Stulna hojar Stockholm

Mr. Burton

Trasig
Gick med
16 Jun 2009
Ort
Norra B (Norsborg)
Hoj
Skrotad- Hoj pensionerad
Givetvis är bilder intressanta ifall vi är någorlunda säkra på att det är rätt hoj.
Men för att undvika att SH får problem med det så lägg inte upp bilden här.
Länka till en bild som ni råkade hitta på nätet är ju i sådanna fall bättre.

Jo det är dels så jag tänker, men även för jag helst vill slippa få mina prylar nedbrända.
Och framförallt se till så ungarna går säkra på gården och i plugget.....
 
  • Gilla
Reaktioner: MrC

MrC

\,,/(O_O)\,,/
Gick med
10 Sep 2009
Ort
Sherwoodskogen
Hoj
Moped
Men om det är säkert att det är snubben så har jag en kompis som har bilden på cyberrymden som vi kan länka ;)
 

Askew

Ny medlem
Gick med
5 Oct 2004
Ort
Sollentuna
Hoj
-95 Honda cbr 600
Honda cbr 600 -95 Stulen i Sollentuna 2/6

http://www.stulnafordon.se/?fordon=492

dsc02371.jpg


Hojjen blev stulen i edsberg, Sollentuna inatt natten till torsdag 2/6. Om nån har sett eller hör nått ryktesvägen, vad som hellst, snälla lämna tips till mej 0735425705 (anonymt om ni vill). Reg nr SXP469. Har ett svart SHARK slipon.
 

Nash

KUNG Fotpinne! ;)
Gick med
19 Jan 2008
Ort
@ Fornudden!
Hoj
Vilken av alla 10 hojar? =)
Såg en idiot i Jeans, T-Shirt, Hjälm och Träningsskor på en GSXR750? Blå/Vit med miniblinkers och UTAN regplåt i Sickla (Fredells Rondellen) idag... Försökte jaga ikapp honom och få han att stanna till men det va omöjligt för snubben körde som ett jävla nylle!!!

Hoppas den inte va stulen, förstår inte varför man kör utan regplåt isåfall... Chansen att bli stoppad av en snut är ju större om man inte har en regplåt än om man skulle han en regplåt från en stulen hoj...
 

fiffe

Ny medlem
Gick med
20 Aug 2010
Ort
Ukraina och ibland Borås eller GBG
Hoj
SÅLD honda cbr1000rr bmw r1200gs adventure 2010
Jag har nu kontaktat Aftonbladet och hoppas att dom skriver lite om stöldvågen som pågår just nu. Ju mer folk som vet om att det sker ju mer vakna kanske folket blir på skåpbilar osv som bara stannar och en mc åker in.
 

Nash

KUNG Fotpinne! ;)
Gick med
19 Jan 2008
Ort
@ Fornudden!
Hoj
Vilken av alla 10 hojar? =)
Jag har nu kontaktat Aftonbladet och hoppas att dom skriver lite om stöldvågen som pågår just nu. Ju mer folk som vet om att det sker ju mer vakna kanske folket blir på skåpbilar osv som bara stannar och en mc åker in.

Bra initiativ! Däremot tror jag inte vanliga svenssons kommer stanna till och göra något åt saken om det så skulle fanns folk med namnskyltar som det står "tjuv" på!

Jag menar kolla all misshandel o stan och på tunnelbanor, Ingen gör ett skit även fast alla vet att det är olagligt att slå en annan person! Trist! :(

Men absolut värt ett försök!
 

fiffe

Ny medlem
Gick med
20 Aug 2010
Ort
Ukraina och ibland Borås eller GBG
Hoj
SÅLD honda cbr1000rr bmw r1200gs adventure 2010
Ja att det kommer stoppas av andra vet jag att det inte sker.

Antingen skrivs det om att mc är en mysfaktor eller att det är race på vägarna, så därför ska vi betala höga försäkringspremier. Om stölder skrivs det inget om.
 

Str3 R

Guest
Antingen skrivs det om att mc är en mysfaktor eller att det är race på vägarna, så därför ska vi betala höga försäkringspremier. Om stölder skrivs det inget om.

Och det kan lika gärna vara en tjuv som kör skiten ur hojen.

Bra initiativ med att kontakta Aftonbladet, hoppas de och övriga media skriver om detta och hoppas även det finns en och annan med kurage som törs ingripa.
 

Nash

KUNG Fotpinne! ;)
Gick med
19 Jan 2008
Ort
@ Fornudden!
Hoj
Vilken av alla 10 hojar? =)
Jo men skriver Aftonbladet om det tex så kommer nog Försäkringsbolagen ha ännu mer anledning att hoja premien... Men jag är All for att hoja premien någon tusenlapp och få behålla hojen än vise versa... :S
 

Str3 R

Guest
Jo det är synd att de passar på att suga ur folk mer pengar då.
 

Nash

KUNG Fotpinne! ;)
Gick med
19 Jan 2008
Ort
@ Fornudden!
Hoj
Vilken av alla 10 hojar? =)
Vidrigt! Dom och likviditets advokater är fan satans avkomma!
 

Fuzaneko

馬鹿は死なな&#
Gick med
25 Nov 2009
Ort
Tjockhult
Hoj
Italiensk läckerhet... ja, hon läcker, därav namnet...
Gud vad glad jag är att jag flyttat till fel sida tjockholm just den här sommaren :huvet
Nåväl, än så länge har jag fått behålla hojen, får hoppas att den helt enkelt är för tråkig för att stjäla.

Men till saken, börjar det inte bli dags för ett medborgargarde? Polisen gör juh uppenbarligen inte mycket åt saken, så är det inte bättre att vi klubbar ihjäl idioterna själva?
 

sobben

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2011
Ort
solna
Hoj
2009 Kawasaki z750/ vespa 300gts -09
Stulna hojar Hässelby

Hej!
var ute med kompisen idag i hässelby för att kolla läget lite vid friherregatan 19/21 där hans stulna buell hittades typ för 2 dagar sen,och när vi är på väg därifrån så kommer 1 kille i t-shirt utan hjälm åkandes på en ktm med acrapovic.så polarn kör ifatt han o tränger han på grimsta gatan, då killen stannar säger han e du snut eller ? kompisen säger nej och försöker få han närmre så han kan kolla tändningslås o dyl .då drar killen iväg igen o polarn låter han åka utan att börja jaga han i bostadsområdet. Den killens polare åkte på en r1 fast med hjälm o lite skydd så den vettefan om den var stulen men ktm var det garanterat.
så om ni saknar en ktm med acrapovic eller en r1 så åk o kolla området friherregatan/ grimstagatan så kanske hojen står där.
mvh Sobben
 

dahlgren

#4982
Gick med
9 Jun 2008
Ort
Enskede
Hoj
ZX7R
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=242239
Någon gång mellan den 29:e Maj och 1:a Juni blev min Ducati 916 SPS stulen från garaget på Göran Perssons väg i Solna. Den har ett MYCKET säreget utseende med LED ramp bakljus och äkta CORSE kåpor

Jag erbjuder hittelön på 15.000SEK
Dubbla det om hojtjuvarna blir satta i finkan


1998 Ducati 916SPS - HNF777 - 2350mil
Chassi: H100AAVB000960
Motor: ZDM996W4001061
En av 550 tillverkade.

Fyfan va trist, lider med dig :(
 

YamahaMan

Ny medlem
Gick med
9 Apr 2008
Ort
Stockholm
Hoj
2009, KTM 690 SM... STULEN!!
Saknar min hoj!

En dag som denna och inte ha sin motorcykel att åka på.... Var fan har min KTM tagit vägen... jag fick inte ens köra 3 mil på den!!!

30 dagar väntan sen får jag tillbaka en bråkdel av vad den kostade mig så jag kommer inte ha råd med någon ny hoj denna sommar i alla fall..

Jag brinner!!!
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top