Är vi laglösa,eller?

BARBIE69

Ny medlem
Gick med
27 Sep 2010
Ort
LUND
Hoj
2008,honda cbr1000
Visade denna filmsnutt för en kompis(ej motorcyklist)för att visa hur vissa idioter gör i trafiken mot oss tvåhjulingar.
Hon sa då:men måsta man köra om då och reta upp folk.
Detta liknar när tjejer blir våldtagna och det heter:hon var full,hon hade för kort kjol.
Hur vi än gör så verkar vi sitta med Svarte Petter.:mad:

http://www.youtube.com/watch?v=CbTZkZTYkaM
 
Last edited:

Jemej

Medlem
Gick med
12 May 2008
Ort
Mönsterås
Hoj
06 Yamaha R6 Såld!! BMW S1000RR Såld!! Mv Agusta F4 R312 Såld! GSXR 750 L0 Såld! GSXR 750 K9 Såld! CBR1000RR 08 Såld! GSX-R 750 L1 Såld S1000rr 2012 Såld
Fy fan! Jag blev aldeles kallsvettig bara av att se på dåren. Undrar hur hög puls killen på hojen hade..
 

popsi

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2005
Ort
Göteborg
Hoj
2008 Yamaha YZF-R1
Visst, omkörningen kanske man kan skylla på... Men vad som händer sen är ju bara efterblivet :S
 

PeterNorth

Bannad
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 625 -06
Vi ska nog vara glada att Sverige saknar den typen av trafikbeteende som bonnlurken i pickupen uppvisar. Visst vinglas det en hel del när vissa pratar i telefon men inte ens i närheten av det vi ser på filmen. Undrar vad idioten säger när dom stannar ..

Angående omkörningen så finns det inte så mycket att klaga på, hastigheten...kanske
 

renkött

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Apr 2011
Ort
Kristianstad
Hoj
Honda VFR800
Fyfan, jag undrar vad han haft i sig.
Sen undrar jag hur han vågar ligga efter i den takten. Känns som bilen skulle kunna vara med i en olycka när som.

Vi ska nog vara glada att Sverige saknar den typen av trafikbeteende som bonnlurken i pickupen uppvisar. Visst vinglas det en hel del när vissa pratar i telefon men inte ens i närheten av det vi ser på filmen. Undrar vad idioten säger när dom stannar ..

Angående omkörningen så finns det inte så mycket att klaga på, hastigheten...kanske

Det är väll heldragen linje de korsar? Vilket självklart inte på något sätt ursäktar mordförsök :brinnerup
 
Last edited:

Pysch

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
-
Det kan lika väl ha vart så att motorcyklisterna sparkat av backspegeln på pickupen för att han hade spolat spolarvätska på sin vindruta, sedan utbröt en livlig diskussion på den lokala hojfirman när han i pickupen hämtade sin 4-hjuling och tuffingarna på hoj rullade in efter en fartfylld tur och klargjorde att om de får syn på honom en gång till så åker kättingen fram!! Rädd för sitt liv försöker han att skydda sig när han i sin fasttejpade backspegel återigen ser dessa motorcyklister...

....eller nått....du vet lika lite som mig, och allt är endast spekulationer!!
 

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Ort
Stockholm/Tyresö
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Heldraget betyder inte heldraget i alla stater!

Dock så hör man i konversationen efteråt hur någon (en motorcyklist?) säger "we have never crossed that yellow line".. så jag gissar att heldraget betyder samma sak som här i det där fallet.

Det finns givetvis inga som helst ursäkter för pickupförarens beteende.
Men nånstans kan jag känna att det är farligt nära en "kasta sten i glashus"-diskussion här igen.

När vi blir förbannade så ska det slås sönder backspeglar, sparkas dörrar osv, "markeras" på alla möjliga efterblivna sätt.. men ändå så blir vi förvånade och chockerade när det till sist rinner över för en bilist? Det kan ju ha hänt något innan den här filmsekvensen börjar.

Men håller med i övrigt, hans beteende är såklart direkt livsfarligt och idiotiskt och jag hoppas att han straffas på något sätt.
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Dock så hör man i konversationen efteråt hur någon (en motorcyklist?) säger "we have never crossed that yellow line".. så jag gissar att heldraget betyder samma sak som här i det där fallet.

Det finns givetvis inga som helst ursäkter för pickupförarens beteende.
Men nånstans kan jag känna att det är farligt nära en "kasta sten i glashus"-diskussion här igen.

När vi blir förbannade så ska det slås sönder backspeglar, sparkas dörrar osv, "markeras" på alla möjliga efterblivna sätt.. men ändå så blir vi förvånade och chockerade när det till sist rinner över för en bilist? Det kan ju ha hänt något innan den här filmsekvensen börjar.

Men håller med i övrigt, hans beteende är såklart direkt livsfarligt och idiotiskt och jag hoppas att han straffas på något sätt.


Framförallt är det en jävla skillnad på att ha attityd på ett forum, alternativt slå av en backspegel stillastående. Mot att verkligen försöka köra ihjäl någon!

Jag är (var) inte den som e den, jag har stannat bilen mitt på vägen för att gå till bilen bakom och "ta ett snack", och kan göra detsamma mot en hojåkare som beter sig. Däremot skulle jag aldrig tokställa mig på bromsen för att framkalla en olycka med oviss utgång.

Graden av helvete spelar rätt stor roll!
 

sir-väs

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2006
Ort
Sthlm
Hoj
-
Vi ska nog vara glada att Sverige saknar den typen av trafikbeteende som bonnlurken i pickupen uppvisar. Visst vinglas det en hel del när vissa pratar i telefon men inte ens i närheten av det vi ser på filmen. Undrar vad idioten säger när dom stannar ..

Angående omkörningen så finns det inte så mycket att klaga på, hastigheten...kanske

fortsätt drömma.

Jag har mött denna typen av beteende mer än en gång under de senaste åren.
 

Fuzaneko

馬鹿は死なな&#
Gick med
25 Nov 2009
Ort
Tjockhult
Hoj
Italiensk läckerhet... ja, hon läcker, därav namnet...
När vi blir förbannade så ska det slås sönder backspeglar, sparkas dörrar osv, "markeras" på alla möjliga efterblivna sätt.. men ändå så blir vi förvånade och chockerade när det till sist rinner över för en bilist? Det kan ju ha hänt något innan den här filmsekvensen börjar.

Men håller med i övrigt, hans beteende är såklart direkt livsfarligt och idiotiskt och jag hoppas att han straffas på något sätt.

Vänta nu, jämförde du precis ett utagerande på ett dött ting med att försöka mörda någon? :klappar

Nej, öga för öga och tand för tand. Ta regplåten och hämta geväret och avrätta idioten, det enda rätta...
 

Bearwood

Medlem
Gick med
24 Oct 2003
Ort
Sandviken
Hoj
Kronreif Trunkenpolz Mattighofen 350 exc-f Sixdays -14
Höll på att vara med om samma sak i lördags. Kom ut ur ett litet samhälle och hamnade bakom en liten Hyundai I10 som puttrade i 50km/h. Gjorde mig beredd att köra om efter en kurva, men fick då möte och fick ligga bakom ett tag till. Då gubben får se att jag tänker köra om så börjar han först öka farten så fort det går med en I10.
När jag sedan får fri lejd i en vänsterböj med fri sikt en bra bit fram och börjar blinka samt påbörja omkörning så kastar han bilen till vänster körfält så jag får stå på bromsen.

Efter det så ligger han på ca 110-120km/h och det är alldeles för kort siktsträcka för att köra om säkert, samt att han hela tiden skär kurvorna så mycket han kan.

Så jag ligger bakom tills han svänger av i nästa samhälle och jag åker då upp jämsides innan han svänger höger.
Där sitter en lite gråhårig gubbe och blänger surt på mig.

Blängde tillbaka och ruskade på huvudet bara. Skulle fan ha följt med han hem och frågat vad han tänkte om han nu överhuvudtaget tänkte på vad som kunnat hända.
Men det är lätt att vara efterklok. :(
 

tottelias

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jun 2009
Ort
Södermalm
Hoj
z800 ,CBR1000RR -08, R1 -06 såld, R1 -99 stulen
det där hände polarn härom dagen. helt cp sluta med att sparka in backspegeln. ungefär exakt likadant som i filmen men i något långsammare tempo.
 

JJ(CBR)JJ

Nybörjare!
Gick med
1 Dec 2010
Ort
Göteborg!
Hoj
Bmw S1000RR 2010
Siken idiot :huvet:huvet:huvet
Han höll ju på att ta med sig flera motorcyklar :huvet
E det bara ja eller har han med sig ett järn rör ut från bilen i början

Vad tänkte han med:va

Jag hade ju blivit galen på en sån :mad:
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top