Bankörning Söderhamn

skuggan21

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2008
Ort
Söderhamn
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K7-SÅLD! Yamaha R6 - 07 banhoj
http://www.smksoderhamn.com/racing/testandtune.html

Nu finns de möjlighet att ta steget från gocartbana till fullstor bana av lite enklare sort på hemmaplan, delvis uppbyggd med koner på start o landningsbanan. Finns även en grupp för licensförare som vill ha lite extra träning. :) Detta till en låg kostnad o rimligt avstånd för oss i Gävleborg, folk utifrån är givetvis också välkomna. :krama

Hoppas att så många som möjligt dyker upp vare sig man ska köra bana lr bara kika lite, då detta kanske kan få extra fart på Motorstadion vid Flygstaden i Söderhamn. :tummenupp

Här är en film från banan: http://www.youtube.com/watch?v=bhIPx8wGuhs&feature=player_embedded

Mvh Micke
 

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
ZX10-R 09
Hur noga är det med däckmönster på besiktningen? Det är lite dåligt med spår kvar på mitt efter helgen.

Kanske bra att påminna om pressening för att ha under hojen också?
 

GeEssKryssÄrr

FullFartFramåt
Gick med
27 Jul 2005
Ort
Söderhamn
Hoj
XT600 :-)
Hur noga är det med däckmönster på besiktningen? Det är lite dåligt med spår kvar på mitt efter helgen.

Kanske bra att påminna om pressening för att ha under hojen också?
Vi kommer inte att mäta mm på däcken men det blir en bedömning om
däcken är säkra. Är du osäker så byt.

Välkommen! :tummenupp
 

Sideburn80

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2008
Ort
Bollnäs
Hoj
Suzuki GSXR 750 -04, och två gamla qvarnor. Highlander´n såld :(
Jamenvisst! :) Släpa med dig ett gäng från Bollnäs o kör lite bana nu. Ja vet att de inte är i klass med Gelleråsen, Karlskoga mm, men det är ju jäkligt kul ändå. Man slipper ju alla bilar o tjälskott. :banana

Absolut, behöver all träning jag kan få, är inte ny på hoj, men sporthoj... Och något gäng kommer jag inte med, då jag inte känner någon med hoj tyvär. Så räkna med mig om ni orkar med en rookie som inte kört på ett tag :)
 

GeEssKryssÄrr

FullFartFramåt
Gick med
27 Jul 2005
Ort
Söderhamn
Hoj
XT600 :-)
När blir det körning i Söderhamn nästa gång?
Lite sugen att åka dit o prova.
Vi brukar åka uppe i Härnösand på Mittsverigebanan några kvällar per år, förhoppningsvis så blir det denna vecka med och nästa. Kolla i forumet efter Veckans bankörning (sundsvall/timrå/härnösand).
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?p=5209287#post5209287
Vi kör 3 ggr till i Söderhamn. Nästa körning Lördag 18/6
http://www.smksoderhamn.com/racing/testandtune.html
 

skuggan21

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2008
Ort
Söderhamn
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K7-SÅLD! Yamaha R6 - 07 banhoj
När blir det körning i Söderhamn nästa gång?
Lite sugen att åka dit o prova.
Vi brukar åka uppe i Härnösand på Mittsverigebanan några kvällar per år, förhoppningsvis så blir det denna vecka med och nästa. Kolla i forumet efter Veckans bankörning (sundsvall/timrå/härnösand).
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?p=5209287#post5209287

Ja Mittsverigebanan vill ja upp o köra oxå, men jag jobbar nere i Sthlm under veckorna, så måndag till torsdag är körda för mig tyvärr. :gnissla
 

skuggan21

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2008
Ort
Söderhamn
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K7-SÅLD! Yamaha R6 - 07 banhoj
262 läsningar men bara jag som anmält mig?? Är intresset så lågt bland hojåkarna här lr tycker folk att de är roligare att studsa runt bland tjälskott, träd o stenar, gasa helvete runt massa bilar o kryssa runt på stan. I Stockholm skriker dom efter en bana, medans vi har Mittsverige o nu några helger att köra av sig på detta evenemang. Så kom igen nu o anmäl er, så tråkigt att köra själv.:tummenupp
 

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
ZX10-R 09
262 läsningar men bara jag som anmält mig?? Är intresset så lågt bland hojåkarna här lr tycker folk att de är roligare att studsa runt bland tjälskott, träd o stenar, gasa helvete runt massa bilar o kryssa runt på stan. I Stockholm skriker dom efter en bana, medans vi har Mittsverige o nu några helger att köra av sig på detta evenemang. Så kom igen nu o anmäl er, så tråkigt att köra själv.:tummenupp

Det är vädret som får mig att tveka. Hur sent kan man anmäla sig?
 

GeEssKryssÄrr

FullFartFramåt
Gick med
27 Jul 2005
Ort
Söderhamn
Hoj
XT600 :-)
Det är vädret som får mig att tveka. Hur sent kan man anmäla sig?
Du kan anmäla dig på plats på lördag!
Är du osäker kan du ringa innan och kolla vad vi har för väder.
Tel. nr. finns på anmälningssidan.

Tidplan:

Anmälan och besiktning: 08.00 - 09.30
Förarsammanträde: 09.30
Första Start: 10.00
Lunchuppehåll: bestäms vid förarsammanträdet
Depå stänger 18.00
OBS! Kom i tid till besiktningen på morgonen .
 

skuggan21

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2008
Ort
Söderhamn
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K7-SÅLD! Yamaha R6 - 07 banhoj
Det är vädret som får mig att tveka. Hur sent kan man anmäla sig?

Jo de e ju klart att vädret har stor betydelse, men jag trodde fler skulle nappa på detta. Körningarna på Rörberg brukar väl vara väldigt populära som jag har förstått de (jag har kört 1 gång), så de här borde ju vara väldigt intressant då det är likvärdigt arrangemang fast på större bana. :)
Vädret ser ut att rätta till sig till morgondagen, iaf enligt prognosen. Sist ja körde lät ja bilarna köra torrt på banan fram till lunch då de hade regnat på natten, då var de bara o gasa. :yoparty
 

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
ZX10-R 09
Jo de e ju klart att vädret har stor betydelse, men jag trodde fler skulle nappa på detta. Körningarna på Rörberg brukar väl vara väldigt populära som jag har förstått de (jag har kört 1 gång), så de här borde ju vara väldigt intressant då det är likvärdigt arrangemang fast på större bana. :)
Vädret ser ut att rätta till sig till morgondagen, iaf enligt prognosen. Sist ja körde lät ja bilarna köra torrt på banan fram till lunch då de hade regnat på natten, då var de bara o gasa. :yoparty

Vi är ett 2 eller flera som kommer om det är torrt. Sitter på E4:an i höjd med Söderhamn nu och det ser ju inte roligt ut.
 

skuggan21

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2008
Ort
Söderhamn
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K7-SÅLD! Yamaha R6 - 07 banhoj
Var ut o kolla banan för ett tag sen o den va torr o fin iaf, så nu är de bara hoppas på uppehåll. :) Vore kul om vi blev fler hojar som kör o få träffa lite folk. :tummenupp
 

RADDUM

Ny medlem
Gick med
19 Dec 2004
Ort
Gävle
Hoj
Kawasaki zx6r 2005 banhoj +BMWk1200gt 2006
banåka

tyvärr ingen tid denna helg, men håppas på flera tillfellen snart..:tummenupp
lycka till idag!:yoparty
Var ut o kolla banan för ett tag sen o den va torr o fin iaf, så nu är de bara hoppas på uppehåll. :) Vore kul om vi blev fler hojar som kör o få träffa lite folk. :tummenupp
 

pw

new ride
Gick med
26 Aug 2004
Ort
Gavle
Hoj
1.3 0.75 0.45
Tackar SMK söderhamn för en rolig dag! Lättsamt arrangerat, trevligt folk och framförallt rolig åkning. Det enda jag kan tycka något om är att det inte verkade vara högertrafik i depån, lite förvirrande, annars kanoon:tummenupp
 

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
ZX10-R 09
Ja riktigt roligt! Ingen stog på näsan heller, bara en Opel med inkontinensbesvär.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top