Påkörd och skrotad hoj, vad händer nu?

Snowman89

Guest
Var med om en olycka idag vilket slutade med att mcjacka samt hjälm och hoj är skrot. Jag saktar ner från 50km/h till ca 30km/h för att släppa över lite folk som är på väg över gatan. Plötsligt flyger jag över styret då bilen bakom glömde bromsa..

Frågan är nu, vilken försäkring går min hoj samt utrustning på? Min hoj är halvförsäkrad..
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Snacka om spänning i tillvaron där. Skönt att du klarade dig....

Det är motpartens fbolag som betalar allt. Skicka in dina kläder till ditt fbolag så får du en räkvisitation du visar upp hos mchandlaren när du handlar nytt.

Moppen kommer antingen repareras eller lösas in. Det avgör bolaget efter bes hos verkstaden. Du kommer troligen att få ett riktigt skambud så ligg på dem...
 

Snowman89

Guest
Snacka om spänning i tillvaron där. Skönt att du klarade dig....

Det är motpartens fbolag som betalar allt. Skicka in dina kläder till ditt fbolag så får du en räkvisitation du visar upp hos mchandlaren när du handlar nytt.

Moppen kommer antingen repareras eller lösas in. Det avgör bolaget efter bes hos verkstaden. Du kommer troligen att få ett riktigt skambud så ligg på dem...

Polisen var där och tog vittnesuppgifter från mig och de som skulle passera vägen samt mer folk som var med och hjälpte till. Så de har också startat en utredning.

Just nu försöker jag bara smälta allt.. Känns så overkligt. Har aldrig varit med om något liknande tidigare.

Har pratat med firman som hämtade den och den kommer lösas in. Skulle ta 2dagar med jobb plus reservdelar att fixa det.
 

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Ort
Helsingborg.
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Polisen var där och tog vittnesuppgifter från mig och de som skulle passera vägen samt mer folk som var med och hjälpte till. Så de har också startat en utredning.

Just nu försöker jag bara smälta allt.. Känns så overkligt. Har aldrig varit med om något liknande tidigare.

Har pratat med firman som hämtade den och den kommer lösas in. Skulle ta 2dagar med jobb plus reservdelar att fixa det.

Det är som Boris skrev, sist i kön pyntar.

Men det viktigaste är ju att man vickar på tårna efter en sån runda, allt annat är bara prylar.
 

Traja

Azzazzin
Gick med
20 Sep 2009
Ort
Kristianstad
Hoj
Kawa Z1000 SX Honda CBR 1000rr 08 såld
En enkel fråga hur fan kan man flyga över styret om man blir påkörd bakifrån :va
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Du får vara glad för att föraren inte fick panik när denne råkade ramponera din MC och stampade på gasen istället för bromsen av misstag?

En ny/lagad hoj blir det från försäkringsbolagen.
 

Snowman89

Guest
En enkel fråga hur fan kan man flyga över styret om man blir påkörd bakifrån :va

Ärligt så vet jag inte om jag flög över, under eller bakåt. Jag vet att något väldigt fel händer och jag flyger, när jag sedan öppnar ögonen så ligger jag på asfalten och det kommer massa folk springande skrikandes "Rör dig inte!!"..

Jo visst klarade jag mig skapligt men minst 4veckor är ju borta pga handleden..

Besök gärna ett sjukhus och låt dom göra lite kontroller, även om du inte har ont någonstans nu!

Sådana dokumentation kan vara guld värt vid problem i framtiden!

Jo jag vart hjämtad med ambulans. Båda benen i vänstra handleden är av samt en spricka i foten samt lite skrapsår..

http://www.corren.se/ostergotland/linkoping/?articleId=5652204&date=&menuids=
Det var jag:)
 
Last edited:

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Ort
kraftfullt
Hoj
brittisk trepip
Ärligt så vet jag inte om jag flög över, under eller bakåt. Jag vet att något väldigt fel händer och jag flyger, när jag sedan öppnar ögonen så ligger jag på asfalten och det kommer massa folk springande skrikandes "Rör dig inte!!"..

Jo visst klarade jag mig skapligt men minst 4veckor är ju borta pga handleden..



Jo jag vart hjämtad med ambulans. Båda benen i vänstra handleden är av samt en spricka i foten samt lite skrapsår..

http://www.corren.se/ostergotland/linkoping/?articleId=5652204&date=&menuids=
Det var jag:)

citat: "En personbil och en lättare mc hade krockat."

Hoppas det läker bra.
 

Lasse A

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2005
Ort
På landet
Hoj
-
Ärligt så vet jag inte om jag flög över, under eller bakåt. Jag vet att något väldigt fel händer och jag flyger, när jag sedan öppnar ögonen så ligger jag på asfalten och det kommer massa folk springande skrikandes "Rör dig inte!!"..

Jo visst klarade jag mig skapligt men minst 4veckor är ju borta pga handleden..



Jo jag vart hjämtad med ambulans. Båda benen i vänstra handleden är av samt en spricka i foten samt lite skrapsår..

http://www.corren.se/ostergotland/linkoping/?articleId=5652204&date=&menuids=
Det var jag:)

Hmmm. Du är altså inte helt säker men du kan ha flugit under styret?
Du måste vara mindre än mig. :krama

Skämt åsido. Skönt att det gick bra med dig. Men det hade nog gjort mer ont om du flugit under styret.
 

Snowman89

Guest
Hmmm. Du är altså inte helt säker men du kan ha flugit under styret?
Du måste vara mindre än mig. :krama

Skämt åsido. Skönt att det gick bra med dig. Men det hade nog gjort mer ont om du flugit under styret.

haha jo, poängen var mer att jsg inte vet vart jag tog vägen. vet inte heller vart jag låtr jämfört med hojjen då jag aldrig såg den..
 

COSMOZ 08

Sporthojsnörd
Gick med
23 Apr 2003
Ort
08 City
Hoj
KTM 990 SMT
Gillar din inställning & tänker på hur fort du kan få i ordning hojen innan du ens är själv OK . Många hade säkert tänk i andra banor & lagt av med hoj åkandet .
Hoppas att allt löser sig snabbt så du får börja köra igen .
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top