För allas vår "Ezzo"

HerrMejsel

Blåblå
Gick med
24 May 2007
Ort
Stockholm/Köpenhamn
Hoj
Ninja ZX-636R '03
Fyy fan...

Fick precis de dåliga nyheterna av en gammal vän. Varför är det alltid de bästa som ryker först?

Ezzo, jag har inte känt dig länge, men kvalitet slår kvantitet... Förra året på Kemora insåg vi allihopa vilken fantastisk människa du var, alltid glad, hjälpsam och med glimten i ögat.

Fan, fan, fan... Du är saknad.
 

Zadre

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2009
Ort
Vallentuna
Hoj
Veiron: Yamaha XV535, -00. Greger: Honda NX 650, -95 (Såld).
Ju mer jag läser den här tråden och den på SMCs forum desto mer besviken blir jag att jag aldrig fick förmånen att träffa honom. Han verkar varit en grymt skön människa. :/

V.I.F.
 

Petra.H

Ny medlem
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Ludvika
Hoj
GSX-R 750 -09
Lag la nyss ut detta på svmc.se

Fond till minne av Ezzo
Till minne av motorcyklisten Sven-Ove Forsberg, har SMC idag beslutat att instifta "SMC:s fond till minne av Ezzo".

Ezzos minnesfond tillkännages ikväll i samband med en minneskortege där motorcyklister kör från MCK Rapido på Skansbacken kl 17.30 därifrån vidare till Skogskyrkogården. Avfärd från Skogis senast kl 18.00 och därefter en lugn färd tillsammans via Slingerulten till Rosenhill. Där avslutas turen med en gemensam fika.
Läs mer: http://www.svmc.se/templates/NewsPage.aspx?id=9546
 

HojBruden

Glad
Gick med
2 Sep 2004
Ort
Uppsala
Hoj
Blajd
Tack för allt Ezzo. Alla mil vi kuskade till banorna tillsammans, alla samtal om högt och lågt. Vart vi skulle var inte viktigt, när vi skulle komma hem var det inte heller. Vi skulle till en bana och ha kurs, det räckte.
All glädje du spred, allt mod du visade när du stod upp för dig själv och dina åsikter. Din tveklöshet inför att hjälpa andra. Din fantastiska utveckling från vilsen nybörjarinstruktör till fullblodsproffs.

Tack för allt Ezzo, tack för allt jag fick.
 

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Ort
Bra
Hoj
bilringar och hängröv
The good always die young.....
Kände dig knappt. fick lära känna dig. för lite dock. Du verkade(alla andra hade sagt att du var) vara en sann vän.
Känns konstigt att skriva detta, men varje gång jag hör ditt namn, eller läser om dig så väcker det känslor gentemot det jag verkligen fick uppleva av dig. även om du är den enda jag träffat o umgåtts med som förolyckats, känns fortfarande overkligt. Hade verkligen önskat att det var under dig jag körde bana för första gången, då du gjorde såna intryckt att jag verkligen så upp till dig, men nu blir det med några som jag hoppas tar över tronen efter dig.

Fan Ezzo, varför......
som många andra sagt. wheela i frid broder och hoppas du har det bra där du är. Vi ses på andra sidan när det väl är dags.
 

#46

HMCK`s BanGeneral
Gick med
16 Dec 2007
Ort
Hudiksvall
Hoj
Kawasaki ZX10 Husaberg 570, Yamaha XV 1600 Wildstar, Kina-Minimoto 50cc x 2
Faaan tänker på dig alldeles för mycket!!!:död
Du dyker upp hela tiden då jag nu sitter och ska ordna med olika kurser hit och dit!
Du var ju involverad i det mesta som vi håller på med vad det gäller kurser, trafiksäkerhet och andra roliga aktiviteter som skoteråkning, skidåkning, enduro och bankörning. Ja till och med dans?

Saknar dig Per
 

q-lobo

Ny medlem
Gick med
22 May 2011
Ort
karlstad
Hoj
yamaha
tack för alla tips ezzo, knäet kom ner i backen till slut! jag fortsätter att kämpa med det andra!!!

:)
 

Bifogat

  • DSC_2227 (1280x691).jpg
    DSC_2227 (1280x691).jpg
    147 KB · Visningar: 563

Catman

Just for the fun of it.....
Gick med
8 Mar 2003
Ort
i Hus
Hoj
CBR600RR och VFR750F
Tjena grabben.
Jag kommer till byn på fredag för att hälsa på dig en sista gång. :krama

Tänkte åka hoj dit och eftersom det verkar vara regn på gång hela fredagen,
så misstänker jag att du garvar gott när jag dyker in som en blöt hund.

Klantarsle....
Det var väl inget bra gjort det där???
Det är tomt, ensamt, tråkigt, ledsamt och djävligt utan dig
 

Avarage

Niklas
Gick med
2 Jun 2004
Ort
Mölndal
Hoj
VFR 750 F -97, CBR 600 -97 (såld), S1000RR -10
Vi är många som kommer och tar ett sista farväl i kyrkan i morgon! Det innebär inte att vi slutar tänka på dig och om dig Ezzo! Tvärt om!

Jag kommer försöka ta med mig delar av din inställning till våra utbildningar och hur vi jobbar och jag är övertygad om att många med mig kommer tänka positivt på dig varje gång vi tar på oss instruktörsvästen!

Jag har kört hoj i några år nu (drygt 23 år) och lärt känna en hel hög med sköna snubbar & snubbor. Fram till den 20/5 2011 var jag lyckligt förskonad från mc-döden bland människor jag kände. Du var således den första och jag hoppas vid gud att du är den sista!!!

Vi jobbade tillsammans för att minska olyckorna ute på vägarna bland våra 2-hjuliga vänner. Ett arbete du brann för ut i fingerspetsarna! Ditt engagemang och framför allt glädje smittade av sig på oss andra Ezzo.

Det var ALLTID kul runt dig i depån och man VISSTE att om du var ute på banan skulle du smyga dig upp bakom och ta ett tightare spår in i Ejes eller någon annan böj. Jag tyckte kanske inte alltid att det var så snyggt eller smart gjort men log ändå inombords varje gång!


Precis som så många andra så blev även jag ledsen OCH frustrerad/arg/föbannad när jag hörde om din olycka och utgången av den! Jag tänke...men vad i h...vete var det där bra för!??? Tills jag kom att tänka på att jag också gjort liknande misstag, dessutom vid flera tillfällen, men att jag alltid haft marginalen på min sida och kunnat korrigera min riktning!

Det förstärker insikten om hur små marginalerna ibland är och vilken sagolik tur vi andra haft! Sluta inte lev och sluta inte köra hoj men var närvarande för livet är här och NU!

Mvh!
// Niklas
 
Last edited:

Catman

Just for the fun of it.....
Gick med
8 Mar 2003
Ort
i Hus
Hoj
CBR600RR och VFR750F
Sitter här och reflekterar om dig några dagar efter begravningen.

Du hade nog gillat den
En bra präst som faktiskt var lite rolig.
Berättade om dig med inlevelse, ungefär som du berättade för dina deltagare på kurserna. :tummenupp

Mitt under allt, så ringde en mobiltelefon. 2 ggr faktiskt.
En schysst melodi var det iallafall och jag såg många som log när det hände.
Rätt passande faktiskt att det hände på din begravning. Skulle ha kunnat vara din mobil. :tungan

1:a psalmen var underbar......svår som attan.
Tror bara prästen var den som sjöng rätt :D

När vi skulle ta farväl av dig, så spelade kantorn(orgelspelaren) en improviserad version av "just i dag är jag stark".
Det var nog den längsta improvisation han någonsin hade gjort.
Han var lite mör på slutet.....
Det var nämligen en lång kö med folk som ville hälsa en sista gång.
Du hade mer vänner och polare än du själv visste tror jag.

Det tråkiga med allt detta, var att det var din begravning.
Du hade nog gillat att vara med annars misstänker jag.

Blöt var jag när jag kom iallafall, som jag misstänkte.
Stövlarna läckte in och fötterna var blöta redan innan Örebro.
Sen var det bara 20 mil kvar i regnet. :rolleyes:

Vi syns kompis men inte än på ett tag.
Vaka över oss och de dina.

kram kompis
 

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
För 11 dagar sedan hände det som jag så gärna hade velat dela med dig, dagen då jag exades som instruktör som du hjälpt och väglett mig till. Det skulle ha skett med ditt stora leende och jag skulle ha visat dig att YES! jag kan jag med. :)

Men nu vart det istället ett stilla tack med en blick uppåt skyn och en tyst tanke att just idag var det jag som var stark.

Du är saknad som få och du finns ofta i tankarna, jag kommer försöka ha samma lätta och glada sätt som instruktör som du så ofta hade men ändå med den där allvarligheten om vad som kan ske om vi inte är med på noterna.

Kram på dig kompis.
 

Ztefan

TELGETOK
Gick med
5 Nov 2005
Ort
Telge
Hoj
Honda CBR 900 RR -00
Jag vet inte. Jag vet ingenting. Det känns tomt, jävligt tom. Visst, det har gått ett tag, men, det är något som är helt fel. Hur blev det så här?
Kollar på stcc från gelleråsen, du var där, full med liv, enusiasm, inte under stcc kanske, men annars, jag fårstår inte riktigt.

Du var hojåkning, du var en vän, du var Du.
Kan inte släppa, vi delade en brevlåda, var är du nu?
Svårt att förstå, vi var där.......sen?
 

Cicci W

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2007
Ort
Fruängen, Stockholm
Hoj
Triumph Daytona 675 -10
Uppe på Kemora i juli, så klotade en kille och behövde hjälp med att ta hem sin trasiga hoj, eftersom han hade brutit nyckelbenet. Eftersom vi hade en plats över i bussen :rolleyes:, så kunde vi ta den åt honom.

För besväret fick vi en slant och de är nu insatta på din minnesfond Ezzo. Där kommer de till nytta och det kändes väldigt bra att göra så.

Gråter lite och tänker på hur mycket du saknas av oss alla. Du hade varit väldigt stolt över Maria nu. Hon är på väg att bli en jätteduktig instruktör, men det har du säkert koll på :).

Kram på dig vännen,

Cicci och Jan-Owe
 

combat girl

What u do in life echoes in eternithy
Gick med
25 Feb 2007
Ort
Skåne
Hoj
letar....
Grattis Ezzo...fan vad du är saknad ska du veta.
Hade behövt dina uppmuntrande ord just nu.....
 

MrNice80

174,74 Hk
Gick med
16 Mar 2006
Ort
Bara Vagnhärad
Hoj
HONDA CBR 1000RR -08, GSXR1000 K6 (Såld),KTM 450 SX -05, Can-AM Outlander 800 MAX LTD-08 och en EU-moppe.
Grattis Ezzo, hoppas du har det bra där uppe och gasar satan på himlavägarna. :yoparty
 

Catman

Just for the fun of it.....
Gick med
8 Mar 2003
Ort
i Hus
Hoj
CBR600RR och VFR750F
Grattis gubbstrutt!

Saknar dig enormt.

Du skulle ha varit med för 2 veckor sen så du kunde ha häcklat mig lite.
Jag gjorde som du gjorde på Kinnekulle i våras.... en slökörning:)
 

sportbike

Guest
Satt och bläddrade i Ducatiklubbens tidning idag och vad får jag se, Ezzo med ett flin.
Garvade för mig själv när jag mindes att du hade ett konto till på SH där du retade gallfeber på folk, vad vi garvade :tummenupp
Never forgotten, mannen.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top