

Och de kommer på vissa tider & stannar en viss tid - helt beroende på vad de har kommit fram till med vilken tid man borde klara sig med...:va
För ex. Jag hade 37tim/vecka .... Dock så krävdes det 2personer vid varje besök då alla förflyttningar gjordes med en lyft. Och denna lyft krävs enligt lag/regler att det skall vara 2personer vid användning.
Så i verkligheten hade jag hälften i tid = 18,5tim - detta uppdelat på 4besök/dag
[/QUOTE]
Jag brukar ofta tänka på hur skönt det vore om jag kunde klara mig själv lite mer om dagarna så jag kunde bli av med mina "hjälpredor". Och visst, i en perfekt värld, en perfekt dag, klarar jag mig ensam i flera timmar.
Och på sommaren, när vädret är fint, är det bara att öppna dörren och sticka ut på stan. Hur enkelt som helst, T-shirt och sandaler, bah!

Men den här årstiden, när jacka och vantar ska på, är mina assistenter tyvärr ett måste. Och värre blir det när snön kommer, då är det ingen idé att dra ut själv någonstans. Risken att köra fast där det är lite sämre plogat är så gott som 100%-ig!

Näe, rullstol & snö går inte ihop
Snö:gnissla avskyr den här årstiden - alla fall när jag måste ut i den vita sörjan :(
 

Wobbly

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2009
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Tjabba alla :crash:kryckor :)

Fyfan att de ska va så mycket problem när man redan har fullt upp med allt annat...
Känner mig riktig tacksam att de gick så bra som de gjorde för mig så jag slipper behov av assistans.

Snart två år sen min olycka och snart dags för slutbedömning hos FB....

Tänkte kolla om de finns någon med ungefär sama skadenivå som jag TH-4, PMa mig isåfall om du inte vill ta de här.

Ha de!
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Tjena Ronin, visst har du rätt!

Som jag skrev tidigare vill jag ogärna blanda in politik i tråden, men:
Visst, det är inte försäkringskassans fel att de som för tillfället styr landet gör allt för att göra det svårare för oss att ha ett liv.

Känslan är (tycker jag iaf) att de styrande försöker fasa ut oss helt, att vi ska sitta i våra lägenheter och vänta på att hemtjänsten ska komma och värma maten åt oss. Efter mina avsatta 4.5 minuters lunch, rusar de vidare till nästa krympling som pissat blöjan full.

Det är som nån jäkla slutförvaring där de (packet som styr) väntar på att vi samällsparasiter ska tyna bort och dö, så vi inte stör elitens väg framåt.

När jag senast (i somras) blev kallad till FK för prövning av mitt assistansbehov, blev jag invisad i ett litet rum med kala väggar (tavlor kan användas som tillhyggen).
Handläggaren frågar hur lång tid jag behöver för att äta, hur lång tid för att duscha, hur lång tid toan tar. Jag svarar så noga jag kan:
"-Duscha tar kanske 10-11 minuter? Nej då har de inte torkat mig. Jaså det borde gå fortare med en mindre handduk, ja kanske..."

Det känns som ett Stasiförhör där jag måste berätta allt med som har med min hygien, mina matvanor och mina vanor jag har på toaletten att göra. Ska jag verkligen behöva redogöra för hur länge jag sitter påtoan?!

Jag är för i helvete ryggmärgsskadad, inget nedanför nacken funkar som det gjorde innan kraschen. Inte magen heller!



Det var värst vad mörkt det här blev då...
 
Last edited:

Ronin_Anr1

Medlem
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Nynäshamn
Hoj
GSX 1100 E
När jag senast (i somras) blev kallad till FK för prövning av mitt assistansbehov, blev jag invisad i ett litet rum med kala väggar (tavlor kan användas som tillhyggen).
Handläggaren frågar hur lång tid jag behöver för att äta, hur lång tid för att duscha, hur lång tid toan tar. Jag svarar så noga jag kan:
"-Duscha tar kanske 10-11 minuter? Nej då har de inte torkat mig. Jaså det borde gå fortare med en mindre handduk, ja kanske..."

Det känns som ett Stasiförhör där jag måste berätta allt med som har med min hygien, mina matvanor och mina vanor jag har på toaletten att göra. Ska jag verkligen behöva redogöra för hur länge jag sitter påtoan?!

Jag är för i helvete ryggmärgsskadad, inget nedanför nacken funkar som det gjorde innan kraschen. Inte magen heller!



Det var värst vad mörkt det här blev då...


En sak jag märkt ( en av många *ler*) är att alltför många individer inom sjukvård & myndigheter som tilltalat en när det gäller ens handikapp genom åren som varit, många gånger har de inte alls tänkt igenom vad de frågar om...
Menar att de tycker att det skall vara självklart att man skall "bekänna" det mest intima i ens liv....

Ibland, när jag blir trött på dumma frågor blir svaren allt annat än snälla, detta oavsett vem det är som frågar, barn, vuxen, civil eller myndighetsperson.

En strategi som fungerar bra på "utfrågare" är att vända frågorna mot dem med samma innehåll :)
T ex.: hur lång tid tar du på dig att duscha, använder du svamp eller handen när du tvättar dig i underlivet.

Du skall se att de börjar skruva på sig med den strategin:D

Du kanske inte har gjort dig till en direkt populär person i sammanhanget.....
Men, är inte alltid (alla fall inte jag) man orkar vara snäll, medgörlig & trevlig till alla dumma:dummerfrågor man får

Krävs intelligens att förstå ironi - inte alla som har tillräckligt av den varan:rolleyes:
 
Last edited:

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
En sak jag märkt ( en av många *ler*) är att alltför många individer inom sjukvård & myndigheter som tilltalat en när det gäller ens handikapp genom åren som varit, många gånger har de inte alls tänkt igenom vad de frågar om...
Menar att de tycker att det skall vara självklart att man skall "bekänna" det mest intima i ens liv....

Ibland, när jag blir trött på dumma frågor blir svaren allt annat än snälla, detta oavsett vem det är som frågar, barn, vuxen, civil eller myndighetsperson.

En strategi som fungerar bra på "utfrågare" är att vända frågorna mot dem med samma innehåll :)
T ex.: hur lång tid tar du på dig att duscha, använder du svamp eller handen när du tvättar dig i underlivet.

Du skall se att de börjar skruva på sig med den strategin:D

Du kanske inte har gjort dig till en direkt populär person i sammanhanget.....
Men, är inte alltid (alla fall inte jag) man orkar vara snäll, medgörlig & trevlig till alla dumma:dummerfrågor man får

Krävs intelligens att förstå ironi - inte alla som har tillräckligt av den varan:rolleyes:

Världsklass!: "Använder du svamp eller handen när du tvättar dig i underlivet?"

Ja, lägger man fram den frasen har man definitivt avväpnat dem, den får du fanimej ta patent på!

Undrar hur mycket man verkligen måste berätta, det har ju med ens personliga integritet att göra? Hur länge jag satt och bajsade idag är väl ganska privat?
Hade nån myndighetsperson frågat mig det innan jag kraschade hade jag lämnat dem blödande i ett hörn i rummet!

Tänk er själva, ni som ännu kan åka hoj, att ni blir kallade till ett möte på FK: En skinntorr ragata i sextioårsåldern visar in dig i förhörsrummet. Efter ett par inledande frågor av ganska privat natur, frågar hon vad din assistent gör under tiden du sitter och bajsar?
"-Det vet inte jag, jag sitter ju inne på toan?!"
"-Hur lång tid brukar det ta?"
Tror jag svarade allt mellan tio minuter och två timmar!

De vill förstås ha reda på om tiden uttnyttjas maximalt. Men är man verkligen skyldig att uppge hur länge man sitter på muggen? Tänk om de berättat det på körskolerna, undrar hur många som åkt hoj isåfall?
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top