Honda CBR 600F 2011

Nyllet87

Ny medlem
Gick med
17 Apr 2011
Ort
Huddinge
Hoj
Cbr600F 2011
Tjenis, är det någon som vet något om denna hoj, har ni provat den eller sett ngn som har den ? Såg att den kostar 104.500 i sverige och i tyskland 79.000.. bra jävla skillnad där alltså.

Jag funderar på att köpa den av bikepro i hudiksvall dom säljer den för 94, som känns mycket mer rimligt vad tror ni är det värt att köpa den som en första hoj ? den verkar jävligt skön iaf :D
 

Nyllet87

Ny medlem
Gick med
17 Apr 2011
Ort
Huddinge
Hoj
Cbr600F 2011
Hittade en cbr600 på blocket den har gått 20 mil.. Varför i helvete säljer man en hoj för 10.000 mindre direkt efter man köpt den verkar ju helt otroligt men jag har sett fenomenet många gånger på blocket...
 

Nyllet87

Ny medlem
Gick med
17 Apr 2011
Ort
Huddinge
Hoj
Cbr600F 2011
Fan denna hoj verkar inte sälja som smör direkt, inte sett ngn itrafik med den eller knappt på forumet.. Min kommer nästa vecka iaf :D
 

playmate

Rookie
Gick med
26 Jul 2011
Ort
Uppsala
Hoj
CBR600F -12
Fan denna hoj verkar inte sälja som smör direkt, inte sett ngn itrafik med den eller knappt på forumet.. Min kommer nästa vecka iaf :D
Tja! Fan vad nice att du köpt en F:are. Hur är den att köra? Har inte heller sett en enda jäkel i trafik, men var och kollade på en idag och den är faaan läcker alltså.

Skriv gärna vad du tycker om den!
 

roninn

Ny medlem
Gick med
6 Aug 2011
Ort
Malmö
Hoj
Honda CBR 600F - 2011
Tja! Fan vad nice att du köpt en F:are. Hur är den att köra? Har inte heller sett en enda jäkel i trafik, men var och kollade på en idag och den är faaan läcker alltså.

Skriv gärna vad du tycker om den!

Den är riktigt sweet! Funderar också på att köpa en. Skulle vara kul att höra vad du tycker om den! Har du testat den på bana?
 

dedj

Ny medlem
Gick med
17 May 2011
Ort
Syd
Hoj
2011 Honda CBR600FA
Tjena,

Jag har en svart.
Jag funderar dock på slip-on. Dock skulle jag vilja höra mycket det låter, så man personligen inte tycker det låter för mycket.

Är det någon i Malmö-området som bytt till slip-on på sin cbr600f?
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Kollade på den på mässan. Har en 600RR idag, som räser. Men på gata hade jag mkt hellre åkt 600FA, och när det blir dags för en nyare hoj till sambon så blir det nog en sån till henne!
 

dedj

Ny medlem
Gick med
17 May 2011
Ort
Syd
Hoj
2011 Honda CBR600FA
Kollade på den på mässan. Har en 600RR idag, som räser. Men på gata hade jag mkt hellre åkt 600FA, och när det blir dags för en nyare hoj till sambon så blir det nog en sån till henne!

Den är minst sagt grymt skön att köra. Sittställningen är väldigt bra!
RR är ju något piggare, men för mig så räcker denna en bra bit för tillfället =)
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Den är minst sagt grymt skön att köra. Sittställningen är väldigt bra!
RR är ju något piggare, men för mig så räcker denna en bra bit för tillfället =)

RR är ju framförallt mer byggd för just bana. Min har dessutom lite hårdare fjädring, 8mm skumgummi sadel osv.. Gatreggad, men allt över 3 mil är mest jobbigt som transportsträcka.

Ska man ha en gathoj ser jag inte varför alla ska va så sibylla-coola och ha wursting-räsers. Jag åkte SuperDuke på gata och hade jag haft ekonomi till att ha en gathoj också så hade det blivit en sån igen. Men 600F (nya) känns som motsvarande alternativ för den som ändå vill ha kåpa och en hoj som ser ut som en spoerthoj.

:tummenupp för den!

Och ska ni åka bana.. Hojen är inte gränsen, och det är mkt roligare att hänga på en R1 med "fel" hoj än att åka ifrån den med en annan R1 ;)
 

roninn

Ny medlem
Gick med
6 Aug 2011
Ort
Malmö
Hoj
Honda CBR 600F - 2011
Tjena,

Jag har en svart.
Jag funderar dock på slip-on. Dock skulle jag vilja höra mycket det låter, så man personligen inte tycker det låter för mycket.

Är det någon i Malmö-området som bytt till slip-on på sin cbr600f?

Jag har beställt ett LeoVince slip-on som ska komma nästa vecka som du skulle kunna lyssna på.

http://www.leovince.com/en/catalog-...i_passaggio_standard_cbr_600_f_i_e_2011/14406

Hade tänkt köra utan db-killer då jag vet att det fortfarande är relativt tyst. Det klarar db-kravet på 95 vid bankörning utan problem. Sätter du på db-killer blir det tom tystare än original.

Bröderna Nilsson har monterat ett yoshi på en av sina CBR 600FA. Lyssnade på det för två veckor sen. Det var utan db-killer och lät lagom i mina öron. Det är fortfarande inte särskilt högt. Borde inte heller vara problem vid bankörning med det blåset.

Har för mig att Akras slip-on har samma db som original om man inte plockar bort db-killern.
 

dedj

Ny medlem
Gick med
17 May 2011
Ort
Syd
Hoj
2011 Honda CBR600FA
Tjena,

Kanon, lyssnar gärna på den!
Hojta till när du har fått hem den och monterat den.
Träffar upp dig vid tillfälle.

Ha det gott!

Jag har beställt ett LeoVince slip-on som ska komma nästa vecka som du skulle kunna lyssna på.

http://www.leovince.com/en/catalog-...i_passaggio_standard_cbr_600_f_i_e_2011/14406

Hade tänkt köra utan db-killer då jag vet att det fortfarande är relativt tyst. Det klarar db-kravet på 95 vid bankörning utan problem. Sätter du på db-killer blir det tom tystare än original.

Bröderna Nilsson har monterat ett yoshi på en av sina CBR 600FA. Lyssnade på det för två veckor sen. Det var utan db-killer och lät lagom i mina öron. Det är fortfarande inte särskilt högt. Borde inte heller vara problem vid bankörning med det blåset.

Har för mig att Akras slip-on har samma db som original om man inte plockar bort db-killern.
 

kebarb

Sporthojsnörd
Gick med
9 Jan 2010
Ort
ÖSD
Hoj
FZ6 2007 & 1125CR & MT03 & MT09
Någon som hunnit modda sin 600F ännu?

Tråden beöhver fler bilder.

Tailtidys, borttagna fotpinnar bak, R framgaffel eller likn.. posta på!

//K
 

Pledians

Älgklyvaren!
Gick med
9 Oct 2009
Ort
Hufvudstan
Hoj
YBR125
Nu har det väl hunnits med några mil och/eller några mods? Berätta och posta bilder!

Har själv provkört 600f 2011, var underbar och så mycket härligare än rr versionen på vanliga vägar!
 

Dibbe75

Ny medlem
Gick med
20 Jun 2006
Ort
Luleå
Hoj
Honda VFR 800 -08
Var och kikade på en sån idag, satan vilket sug jag fick efter att byta hoj till nästa sommar nu! Frågan är bara hur dessa funkar på en långkörning?
 

Denito

Ny medlem
Gick med
12 Oct 2011
Ort
Helsingborg
Hoj
2011,Honda,CBR 600 F
Min första hoj, tycker den är otroligt lätt att köra.
Jag är lite lång 187 cm så vinden framifrån slår på hjälmen vilket blir jobbigt i höga hastigheter.:( Till nästa år funderar jag på att köpa ett nytt vindskydd och ser om det hjälper. Långkörning är inget problem. Har gjort det...är nice :)
 

Nyllet87

Ny medlem
Gick med
17 Apr 2011
Ort
Huddinge
Hoj
Cbr600F 2011
Någon som hittat någon nice Reg skylts hållare ? fan letar på ebay nu.. verkar vara mycket mek tycker jag :D Mcvaruhuset ville ha 1250kr för en sån.. och på ebay går dom på från 600 till 1200.

har ni någon man kan köpa ? vill behålla original blinkers helst ;P
 

Denito

Ny medlem
Gick med
12 Oct 2011
Ort
Helsingborg
Hoj
2011,Honda,CBR 600 F
Någon som hittat någon nice Reg skylts hållare ? fan letar på ebay nu.. verkar vara mycket mek tycker jag :D Mcvaruhuset ville ha 1250kr för en sån.. och på ebay går dom på från 600 till 1200.

har ni någon man kan köpa ? vill behålla original blinkers helst ;P

Att få dit regskylten är inga problem,gjorde det själv utan att vara händig överhuvudtaget. Jag hade däremot stora problem med att få av originalet, på min hoj satt muttrarna i som bara den så att jag fick borra ut dem. (Lite knepiga att komma åt).

Kollar man på priset tror jag att de ligger runt 1000 lappen. Kolla in den här sidan för lite smått och gott till hojen.
http://www.intobikes.co.uk/products?bk=8576&bf=1&gf=0

PS. Vore kul om vi kunde hålla tråden vid liv. DS
 

playmate

Rookie
Gick med
26 Jul 2011
Ort
Uppsala
Hoj
CBR600F -12
Tja!

Tänkte införskaffa denna hoj inom en månad ungefär. Tänkte se hur det funkar med slip-ons och sådär, jag tycker det är svårt att hitta i alla fall...
Är det rentav så att slip-ons som passar CBR600F4 och F4i passar till 2011-modellen också?

Någon som har någon affär som säljer? Sverige eller utlandet spelar mindre roll.

Tacksam för svar.
 
Nyheter
Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top