Stulna hojar Stockholm

Hemingway

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2010
Ort
Stockholm
Hoj
Aprilia Mille -03, Honda CB600FA -07
Byte dom moppen emot din hoj?
Regnummer på moppen isåfall

Uppenbarligen. Moppen stod uppställd för som plan B och på den låg några verktyg. Jag vet inte regnr på den. Polisen var inte heller intresserad av den när jag ringde och stöldanmälde. De sa att de skulle skicka en bil och titta på det när de fick tid. Fanns inga nycklar i den, trots motorn igång, utan det var väl tjuvstartad.
 

Hemingway

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2010
Ort
Stockholm
Hoj
Aprilia Mille -03, Honda CB600FA -07
Kan berätta att min Aprilia hittades i Solna idag. Förutom ett trasigt tändningslås och en böjd registreringsskylt så ser den oskadd ut. Kunde köra hem den.

Var en "tjuvgömma" som innehöll lite cyklar, en del verktyg, en ny passat kombi och min båge. Kan ha varit en till båge där men den ägaren var snabbare att hämta sin.
 

Hemingway

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2010
Ort
Stockholm
Hoj
Aprilia Mille -03, Honda CB600FA -07
Järva skjutbaneväg, mellan Järva och Ursvik. Det fanns någon övningskörningsplats för lastbilar där, Grönlunds och förbi det en bit in i skogen stod det två husvagnar... Där var "gömman".

Den stulna passaten stod längre ned, den gick inte att få förbi några stenbumlingar som låg nära vägen och när polisen hade hittat den, hade de sökt av området och hittat lite mer.

Två personer fördes bort under tiden jag var där.
 
Last edited:

Hemingway

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2010
Ort
Stockholm
Hoj
Aprilia Mille -03, Honda CB600FA -07
Tjuvgömma.jpg

Bjuder på en översiktsbild, men den känns inte helt uppdaterad. Jag parkerade bilen vid 1 och gick ungefär dit 2:an är. Där hittade jag polisen och bågen.
 

Kimbo

Kraschmaestro
Gick med
10 Jul 2008
Ort
diket
Hoj
ducduc
Någon som saknar en svart KTM Adventure? Såg en väldigt suspekt. Signalement, mjukis och rånarluva. Passagerare även denne utan hjälm, säkert 10-15 år yngre än föraren. Sågs i närheten av Jakosbsbergs centrum. Troligen kom dom från söderhöjden.
 

Ivil

In Priest we trust.
Gick med
8 Dec 2005
Ort
Svealand
Hoj
-
Rmz-250 av nyare snitt såg framföras pilot med träningsoverall och utan hjälm i Mörby industriområde, Nykvarn. Trolig hemvist, Almnäs.
 

Miks

Medlem
Gick med
25 May 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
X-11
KTM 600ish nånting försvunnen natten till söndag 28/8 från ett garage vid Gullmarsplan, låsen ligger kvar kapade. Inte min hoj, den fått stå orörd som tur är...
Tyvärr vet jag inte vems hoj det är annars hade jag kontaktat han direkt.
20160828_095709[1034073].jpg
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
c64638603662d742ddc7403e0d44e8b1.jpg


Jonvägen, Flemingsberg/Huddinge.
Står suspekt ensamt uppställd efter gängvägen mellan ställverket och järnvägen.
Misstänker att den är stulen.
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Vart ska man vända sig om man hittar säg en hoj i skogen?
Är det 11414?
Det är väl det helt korrekta, men det tenderar ju tyvärr inte alltid fungera bra. De åker helt enkelt inte på det då de inte har tid.
Givetvis skall polisen alltid informeras oavsett hur bra de fungerar.

Men ring även gärna Larmtjänst på 020-325 325

Har du regnr/ramnummer på hojen så underlättar det.

Nästa steg är väl att ta reda på ägaren och ringa hen.
Larmtjänst kan ibland hjälpa med det. Samma med polisen om man frågar när man tipsar.
 

LZ

Ny medlem
Gick med
25 May 2014
Ort
Stockholm
Hoj
Kawa ZRX1200S, Yama XT600
Någon som saknar en röd Hayabusa i/runt Stockholm? Såg ett suspekt exemplar lutad mot en elkiosk på parkvägen mellan kåkarna i Älvsjö idag. Marksynad högersida och framskärm saknas. Hänglås satt i höger skiva fram. Hann inte titta nogranare på den då jag var ute i annat ärende. Reg. nummer börjandes på CGX xxx har jag för mig. Kan vara helt legitimt och oskyldigt men det skadar inte att fråga.
 

ShawnM

Ny medlem
Gick med
30 Jun 2017
Ort
Stockholm
Hoj
2006. Yamaha R1.
Igår natt Torsdag 29 Juni, mellan kl.02:30 till 06:00 blev vår motorcykel stulen från Abrahamsberg.

Modell: YAMAHA YZF-R1, 2006.
Reg.nummer: HGT 297

Hittelön på 5000kr. All hjälp uppskattas. Ser ni den någonstans eller har tips på var den kan vara, kontakta mig på 073-8 96 76 66 eller polisen på 114-14.

Screenshot 2017-06-30 22.16.26.jpg
 

Meliora

Medlem
Gick med
16 Sep 2015
Ort
STOCKHOLM
Hoj
S1000r - 18; Speed triple - 16
Jag såg en röd-vit R1 på bällstavägen 61 för en halvtimme sedan. De åkte från Ying Hua Sushi Wok.
2 st killar i hjälm, addidasbyxor och tshirt. Påpekade för min kollega att föraren inte kunde köra för han vinglade som att han inte var van vid hojen. Körde iväg på trottoaren sedan iväg mot avfart 279.
 

Acpower

Ny medlem
Gick med
23 Nov 2010
Ort
Skutskär
Hoj
ZX12R 2000
Yamaha R1 2005 grå silver
Stulen i Skutskär för ca 2 månad sedan :gnissla:gnissla
Tänkte inte att lägg upp det även här på sport hoj:3freak
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top