Knixtråden - Gröndal

Jien

Nu med Cheyhoj
Gick med
6 Nov 2006
Ort
Surahammar
Hoj
CBR600RRA
dax nu igen på söndag har en känsla att det inte blir så trångt på banan direkt så kom och ha kul :tummenupp
 

aelm

Östgötaskräcken
Gick med
26 Sep 2006
Ort
Kungsh.
Hoj
GSX-R1070 plus moms & Honda FTW500
Om det blir okej väder denna gång kommer jag :)
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Hur gick det idag, klarade ni er från regn, höll alla deltagarna det kletiga svarta nedåt?
 

Igge

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Köping
Hoj
Husa FE450 och Honda VFR800
Hur gick det idag, klarade ni er från regn, höll alla deltagarna det kletiga svarta nedåt?

Det blev någon svalkande skur men det torkade upp ganska fort efter det.
Jag varken såg eller hörde något om någon ikullkörning och alla verkade nöjda! :tummenupp

Från att ha varit få anmälda blev det ändå ganska många deltagare (har ingen siffra på antalet dock).

Någon som fotade? :)
 
  • Gilla
Reaktioner: SGM

Gabby

Ny medlem
Gick med
11 Aug 2010
Ort
Västerås
Hoj
Er-6n -07
Hur gick det idag, klarade ni er från regn, höll alla deltagarna det kletiga svarta nedåt?

Blev en riktig kanondag på Gröndal!

Debut i blå grupp för mig, det blev ett helt annat flyt och sista passet kändes grymt bra! :)

Inga vurpor idag! :tummenupp

Tack till alla engagerade instruktörer!
 
  • Gilla
Reaktioner: SGM

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Blev en riktig kanondag på Gröndal!

Debut i blå grupp för mig, det blev ett helt annat flyt och sista passet kändes grymt bra! :)

Inga vurpor idag! :tummenupp

Tack till alla engagerade instruktörer!

Ja kalasdag på Gröndal, utan incidenter och strul, vår grupp fick bäst övning på gaskontroll på ett pass då det regnade, men torkade upp fort tusan. Gröna gruppen utvecklades massor idag, sista passet flöt det på riktigt bra för alla, kalas kört:)

Gabby har fått en egen kurva på Gröndal, efter hårnålen där hon respektlöst kör ifrån större och effektstinnare maskiner på yttern:bugar :tummenupp Knäpuck på och vinkla knäet lite(mer) så skrapar du i hela den kurvan:)
 
Last edited:

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Ja kalasdag på Gröndal, utan incidenter och strul, vår grupp fick bäst övning på gaskontroll på ett pass då det regnade, men torkade upp fort tusan.

Gabby har fått en egen kurva på Gröndal, efter hårnålen där hon respektlöst kör ifrån större och effektstinnare maskiner på yttern:bugar:tummenupp Knäpuck på och vinkla knäet lite så skrapar du i hela den kurvan:)

Dags för skinnställ nu på Gabby då. :yoparty Kul att ni sköter er även när jag tar bondpermis. :hihi ;)

Edit - fast...de gånger jag varit med har det varit marksyningar... :va :huvet :D
 
Last edited:

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Hur var det på Sviesta då, svålar ner? Lätt att komma överrens med banan?Torrt hela dagen:va

Du har avbön i banåkartrån' - men torrt, sjukt förtroendeingivande och kletiga sportsmart nedåt, ett jäkla slipande på knäpuckar och RIKTIGT fräsigt slitage på däcken, den kommer trailas runt i sann sportis-anda. :D :hihi
 

gluffis

Slowrider
Gick med
17 Dec 2004
Ort
Västmanland
Hoj
En orange
Gick utmärkt ;) Premiäråkte i röd grupp, verkade funka. Knäskrap åt bägge hållen, däcken perfekt slitna hela vägen ut och traction control provad. Kawan känns mer o mer bekväm, ska bli skoj på gelleråsen nästa gång ;)

Någon kommenterade att jag hade avgassystemet nära marken, trodde jag aldrig skulle vara ett problem med orginalsystemet på Ninjan...

Verkar ha dabbat mig med kameran så jag har bara lite 20 sekunders snuttar på handskar.. Bättre lycka nästa gång.
 

PerD

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2008
Ort
Västerås
Hoj
2003, Yamaha R6
Första gången i röd grupp för mig igår. Var klart långsammast :gnissla, men hade som vanligt riktigt kul och fick en hel del bra tips även denna gång!

Börjar helt klart kännas bättre och bättre. :yoparty
 

gluffis

Slowrider
Gick med
17 Dec 2004
Ort
Västmanland
Hoj
En orange
Första gången i röd grupp för mig igår. Var klart långsammast :gnissla, men hade som vanligt riktigt kul och fick en hel del bra tips även denna gång!

Börjar helt klart kännas bättre och bättre. :yoparty

Men åker man sakta får man åka mycket ;) Sedan är det bättre o köra sakta o slippa vurpa...
 
  • Gilla
Reaktioner: SGM

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Men åker man sakta får man åka mycket ;) Sedan är det bättre o köra sakta o slippa vurpa...

Lite som när man kör geggmoped, man skall ned i varenda stalp med framhjulet, har man betalt träningsavgift för att köra på banan, så skall man fanimig använda hela banan med. :D

Det är nog bara bra om några snabbare ur blått vågar sig upp i rött, och får man ett lite lugnare tempo i rött så är inte det en nackdel heller. Många kör betydligt över 80% av sin kapacitet i de snabbare grupperna, och då hinner man inte med att göra rätt, eller prova på övningarna...

/J
 

gluffis

Slowrider
Gick med
17 Dec 2004
Ort
Västmanland
Hoj
En orange
Lite som när man kör geggmoped, man skall ned i varenda stalp med framhjulet, har man betalt träningsavgift för att köra på banan, så skall man fanimig använda hela banan med. :D

Det är nog bara bra om några snabbare ur blått vågar sig upp i rött, och får man ett lite lugnare tempo i rött så är inte det en nackdel heller. Många kör betydligt över 80% av sin kapacitet i de snabbare grupperna, och då hinner man inte med att göra rätt, eller prova på övningarna...

/J

Det gör nog alla mer eller mindre... Fast den gröna känns ohyggligt lättkörd, kunde nästan åka motardspår i en del kurvor...
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top