För allas vår "Ezzo"

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
Landets snabbaste TRX (det finns inte så många kvar)
Läste nyheten i morse och fick senare bekräftat på telefon, olyckan utanför Sollentuna/Häggvik fredag kväll var Sven-Ove "Ezzo" Forsberg.

Ingen vet egentligen vad som hände dig ännu, men preliminär info säger att det varken gått fort eller hänt något annat konstigt, bara att din packning fastnade i bakhjulet...

Stort hål efter dig, inte bara för att du fysiskt tog stor plats utan för att du de senaste åren engagerat väldigt många. Instruktörerna på den kurs du skulle till på ATT jobbar på denna helg för din skull.

Glöm inte bort "hängsväng" nu Ezzo...
 

Rootofevil

Guru
Gick med
21 Mar 2009
Ort
Stockholm
Hoj
BMW S1000RR
Precis hemkommen från Arlanda TT där jag fick höra om olyckan, kan förstå att instruktörerna inte kände sig helt 100 en dag som denna.

Jag kände dig inte personligen men du var en stor tillgång för hojsverige med att organisera bandagar och ett glatt humör. Mitt mest bestående minne var när du körde om mig på innern i depåkurvan på Gelleråsen på min första bandag. Fan va arg jag var på dig då!

Vila i frid.
 

BusAnna

ہمیشہ آخ
Gick med
24 Apr 2010
Ort
Vasastan
Hoj
Får inte ha nån för mamma.
Tack igen för att du fick mig att börja köra bana. Hade du inte tjatat hade jag inte vågat. Och väl där såg du till att jag som rookie verkligen funnit mig tillrätta. Det betydde mycket för mig, men verkade självklart för dig.
Och tack för att du orkade engagera dig i sporten som du gjorde.
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Vad säger man om en person som satsade minst 40-50 dagar per år på att lära oss andra köra hoj?

Vad säger man om en person som aldrig hymlade, en man som tog plats och vågade stå upp för sin åsikt – om än den ibland var både obekväm och besvärande?

Vad säger man om en karl som alltid hade nära till skratt, alltid var beredd att ge deltagare och instruktörer en hjälpande hand och aldrig backade undan en utmaning?

Det är svårt att hitta de rätta orden, Ezzo Forsberg låter sig liksom inte beskrivas eller sammanfattas i några torftiga meningar. Men vi är många som haft förmånen att både lära av och jobba med Ezzo under åren i SMC:s kursverksamhet. Tyvärr tog det slut i går kväll, enligt preliminära rapporter på grund av vad Ezzo själv skulle ha beskrivit som en ”skitgrej”. Och ungefär samtidigt miste även försommaren något av sin fägring.

Vi är många som inte fått mycket vettigt gjort idag, våra tankar kretsar kring Ezzo, Kirin och resten av familjen. Hoppas att Ni finner stöd i varandra, vänner och kamrater.

I kväll ringer Din sång i öronen på många av oss. Sov gott, kompis.
 
Last edited:

Thunder

Kan det inte vara sommar för evigt???
Gick med
21 Aug 2005
Ort
Söder om Kinnekulle, väster om Anderstorp, norr om
Hoj
R6 -08, dotterns cross och minimoto
En vän och extremt engagerad människa har lämnat oss. Det var tufft att hålla en god fasad idag till mina deltagare på Kinnekulle.
Sänder mina varmaste tankar till M och närstående.

Du är saknad av en hel kår och ännu fler vänner. Du lyste upp våra liv och din omåttliga vilja att hjälpa andra kommer saknas ofantligt mycket.

Vila i frid och plocka banrekordet på banan i himlen.

//Mikael
 

Bifogat

  • Ezzo_2011_vif.jpg
    Ezzo_2011_vif.jpg
    47.3 KB · Visningar: 1,823
Last edited:

S__T

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Uppsala
Hoj
Suzuki GSX-R 1000 K7
Tragiskt, tragiskt, tragiskt.
Kommer att sakna dig på banorna.
Vila i Frid.

/Stefan
 

Hera

Just idag är jag stark
Gick med
12 Jun 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha R6 -08
Känns tomt! Tack för all din energi och för den goa vän du varit inom SMC.

Tänker på alla blickövningar du hjälpte mig med förra helgen! Lyfta blicken och undvika drakar och demoner! Får nog se till att anamma dina tips även i denna stund!

Kramar!
 
Last edited:

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Låt denna tråd handla om ezzo utan spek om olyckan i sig.

En trevlig, glad vän har gått bort. Tragiskt :-/

VIF!
 

triple kungen

Här kunde man hålla fullt på playstation
Gick med
22 Nov 2005
Ort
Örebro
Hoj
Triumph Speed Triple
Det är så tråkigt!
Vila i frid och jag tänker en tanke på familjen.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top