För allas vår "Ezzo"

DesmoHellman

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jul 2009
Ort
Falköping
Hoj
Ducati MTS 1200 Enduro -16 och Ducati SportClassic 1000 -06
Men va fan, inte Ezzo! Vad finns det för rättvisa i världen?

Vila i frid hojbroder.
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Man sitter och funderar på dom få ggr man träffade "den obstinata jäveln på forumet" som han själv sa.
Han var en sån där jävel, en glad jävel, visst var det nån gång han var lite uppgiven, men han studsade tillbaka. Han var mänsklig helt enkelt.
Men varje gång jag hör "just idag är jag stark" med ezzos stämma i huvudet så ler man.

Tråkigt att inte få höra det av han något mer, men jag gissar att begreppet kommer leva länge till....

Ha det så bra ezzo, tankar går ut till dig och din familj.
 

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Ogillar att VIF:a så skriver aldrig i den här delen av forumet.

Ezzo var en forumikon och vi hade våra duster i debatter, har dock aldrig haft tillfället att träffa människan.

Verkar på er alla som att det var en glad, trevlig människa, sådana behövs.
 

combat girl

What u do in life echoes in eternithy
Gick med
25 Feb 2007
Ort
Skåne
Hoj
letar....
Vila i frid Ezzo.

Du kommer vara för evigt saknad. Du var min vän, en äkta vän som stöttade i alla lägen. Du hörde av dig och berättade om ditt liv både bekymmer och glädje. Våra samtal slutade med att vi skrattade och mådde bra, du fick mig alltid att le.
Du försvann alldeles för tidigt min vän, för vänner som du är få förunnat att ha.

Mina tårar vill inte sluta falla...vi skulle ju ses när jag kom upp till sthlm,
du och maria skulle ju komma ut till rosenhill lovade du.


Detta blir inte lätt att komma över. Världen har förlorat en människa med ett stort snällt hjärta nog att rymma alla.
Sköt om dig min vän! Du är för alltid älskad av alla som lärde känna dig.

Mina tankar går till Ezzo´s nära och kära. Skickar en jättekram till Maria.
 

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Sveg/Härjedalen
Hoj
Mellan hojar
Tack för all hjälp Ezzo! Du hjälpte mig att hitta tillbaka och få lite fart på hojen efter min vurpa. Jag hade trilskats på ett helt år utan att få någon fart och tappat glädjen med att vara på banan och köra. Du rättade till det genom att coacha mig i 45sekunder. Få klarar av att lära någon så mycket på så kort tid.
Vi ses säkert igen en dag och då kan du coacha mig mer!
 

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
Vafaaan då Ezzo, du skulle ju hålla mig i handen på min väg till instruktör ju!! Nu hann vår väg tillsammans inte bli så lång men under den tid som var så gav du så otroligt mycket och det var med glädje och beundran som jag försökte snappa upp allt du försökte visa.

Du får se till att hitta några riktiga noviser där uppe som du kan lära hur man kör på riktigt och så får du se till att rejsa utav bara den på de oändliga banorna där däcken aldrig blir kalla och aldrig tar slut.

Dagen gick inte riktigt som planerat då jag först läste om detta tidigt imorse och sen under förarmötet blev det bekräftat, så det var med ganska dålig fokus som jag (och många fler) försökte lotsa runt lite deltagare på Kinnekulle idag, men under dagen så fann sig fokuset och jag kände mer o mer att det är ju det här som du hade velat, att vi fortsätter köra kurserna som du brinner så mycket för.
Jag kommer göra allt jag kan för att fortsätta lära ut säkrare körning till mcförarna i Sverige och det kommer förmodligen ske med dig i tankarna titt som tätt.

Vila I Frid.
 

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Kände dej inte så väl, men några dagar har det blivit endå.
Misstänkte det var du när jag åkte förbi platsen, såg cykeln och kände igen den.
Ha det riktigt bra nu när fortsättningen på livet kommer till dej.
 

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Nein
Ohyggligt ledsamma nyheter, mina djupaste kondoleanser till de anhöriga. Ezzo var otroligt lätt att få kontakt med, och inkluderande.
 

Targ

Hojbiten
Gick med
8 Jan 2005
Ort
Linköping
Hoj
Honda CBR 600 1999, Daytona 675 - 2008
Fy, vad jobbigt att höra.

Tack för all hjälp och vila i frid!

Mina tankar går till Ezzo's nära och kära och speciellt till Maria.
 

Syster-Tysk

Fullgasförespråkare.
Gick med
3 Jan 2008
Ort
Umeå
Hoj
KTM RC8R -11, BMW S1000RR -10 (såld), BMW HP2 Sport -08 (Skrotad -09), BMW R1200S -06 (Såld), Honda VFR 800 -06 (Såld)
EN klump i halsen..

Vad är avstånd när man alltid känner som man träffar sin broder de gånger man träffs, så var det med dig.

Vi fick alltid skratta i ditt sällskap, vi fick argumentera i ditt sällskap, vi fick råd i ditt sällskap, men framför allt var man alltid glad i ditt sällskap!

Då vi träffades så öppnade du dig som en bok och visade dig som du är, du delade med dig av dina bekymmer och glädjeämnen, och för det är jag tacksam!

Under den tid vi tillbringat tillsammans så har jag känt en stark vänskap gro, och nu visade sig inte tiden räcka till!

Din vilja och ditt engagemang för motorcyklismen och trafiksäkerheten lever kvar i oss du lämnade kvar.

Minnet av dig kommer alltid att finnas kvar, min MC-Broder!

smc%20bkk%20kinnekulle%20ring%202011-05-08%20253.JPG
 
Last edited:

Avarage

Niklas
Gick med
2 Jun 2004
Ort
Mölndal
Hoj
VFR 750 F -97, CBR 600 -97 (såld), S1000RR -10
Du var med från början i Sporthojsprojektet och tidigt engagerade du dig mer än många andra! Ett engagemang som sträckte sig över hela hoj-sverige! Ett engagemang som gav såväl deltagare och oss instruktörer oerhört mycket!

Du var kontroversiell ibland och vi var inte alltid överens om detaljer men vad spelade det för roll för deltagarna lärde sig och ALLA hade kul i din närvaro!

Många har skrivit vilket stort och varmt hjärta du hade och det är vad jag kommer minnas bäst! Det lös igenom och genomsyrade ditt engagemang för andra människor!

Din allt för tidiga bortgång kom som en chock för oss nere på Knutstorp idag! Mången tårar förr och man har svårt att riktigt ta till sig faktum! Har nog inte förstått ännu, känns det som!

Tankarna går till familj, Maria & nära vänner!



Du kommer för alltid vara saknad Ezzo av mig och väldigt många hojbröder & hojsystrar! Vila i frid Ezzo!
 

fahlgren

Daniel "Snigeln" Fahlgren
Gick med
11 May 2007
Ort
På rätt ställe.
Hoj
2012 ZX10R
Ezzo

Fy fan, säger jag bara.
Hade precis lärt känna Ezzo, en mycket stor förlust för Smc.
Mina varmaste hälsningar till nära och kära.
Med vänlig hälsning
Daniel (aspirant).
 

Cicci W

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2007
Ort
Fruängen, Stockholm
Hoj
Triumph Daytona 675 -10
Jag har haft röda ögon hela dagen....så oerhört sorgligt...

Pratade ju med dig häromdagen..du var grym och ett jättestöd för mig och många andra. Så härlig människa och karaktär, med en massa idéer och åsikter, men som även lyssnade och verkligen fick saker att hända.

Du strålade och spred glädje och humor, på Ezzo-vis och senast jag upplevde det var i Karlskoga för en vecka sen.

Du lämnar ett stort tomrum efter dig på många sätt...och nu går tankarna till dina anhöriga.

Vila i frid bland alla härliga banor i himmelen.

Kramar från Cicci och J-O
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top