Revolution

Dharus

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2010
Ort
Västkusten
Hoj
BMW S1000 R
I alla demokratier behövs det ibland en liten revolution för att utvecklas.

Kanske är det dags för President val, och tja kanske även övriga funktioner?

Eller vad tycker ni andra?
 

ZaZa1

KingsHill Rider`s
Gick med
28 May 2006
Ort
Kungsbacka, KingsHill
Hoj
Suzuki H-Prince, Husqvarna SM510R-08, XR400R-98
Det låter inte som en dum idè. Men samma fråga vidare.
Vad tycker ni andra?
 

JohmiK

Ser nära ut på bra håll...
Gick med
11 Jan 2009
Ort
Åsa
Hoj
KTM 950 SM - 07
Tyvärr Limez, men jag måste nog hålla med Dharus.

Det finns ju ett järngäng som för det mesta är med på alla fikor, körningar och övriga aktiviteter. Presidenten bör ju höra till detta gäng, vilket var fallet till en början, men under förra året och detta har vi ju knappt sett till vår president på någon av aktiviteterna.

Det kanske är dags att trappa ner och släppa fram någon annan som är lite mera aktiv?
 

koop

Sinnessjuk
Gick med
27 Oct 2003
Ort
Asker, Norge
Hoj
Honda XR600 Motard -90, Suzuki GS500E -93
Jag är med Linus jag. Vi är ett gött gäng som åker motorcykel ihop, och samordnar en viss del av det här på forat. Vem som kan titulera sig president känns inte så viktigt.
 

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Kungsbacka
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Som grundare (tillsammans med Snövit) så tog jag över "president"-rollen när Snövit hoppade av. Sedan dess har ingen visat något intresse av att vara "president".
Har knappt märkt av något intresse av en "klubb" över huvud taget.

Om nu någon av de "jätte-aktiva" medlemmarna är intresserad så är det klart att denne kan få titulera sig "president" istället. Vad det nu spelar för roll när det ändå inte "finns" någon klubb i nuläget.

Jag funderar även på att lägga ner hojåkat fram mot hösten, så en reform är på sin plats. Intresset för tunga gamla brittiska lyxbilar har erövrat mycket av den tid som tidigare avsatts för motorcykelkörning.


/Limez
 

JohmiK

Ser nära ut på bra håll...
Gick med
11 Jan 2009
Ort
Åsa
Hoj
KTM 950 SM - 07
Vad sägs om en "Styrelse" då?

Mycket bra idé!

Det finns ingenting som säger att det måste vara en person som ska bestämma allt. Det handlar ju inte ens om att bestämma.

Jag ser snarare behovet av att några personer som är lite mera aktiva inom KHR tar tag i saken och tar initiativ till gemensamma körningar/aktiviteter etc.

Det blir lätt så att de flesta vill vara med och göra saker, men ingen känner sig manad att ta tag i det (naturligtvis finns det undantag, jag menar generellt).

Hursomhelst så behöver vi, inte minst jag själv, bli bättre på att använda forumet och ta tag i körningar mm så att det blir mer gemensamma aktiviteter.
 

Zebazz

Ny medlem
Gick med
15 Feb 2011
Ort
Lindome
Hoj
2009 Yamaha Fz1-N ABS
Hur skall detta styras upp då? Låter ju gött menar jag. Lite mer action på denna sidan och de blir grymt.
 

JohmiK

Ser nära ut på bra håll...
Gick med
11 Jan 2009
Ort
Åsa
Hoj
KTM 950 SM - 07
Jag är frivillig att ställa upp som styrelsemedlem och därmed ta lite mera ansvar för att hjälpa till och ordna gemensamma aktiviteter etc.
 

2mhk

Vågar välja växel!
Gick med
11 May 2008
Ort
Kungsbacka
Hoj
CBR 929rr Fireblade, GSX-R 1000 k6 banhoj
JohmiK
Dharus
Krillan
ZaZa
gaylord

Perfekt då är det ju fem personer som vill, och om inte någon annan känner för att vara med och dra i trådarna får ni gärna för min del bilda en styrelse.
Kanske borde vi ge övriga medlemmar några dagar på sig att göra sin röst hörd också.
 

JohmiK

Ser nära ut på bra håll...
Gick med
11 Jan 2009
Ort
Åsa
Hoj
KTM 950 SM - 07
Nja, sakta i backarna nu. Vi måste kanske fundera över vilka grundkrav som ställs på de som skall ingå i styrelsen, som tex att man överhuvudtaget är MED i KHR!

Det känns som att vi borde ha ett möte, tex en torsdagsfika, med så många medlemmar som möjligt och fatta ett gemensamt beslut.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top