För allas vår "Ezzo"

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Tyckte alltid du var något av en förnuftets människa här på forumet. Du kommer saknas.

Vila i frid Ezzo!
 

stone

mek@spoonvalleyracing.se , depåtomte :-)
Gick med
11 May 2005
Ort
Halmstad
Hoj
KTM 690 SMC R
Jävla gubbe!....1 banhelg på kinnekulle för 4 år sen är allt jag träffat dej...ändå sitter jag framför datorn och lipar.....snacka om att göra ett intryck!...men vi ses, hellre senare än snart. om pärleporten krånglar då jag ska in, då känns det tryggt att veta att du är där och fixar den...
 

Trixter

MotoX-rookie
Gick med
1 May 2007
Ort
Västerås
Hoj
08, KTM SuperDuke
Fy fan... Hann bara träffa dig några gånger men det som gav ett bestående intryck var när jag åkte i samma grupp som din tjej! Du gick fram och snackade med henne i en paus och avslutade med att ge henne en puss. Jag jävlades lite med dig och sa lite skämtsamt:
-Men jag då?
Då gick du fram och gav mig en stor puss på munnen ditt svin! :D

Det var liksom sån du var. Alltid nära till skratt. Alltid något jävelskap på gång. MC-Sverige gråter inatt och lång tid framöver. Jag har slutat köra sporthoj. Det är inte värt det längre.
 

JackDaniels

Medlem?
Gick med
4 Jul 2006
Ort
Västerås
Hoj
XVSbobber, zx636r, 990SD, GSXR1000, 1098, TT600, R1, T595, DB125, 650GTn, 660smc, 125sx, crf450R HM, cr125, EC300, R6.
Tragiskt att höra vad som hänt. En stor förlust att Ezzo lämnat detta liv alldeles för tidigt. Kommer inte glömma vilket intryck/avtryck Du gjorde som instruktör på smc kurserna.. Mina tankar till familj/anhöriga.
 

Galne Dansken

Uppsala Roadrunners
Gick med
14 May 2003
Ort
Bortalängeholm
Hoj
Thruxton-R Z1000A1 R1250RS HD-Chopper CB500F
Men Du Ezzo, det här var väl inte som tänkt...

Och som vi har pratat packning och packväskor sedan förre våren.. Du ringde mig under fredagen, och jag vett du villa ha mina slides ang. riskmedvetenhet inför alla kurser i år..

Vi ses igen och vi ska fortsatt diskutera och konsekvent slutta med att skratta - för eniga brukar vi alltid att vara..

För mig finns du kvar - fast vi ju inte kommer ses på samma sätt.

Jag kommer ihåg när du kom på första Sporthojsinstruktörs utbildningen för flera år sedan. Du har sedan lagt ner hjärta och själv i vårt gemensamma intresse - och vi fortsatt att åka tillsammans.

Mitt senasta dygn, har tanker och annat varit hos dig - men framför allt hos Maria..
 

Mille-R

www.rapido.se
Gick med
22 Jul 2003
Ort
Globen ser mig
Hoj
Daytona 675 -07 banhoj, BMW R1200GSA -16
Fick meddelandet igår förmiddags. På en dag som skulle vara glädjens dag. Vårt Öppna hus, SMC Stockholm och Rapido.
Vi genomförde det ändå, en underbar dag, sol och mycket folk.
Jag lärde känna dig först förra året på Kemora, innan var du bara en legend. Faaan!
 

Ztefan

TELGETOK
Gick med
5 Nov 2005
Ort
Telge
Hoj
Honda CBR 900 RR -00
Stor sorg hos Telgetokar.

Du finns med oss i våra hjärtan.

MVH Ztefan
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Trots dina tråkningar om min HD på Gelleråsen så tycker jag att du fört bra argument mot suicidial-/bultenmaffians nyrekrytering här på SH, och jag får i efterhand erkänna att det var en fröjd att se dig köra under instruktörernas fria åkning på sporthojskurserna, kanhända var det omedvetet betingat av att jag gillade att se ngn som var i min ålder (och BMI) köra ifrån glinen när det svänger... eftersom jag inte klarar det själv :gnissla.

Nu hann jag aldrig komma med ngn bra motreplik till dina tråkningar, så jag får servera ngt liknande här: Du hade iaf lackat din radfyra till att likna en twin! :tuttar

Jag gillade din effektiva stil när jag såg dig på banorna, inget stekigt och glassigt över dig, blott snabba ryck med elever och service på den egna hojen, allt för att maximera kvalitén på andras och den egna bankörningen.

Jag insåg när jag såg dig på Gelleråsen, att jag aldrig fattat det här med att köra bana: Det som för mig är ett nödvändigt SMC-ont för att riskminimera hojintresset, var för dig en lidelse.

Så det känns nu orättvist att en mäster som du fick plikta, isf för en lärling som jag.

Jag vet inte hur det gick till, men hoppas du undfor dödskamp och ångest.

Kramar
J
 
Last edited:

nilax

Mullihatta -Ka-svosch
Gick med
7 Apr 2008
Ort
Vaxholm
Hoj
Kawa zx10r -04, en grön en
Mycket sorgligt att läsa höra om din bortgång Ezzo. Träffade dig som hastigast på Gelleråsen förra året. Vila i Frid!
 

enhjuling

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Linköping
Hoj
R1200GS
Det här är för sorgligt, det borde iinte få vara sant men nu är det tyvärr det.
Som tur är har jag bara glada minnen av dig Ezzo ända från första gången vi träffades på den första spothojsinstruktörskursen på Kinnekulle. Vårt gemensamma försök till "hängträning" blev väl inte vad det borde ha blivit den gången men sedan dess har mycket hänt. Jag tvivlar på att det finns många som engagerat sig så mycket som du i de utbildningar som drivs i SMCs regi. Hur skall det gå nu?

Tankar till Maria och familjen

/Stefan
 
Last edited:
  • Gilla
Reaktioner: #46

Svenne100

Snart i ett staket nära dig
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Lund
Hoj
Triumph Street Triple R -10
V.I.F Ezzo.

Jag kände dig inte, men jag blir ändå tårögd.
 

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Ort
Idyllen
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
Tråkig läsning... Har träffat dej "Ezzo" några få gånger, men du lämnar stora avtryck! Tankarna går så klart till vänner och familj!
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top