För allas vår "Ezzo"

pulkaskurk

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2007
Ort
norrtelje
Hoj
wr450 blivande 450GP leksak :)
Vila i frid min vän

Jag kommer aldrig att glömma dig och hur roligt vi hade i bussen upp till Midlanda..
Vi skrattade så vi skrek, vi kunde inte prata, satt upp å ned ut och in och jag vet inte hur många ggr vi höll på köra av vägen för att vi skrattade så gott!
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Fick höra detta i lördags på åsen,den dagen gick som i dimma.....Linda sa att en del av Ezzo satt i väggarna.....

Sa aldrig adjö efter 2hjul1attityd,bara "ses snart igen"

Adjö....

Henrik&Linda
 

Nash

KUNG Fotpinne! ;)
Gick med
19 Jan 2008
Ort
@ Fornudden!
Hoj
Vilken av alla 10 hojar? =)
Kommer ihåg när man va helt ny på MC och jag o polarn åkte ut till Bulten när du kom där med din KTM Suzuki... Du såg ut som en superhjälte och vi såg upp till dig som två små barn! typ "Wooooooow" :Bugar
Du är och förblir mångas hjälte här på SH och runtom i MC världen! Inte minst var du våran då du fick oss börja åka MC! Tack för peppsamtalet!

Mvh Nash
 

sporthojsfarmor

aka Bikerwoman
Gick med
28 Jan 2010
Ort
Hallstavik
Hoj
Ducati Monster -05
Kändes helt ofattbart när jag fick höra det.. du och jag var i samma grupp när vi utbildades till SHI 2005. Du var en liten rund figur med ärr på näsan som höll på att sätta eld på din hjälm minns jag;-)
Vi var många i gruppen som tyckte att du var en lite udda men rolig prick och ingen av oss kunde väl ana att du skulle bli en riktig mc-guru för hela Sverige och bli en superinstruktör! Din i början ganska usla körförmåga överträffades av din snacksalighet :) men sen blev du jätteduktig och körde ifrån de flesta.
Sedan dess har det gått många år och vi har träffats i många sammanhang och jag har även ramlat på dig när min son har mekat din hoj. Du var alltid go och glad och hälsade glatt.
Det är en stor förlust för hela mc-sverige och såklart framförallt för dina anhöriga som jag skänker många och varma tankar, vila i frid sålänge så ses vi på nån bana där uppe :krama
 

RR:Benny

Äldre än gatan du kör på
Gick med
10 Oct 2003
Ort
Världsmetropolen Kungsängen
Hoj
CBR1000 plastraket från det glada 80talet
Saxat från: Lennart Forsberg (bror) på Ezzo's facebook.

Idag är det bestämt.
Ezzo kommer att ha en av sin första högtidstund den 17 juni kl 14:00
i Högalidskyrkan Stockholm..
Kyrkan är stor för att rymma mycket folk.
kan bli trångt på parkeringen så det vore bra om så många som möjligt kommer på motorcykel..(ler) klädsel .. ja det blir ju där efter.
...
Detta är den första fastställda saken.
efter högtiden kommer han att kremeras och min äldre bror kommer att hämta honom och köra honom hem på motorcykel.
Hört talas om att fler vill åka med..
Pratat med min bror om det och han är jätte glad om det blir fler och han slipper åka ensam.
Vi skall försöka boka in så det blir gravsättning när vi kommer fram
detta ligger längre fram i tiden.Visa fler
************************************************

Räkna in mig, på racehoj :)
 

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Ort
USA
Hoj
Jorå
Otroligt tråkigt att läsa!

Känner inte mannen i fråga, men har läst många vettiga inlägg från honom.

Vila i Frid.
 

Dafe

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Feb 2007
Ort
Kungsängen
Hoj
KTM 690 Duke -10
För helvete Ezzo!
Har varit bortrest till Prag och kommer hem och ser detta!

Ett enormt avbräck för MC-Sverige. De gånger jag träffade dig på bandagar, knix-kurser hade du alltid tid för alla och det var aldrig långt till skratt. Fan hoppades att jag skulle träffa dig på ATT i sommar men du får gasa där uppe i stället.

Gasa i frid hojbroder

//Martin
 

eha

en svart till ska vägkittas, och betalas
Gick med
7 Jun 2010
Ort
Karlskoga
Hoj
fler än jag ids - färre än jag önskar
Vanligtvis är jag rätt avtrubbad. Nära och käras ibland plötsliga och tragiska bortgångar har jag tagit med fattning och jag känner sällan mig nära sorgen eller de sörjande nog för att känna ett behov att kondolera och annat som hör till våra traditioner kring död och summering samt avslut av ett leverne. Därför har jag tills nu avhållit mig från att skriva av mig i denna och andra trådar.

Men sedan jag fick det omtumlande beskedet på lördagseftermiddagen ute på instruktörshelg långt hemifrån för snart en vecka har det dagligen gjort sig påmint och ploppat upp i medvetandet. Jag har försökt att hantera detta för mig udda ältande och kommit fram till att jag funderat på vad detta egentligen ger för återverkan på mitt mc-liv eftersom händelsen återkommer i mina tankar. Det jag kommit fram till hittills är:

Jag känner en stor förlust - det är ofrånkomligt.
Jag är bitter över och förbannad på att "skitsaker" slår så hårt.

Detta utan att vara varken när eller särskilt kär till Ezzo. Min relation har jag genom hans coachande på bana. Men hans "jobb" där har ändå gett mig en högst personligt band till killen med flinet och den vassa tungan. Jag har haft äran att ha honom som coach på bandagar och hans tips och råd sitter i skallen. "Va faan gloor du på?" är klar favorit och den bär jag med mig resten av mitt liv. Det hör jag ute på vägen när jag kommer på mig själv om att slarva och på banan när jag inte fokuserar nog. Rösten dyker upp i skallen! :)

Mc-körande är en stor del av glädjen i mitt liv och jag kan inte annat än ha ett högst personligt band till honom för hans insatser för (med) mig och alla andra som berörs. Det är många. Många fler än de som själva vet att känna förlusten.

Det är tungt och tomt. Vad som kommer sedan är höljt i dunkel och inget som går att greppa idag. Nu är det tid att sörja. Faan så jäkla bittert!

Till er närmaste vill jag säga att män som Ezzo växer inte på träd - han var ett träd som vi andra fick växa på. Vi är många som lider med er! Tiden bleker minnet och sorgen. Saknaden övergår kanske tids nog i sund tacksamhet. Tacksamhet för det vi fick istället för bitterhet för det vi förlorat.

Idag kan jag dock enbart känna tacksamhet för att ni delade Ezzo med oss!

Varmt tack.

/Erik
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Jag gillade verkligen när Ezzo skrev inlägg om åkteknik här på SH. Pusselbitarna föll oftast på plast direkt när han skrev hur åkningen skulle utföras. Känns inte sannolikt att någon ska kunna fylla igen den luckan här på mycket länge.
Tror dessutom inte ens att jag någonsin tackade honom för detta och nu är det för sent.
 

£m£li£

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2006
Ort
Haninge
Hoj
Yamaha r6-03 (skrot), Honda CBR 600 rr - 03 (såld)
Usch, nu har det nästan gått en vecka sedan jag fick reda på detta.. Det tar emot att skriva här, för det finns aldrig ord som räcker till :(

Jag kände dig inte väl Ezzo, men du har hjälpt mig mer än du tror! Snart har det gått 4 år sedan vi träffades första gången och sedan dess har du dykt upp lite här och var.
Jag hade gått av och var med gänget ute på Tullinge, gipsad och kryckbunden.. Jag grubblade mycket på orsaken till min avåkning då, och du kom dit och började snacka med mig och hade din teori. Jag hade inte berättat hur det hade gått till, men du hade nog hört och ville hjälpa till.. Jag hade ingen aning om vem du var, men efter en tid insåg jag att mycket av det du sa lät vettigt..

Ett år senare fick jag åka med dig på Gälleråsen.. Lite nervös var jag, för jag tyckte du pratade mer med mig än att koncentrera dig på körningen :tungan Men du kunde ju det där.. Det var blicken vi snackade om..
Bort med rädslan, upp med blicken och kolla dit du ska!!
Sedan dess kommer jag på mig själv med att tänka på blicken så fort jag kör :tummenupp, men det kommer fortfarande inte naturligt.. Jag är fortfarande rädd (och sån här skit gör inte saken bättre). Jag var nära att tas härifrån och nu har du tagits härifrån alldeles för tidigt!
Märkligt nog är det först nu som jag inser vilket otroligt stort hjärta du bar på och vilken välvilja du visade andra!
Kanske för att det inte är vanligt att stöta på en sådan människa, vad vet jag..
Mångas blickar kommer att vara sänkta länge, men liksom tidigare inlägg så kommer du göra dig påmind även i mitt huvud så länge jag kör, och det med glädje! Till nästa helg får du följa med mig några varv på GR. :)
Sov så gott så länge!

Jag sänder mina allra varmaste tankar till er som stog Ezzo nära! Ta hand om varandra!
 

RR:Benny

Äldre än gatan du kör på
Gick med
10 Oct 2003
Ort
Världsmetropolen Kungsängen
Hoj
CBR1000 plastraket från det glada 80talet
Från: Lennart Forsberg, Ezzo's bror.

Hejsan ..
Idag kom en fråga, och jag vill göra den till verklighet.. alla som vill berätta en historia om Ezzo som ni själva varit med i eller bara lyckönska honom vidare..

Sänd ett mail till mig på svenska.ahs@telia.com

Alla brev som kommer dit skriver jag ut och sammanställer. Den som sen vill ha en upplaga kontaktar mig så ordnar jag... det..

Tänkte i första hand på mamma och kanske Maria, men fler kanske vill ha
 

nIKOLa

www.nikorace.com
Gick med
27 Jun 2004
Ort
Östermalm
Hoj
Yamaha R1 2009
Hallå Vänner,

Tänkte höra om någon var villig att skicka en logo ( dekal ) till mig?!

Har sett att ett par har den, så om ni har den liggandes på eran dator, maila gärna över den. nikorace@gmail.com

Tack så mycket och Vila i frid Ezzo <3
 

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna, Stockholm
Hoj
MTS1200s
17/6 kl 13.00 vid AVA MC alltså?
- BOKAT!

Tack till dem som ordnar detta och till familjen som låter oss hedra Ezzo i denna sista resa
 

SvenneC

Medlem
Gick med
17 Jun 2005
Ort
Hemma med hunden
Hoj
Inte så många som jag skulle vilja ha...
Ja, vad skall man säga?

Det har gått "en vecka och en helg", nu först har jag haft orken till att läsa trådarna här på sh och på SMC-forumet. Nu börjar det så sakteliga sjunka in, men jag har nog fortfarande inte riktigt fattat att du är borta.

Du missade en superlyckad instruktörskurs i helgen som var, den blev precis så bra som du tjatade om att den skulle bli. Havla gänget fick köra din "Vad fan glor du på?" på lördagen och andra halvan fick hitta på den nya "Hur fan sitter du egentligen?", medan några få av oss smög undan och klurade ut ett par övningar kring "Men gasa då för fan!".
På söndagen fick hela gruppen testa de nya övningarna och det lät på dem efteråt som att många hade tagit ett kliv framåt i utvecklingen.

Tack för att du fixade med vädret, men det var jävligt tomt utan dig.

Vi ses på begravningen! :rolleyes:

/Chip
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 &#8211;...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

&#8221;och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top