Stulna hojar Stockholm

cimp

Cimp
Gick med
15 Feb 2009
Ort
Vällingby
Hoj
2008 Triumph Daytona 675
En dag som denna och inte ha sin motorcykel att åka på.... Var fan har min KTM tagit vägen... jag fick inte ens köra 3 mil på den!!!

30 dagar väntan sen får jag tillbaka en bråkdel av vad den kostade mig så jag kommer inte ha råd med någon ny hoj denna sommar i alla fall..

Jag brinner!!!

beklagar, men försäkringen ska väll täcka de du lagt på den om du inte köpt den för överpris - självrisken då?

Eller är jag helt ute och cyklar? Förväntar ialla fall mig de för min daytona som blev stulen....

Någon som vet, hört lite olika? I mina villkor stod de två godkända lås? då räknas väll styrlåset som ett och kättingen som ett?

En annan sa att man typ måste ha ett till lås nattetid? stämmer detta?
 

maxb

Medlem
Gick med
8 Sep 2010
Ort
Stockholm
Hoj
ZX6R 636 -04
beklagar, men försäkringen ska väll täcka de du lagt på den om du inte köpt den för överpris - självrisken då?

Eller är jag helt ute och cyklar? Förväntar ialla fall mig de för min daytona som blev stulen....

Någon som vet, hört lite olika? I mina villkor stod de två godkända lås? då räknas väll styrlåset som ett och kättingen som ett?

En annan sa att man typ måste ha ett till lås nattetid? stämmer detta?

Försäkringsvillkoren är olika från bolag till bolag, för att ta reda på vad just ditt bolag kräver så läs avtalet eller ring och fråga?
 

dahlgren

#4982
Gick med
9 Jun 2008
Ort
Enskede
Hoj
ZX7R
beklagar, men försäkringen ska väll täcka de du lagt på den om du inte köpt den för överpris - självrisken då?

Eller är jag helt ute och cyklar? Förväntar ialla fall mig de för min daytona som blev stulen....

Någon som vet, hört lite olika? I mina villkor stod de två godkända lås? då räknas väll styrlåset som ett och kättingen som ett?

En annan sa att man typ måste ha ett till lås nattetid? stämmer detta?

Kolla igenom ditt avtal, men styrlås + ett till brukar väl vara standard?
 

cimp

Cimp
Gick med
15 Feb 2009
Ort
Vällingby
Hoj
2008 Triumph Daytona 675
Kolla igenom ditt avtal, men styrlås + ett till brukar väl vara standard?

Kikade igenom de svettandes i mitt skinnställ minuterna efter ja upptäckt min förlust. De stod /står 2 godkända lås så de bör ju inte vara något problem. Sen att kättingen skulle va igenom en del av ramen. Å de va den ju, igenom svingen. Inte sugen på att få dubbla självrisken :huvet

Detta står i mina villkor.

Motorcykeln ska vara låst med två skilda godkända lås, till exempel bygel eller kätting och lås. Om bygel eller kätting och lås används ska låset omsluta två av motorcykelns motstående ramdelar tex. de båda gaffelbenen. För 4 eller 6-hjulig motorcykel räcker det med ett godkänt lås.

Någon som förstår de här bättre än mig och kan förklara de?
 
Last edited:

YamahaMan

Ny medlem
Gick med
9 Apr 2008
Ort
Stockholm
Hoj
2009, KTM 690 SM... STULEN!!
beklagar, men försäkringen ska väll täcka de du lagt på den om du inte köpt den för överpris - självrisken då?

Eller är jag helt ute och cyklar? Förväntar ialla fall mig de för min daytona som blev stulen....

Någon som vet, hört lite olika? I mina villkor stod de två godkända lås? då räknas väll styrlåset som ett och kättingen som ett?

En annan sa att man typ måste ha ett till lås nattetid? stämmer detta?

Mitt problem är att jag hade Bilsport MCs offroad försäkring. VIlket innebar att den måste vara inlåst nattetid. Och självklar så var den inte det just denna natt då jag inte han fixa med förrådsplats första dagen (mina tre tidgare cyklar har alltid varit parkerade på gatan utan konstigheter de sista åren) med denna försäkring så är självriken på 10.000:- plus 25% värdeminskning av hojen. Så därav denna skyhöga "självrisk" ska fan sluta med försäkringar, räknade ut att jag betalat in ca 50000 i försäkringspengar sista 4 åren på bilar och cyklar utan att ens haft en tanke på att utnyttja dessa, så när det väl händer något så pissar de bara på en och tycker skyll dig själv....
 

cimp

Cimp
Gick med
15 Feb 2009
Ort
Vällingby
Hoj
2008 Triumph Daytona 675
Mitt problem är att jag hade Bilsport MCs offroad försäkring. VIlket innebar att den måste vara inlåst nattetid. Och självklar så var den inte det just denna natt då jag inte han fixa med förrådsplats första dagen (mina tre tidgare cyklar har alltid varit parkerade på gatan utan konstigheter de sista åren) med denna försäkring så är självriken på 10.000:- plus 25% värdeminskning av hojen. Så därav denna skyhöga "självrisk" ska fan sluta med försäkringar, räknade ut att jag betalat in ca 50000 i försäkringspengar sista 4 åren på bilar och cyklar utan att ens haft en tanke på att utnyttja dessa, så när det väl händer något så pissar de bara på en och tycker skyll dig själv....

shit beklagar verkligen, hoppas cykeln dyker upp! De som brukar köras runt bland förortskidsen är ju oftast lite mer offroad hojar då de gillar att köra runt på gångbanor, så förhoppningsvis är de ju någon idiot som inte plockat isär den.

Önskar jag vore uppväxt i sthlm då hade man ju alltid känt någon som håller på med dummheterna.... När jag bodde i skärholmen såg man ganska ofta ktmer och fyrljulingar spinna runt på bakgårdar.

Lycka till med sökandet, ska hålla utkik från tunnelbanan i en månad och sen på två hjul efter de!
 

COSMOZ 08

Sporthojsnörd
Gick med
23 Apr 2003
Ort
08 City
Hoj
KTM 990 SMT
Såg två yngre individer försöka få igån en YAMAHA TTR 600 , det är en blå vit motard med yoshimura dämpare & svart fram skärm ingen regplåt , kunde inte se ifall låset var uppbrutet . Detta var på Ångermannagatan 110 i Vällingby .

Hej!
var ute med kompisen idag i hässelby för att kolla läget lite vid friherregatan 19/21 där hans stulna buell hittades typ för 2 dagar sen,och när vi är på väg därifrån så kommer 1 kille i t-shirt utan hjälm åkandes på en ktm med acrapovic.så polarn kör ifatt han o tränger han på grimsta gatan, då killen stannar säger han e du snut eller ? kompisen säger nej och försöker få han närmre så han kan kolla tändningslås o dyl .då drar killen iväg igen o polarn låter han åka utan att börja jaga han i bostadsområdet. Den killens polare åkte på en r1 fast med hjälm o lite skydd så den vettefan om den var stulen men ktm var det garanterat.
så om ni saknar en ktm med acrapovic eller en r1 så åk o kolla området friherregatan/ grimstagatan så kanske hojen står där.
mvh Sobben
 

Svetla

Ny medlem
Gick med
23 Aug 2008
Ort
Hökarängen, Stockholm
Hoj
KTM 660 2003
KTM 660 SMC 03-
Reg: XTD365
Chassi: VBKEXE4003M759848

ktm2.jpg


Stulen från flerbils garage Winborgs Väg i Järla Sjö i Nacka någon gång i helgen.
Såg den senast I Lördags 2011-06-04 kl 18.00

Grå svart plast.
Låter satan. Viper slipon.
Försäkrad och låst med två godkända lås i garage.

Mob: 070-431 30 45
Mail: simon.slotte(a)gmail.com
 
Last edited:

YamahaMan

Ny medlem
Gick med
9 Apr 2008
Ort
Stockholm
Hoj
2009, KTM 690 SM... STULEN!!
Hur många återfås?

Finns det någon statistik på hur många cyklar som återfås. Vore kul att veta eller om man ska låta de sista av hoppets trötta låga slockna.
 

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna, Stockholm
Hoj
MTS1200s
vill minnas att 46% av alla hojar stulna i Sverige återfinns.

Min återfanns förresten i söndags efter att ha varit JOYRIDE objekt i Tensta några dagar.

Skulle VARMT rekommendera alla som blir av med en hoj att ta en sväng runt gamla shellmacken vid glömmingegränd i Tensta, det var där polisen hittade min hoj stående på sidostödet.
 

YamahaMan

Ny medlem
Gick med
9 Apr 2008
Ort
Stockholm
Hoj
2009, KTM 690 SM... STULEN!!
vill minnas att 46% av alla hojar stulna i Sverige återfinns.

Min återfanns förresten i söndags efter att ha varit JOYRIDE objekt i Tensta några dagar.

Skulle VARMT rekommendera alla som blir av med en hoj att ta en sväng runt gamla shellmacken vid glömmingegränd i Tensta, det var där polisen hittade min hoj stående på sidostödet.

Ja jag såg det, får bara gratulera. Min stals samma natt som din om jag inte miss minner mig. :(
 

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna, Stockholm
Hoj
MTS1200s
Japp.. Onsdag till Torsdag - Kristi himmelfärd.

Ta några svängar runt Shellmacken i Tensta mannen.. Där hittade polisen min hoj stående på sidostödet i slutet på en återvändsgata.
 

philleee

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2007
Ort
...
Hoj
crescent
Ni som prejar motorcyklister för att de inte har regskylt fattar väl att det finns fler anledningar till varför en regskylt är borttagen än att den är stulen?
 

YamahaMan

Ny medlem
Gick med
9 Apr 2008
Ort
Stockholm
Hoj
2009, KTM 690 SM... STULEN!!
Japp.. Onsdag till Torsdag - Kristi himmelfärd.

Ta några svängar runt Shellmacken i Tensta mannen.. Där hittade polisen min hoj stående på sidostödet i slutet på en återvändsgata.


Får väl göra det. Så j*vla trött på att man inte ska få ha sin saker i fred!
 

philleee

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2007
Ort
...
Hoj
crescent
Tar man bort den får man skylla sig själv anser jag.

dummaste jag hört. Men fine..tala om vart du brukar köra hoj så jag kan trycka ut dig i ett dike när du passerar i 150 km/h. För jag anser att kör man så fort får man skylla sig själv
 
Nyheter
Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top