MP: Lägg ner motorsport!

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Det obehagliga är väl att kan man försvara hyresregleringen så är förbud av motorsport en smal sak att genomföra...

Även om jag inte håller med om dem, så finns det socioekonomiska argument för hyresreglering som inte är rabiata och hålihuvet. Så det är en inte helt enkel fråga faktiskt
 

Zoidberg

*58*
Gick med
4 Nov 2004
Ort
Malmö ...ungefär
Hoj
FZR skrot
Idag möjligen, men vid tidpunkten var det verkligen inte bra då de flesta personbilar och i princip alla lastbilar och bussar var vänsterstyrda. Vänstertrafik + vänsterstyrning = väldigt dålig sikt.

I vilket fall som helst så är det principen, som du verkade välja att ignorera, som är viktigast.

I så fall så ignorerar du mina underförstådda långt mer förödande exempel (och därmed även samma princip) på vad icke demokratiska förfaranden fört & för med sig i då- som nutid.

Men att viteslägga lögn och förtal är inte alls samma sak som att stoppa ensidig rapportering, vinkling etc. Om en klar majoritet av massmedia stödjer en viss åsikt sätter det väldigt hårt tryck på befolkningen, och i många fall kommer det i praktiken att innebära att Aftonbladet och dess följeslagare styr och ställer. Helt utan att behöva publicera några egentliga lögner.

Det du beskriver om att styra & ställa är ju dagens verklighet. Tror du inte att en konsekvent, hård & officiell bestraffning av uppenbar brist på objektivitet eller sanning, skulle bidra till att folk inte skulle basera sina ståndpunkter på aktuell blaskas innehåll, ..och därmed bli kontraproduktivt för blaskornas syfte, utöver ekonomsikt smärtsamt?
 
Last edited:

dominator91

Sporthojsnörd
Gick med
19 Feb 2009
Ort
göteborg
Hoj
GSX 1100 F 92, BMW F650GS Dakar, Vespa GTS300Ie
Även om jag inte håller med om dem, så finns det socioekonomiska argument för hyresreglering som inte är rabiata och hålihuvet. Så det är en inte helt enkel fråga faktiskt

Mäste väl hålla med dig. Men som varande en mindre hyresvärd så finns det få saker som gör att jag så direkt "blåser samtliga säkringar" som just där.
Men detta var utanför tråden skall ej störa tråden mer om det.
 

MartinP

Sporthojsnörd
Gick med
25 Apr 2007
Ort
Karlshamn
Hoj
Suzuki GSF 1200
I så fall så ignorerar du mina underförstådda långt mer förödande exempel (och därmed även samma princip) på vad icke demokratiska förfaranden fört & för med sig i då- som nutid.

Underförstådda? De principer jag hänvisar till skrev jag klart och tydligt.

Vet inte riktigt vilka icke-demokratiska förfaranden du hänvisar till då det finns oändligt med både bra och dåliga exempel på vad andra styrelseskick än demokrati har åstadkommit. Men kort sagt så är det i de flesta fall inte så att demokratibrist varit det enda problemet.


Det du beskriver om att styra & ställa är ju dagens verklighet. Tror du inte att en konsekvent, hård & officiell bestraffning av uppenbar brist på objektivitet eller sanning, skulle bidra till att folk inte skulle basera sina ståndpunkter på aktuell blaskas innehåll, ..och därmed bli kontraproduktivt för blaskornas syfte, utöver ekonomsikt smärtsamt?

Dagens verklighet till viss del, men inte alls så stor del som ifall folket skulle rösta om varenda fråga på riksdagens dagordning.

Ingen skulle vara gladare än jag om media skulle tappa sitt inflytande över politiken. Samtidigt tror jag inte på regleringar som en lösning.
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Sverige: lägg ner MP:arsele
 

Hawk

#96 Supermoto
Gick med
9 Jun 2007
Ort
I mitt hus
Hoj
KTM 525 exc, 450 SMR
Sverige: lägg ner MP:arsele

MC Sporten: Lägg ner MP.

detta är inget nytt från MP dock..
De måste väl ha med det i sin agenda då dom strider hårt för miljöns välbefinnande.. vore väl hyffsat befängt av ett miljöparti att skriva med i sin agenda "vi vill utöka motorsporten med 300% under 3 år, detta vill vi att sverige budgeterar 16 miljarder + juholts fuskbidragspengar till"

hade nog rest håret på många men kommer aldrig att hända =)
 

Zoidberg

*58*
Gick med
4 Nov 2004
Ort
Malmö ...ungefär
Hoj
FZR skrot
Underförstådda? De principer jag hänvisar till skrev jag klart och tydligt.
Underförstådda exempel på ödesdigra ickedemokratisyndrom: Kommunism, Nazism, Islam.


Ingen skulle vara gladare än jag om media skulle tappa sitt inflytande över politiken. Samtidigt tror jag inte på regleringar som en lösning.
Civiliserade samhällsformer består per definition av regleringar.
Är det bara media du tycker inte ska regleras, ..och bör redan befintliga regleringar tas bort menar du?

Anarki ?
 

MartinP

Sporthojsnörd
Gick med
25 Apr 2007
Ort
Karlshamn
Hoj
Suzuki GSF 1200
Underförstådda exempel på ödesdigra ickedemokratisyndrom: Kommunism, Nazism, Islam.

Despotism då? :)

Det finns exempel på misslyckade demokratier också. Men som jag nämnde tidigare så är demokrati bara ett tomt ord nu för tiden, olika länder som kallar sig demokratier har vitt skiljda sätt att styra och ställa.


Civiliserade samhällsformer består per definition av regleringar.
Är det bara media du tycker inte ska regleras, ..och bör redan befintliga regleringar tas bort menar du?

Anarki ?

Ja, det finns massor av regleringar som jag tycker bör plockas bort eller lättas upp. Jag kallar det liberalism, inte anarki.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top