REGLER FÖR OT-FORUMET!
OT-forumet behöver skarpa regler som kommer vidhållas. Även vanliga SH-regler gäller.

ALLMÄNT UPPFÖRANDE?
- Du ska ej vara otrevlig mot andra!
- Rapportera inlägg som bryter mot regler.
- Var objektiv och saklig i dina inlägg!
FLER PUNKTER...?
- OT ska vara ett trevligt forum för alla!
- Fylletrådar och dyligt ska ej finnas!
- Vi ska ha ett KUL forum :-)
I detta forum kommer vi ta till stängning och borttagning av trådar samt inlägg. Vad som orsakar stängning skrivs oftast ut av moderatorn i sista inlägget, om inget, så är ofta anledningen uppenbar (se regler).
LÄS OVAN INNAN DU DELTAR I OT-FORUMET

Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 29
    Farbror morbror Brute Forces avatar
    Reg.datum
    apr 2009
    Hoj
    RD07A

Världens bästa arbetsskor?

Vilka är dom?

Ok, vi utvecklar frågeställningen lite..

Arbetsskor har jag betat av några stycken, är ganska petig med dem såvida att jag byter ungefär varje/vartannat år och innersulorna brukar bli utbytt 1-2ggr under den tiden. Hur som helst så måste det ju finnas någon form av top of the line segment bland dessa också med egenskaper som:

• Hög kvalité
    • Lätta som ett par foppatofflor(typ), god ventilation (huvudsak inomhusbruk men ska tåla väder och vind)
    • Någorlunda stadiga, stål/plasthätta är dock inget krav
    • Det ska kännas som att gå på moln även efter 8-10 timmars användande, ergonomi, antibakteriella egenskaper etc. är bra det med
    • Om man får snygg rumpa av dem precis som på reklamen ses det som en klar fördel

Vad säker mek/industrieliten, vad är bäst?
    If it ain't broke, try harder

Man lär sig så länge man gör fel
    Det är fattigt att ha bråttom

Medlem Mabes avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Hoj
    KTM300EXC, DR650SE, 750w E-bike
    Lägger min röst på dessa http://www.idefixteko.se/open_produk...&plats_id=1268 . Fast dom tål inte så mycket väder och vind.

edit: dom finns i antistatisk också. Grymt sköna och håller länge
    Senast redigerat av Mabe den 2011-05-14 klockan 19:20.

Siktar högt, kommer lågt AleXs avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Hoj
    CBR929CBR600R6
    Efter att nu ha letat till förbannelse så väntar jag med spänning på om de faktiskt finns..
    Svetsar Aluminium och Rostfritt mm.
    Trädfällning i Skåne fråga mig

Medlem Ketzers avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Hoj
    Combattente di strada italiano
    http://www.skouno.se/images/pics/NyttWeb/Dsc_0035.jpg

eller inte..

Jag har haft Jalas, Sievi o Stålex. Bra sulor etc men tunga o varma.

Du skall inte ha ett par skyddsskor utan ett par ventilerade stådohjjor låter det som?
    Jag har hoj för att det är skoj.
    Ägda: KTM 690 SMC, Ducati 1098 SF, KTM SXC 625, GSX-R 1000 -03, R1 -00, Bandit 1200, Tiger 955i & Ducati 916, Laverda Jota, 2st XR600R, Moto Guzzi Daytona, FZR1000 och TT600e.

manneman
    Gäst
    http://www.tingstad.se/Product/1007560843

Nästa par när dessa är utslitna blir utan tvekan ett par likadana!
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version

Namn:	1007560843.jpg
Visningar:	767
Storlek:	32,2 KB
Id:	336358  

Får jag vara här? Normans avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Hoj
    CRF450R -06, EXC 250 -09
    Blogginlägg
    8
    En lätt känga som tål typ att vandra med som har antistat, har ni några såna på lager då?
    Jag hittar då fan inga iaf

Medlem Street Bike Tommys avatar
    Reg.datum
    maj 2003
    Hoj
    Ducati Monster 900S i.e 01 Suzuki GSXR 750 97
    pumas arbetsskor är helt klart kickass!!!

Busgrabb Alter egos avatar
    Reg.datum
    jul 2009
    Hoj
    Monster 1100 -09
    Finns ingen som är "bäst". Endera är dom riktigt bra för ett specifikt användningsområde eller en ok kompromiss. Ungefär som hojar med andra ord.
    Ska dom användas av lekmannen så är det skitsamma och är det yrkespjucks så har företaget oftast en deal med en leverantör med ett begränsat utbud, så i det fallet väljer man bara dom dyraste.

9. 2011-05-14, 21:40
    Anledning
    dubbel

Medlem Badsituations avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Hoj
    Dnepr
    Citat Ursprungligen postat av manneman Visa inlägg
    http://www.tingstad.se/Product/1007560843

Nästa par när dessa är utslitna blir utan tvekan ett par likadana!
    Såna där rackare har jag knatat runt i de senaste 7-8 månaderna å milde jävel va ont jag har i fötterna. Jag tillbringar ca 9-10 timmar per vardag i dom, på betonggolv. Passformen känns bra å dom är inte farligt slitna varken på in- eller utsidan. Men det måste va tunna eller dåligt sviktande sulor eller nåt för mellanfoten (eller vad det heter mellan vrist å tår) känns som handen efter en handskakningskraftmätartävling med en bysmed.
    Jag kommer se mig om efter andra märken. Snarast.
    Lägg dig inte i, vi diskuterar en badsituation här.

Solitude is a hard one align, faithful and patient.

Reg.datum
    apr 2009
    Hoj
    RD07A
    Ja sandaler vore ju bekvämt men slipper gärna blånagel för att man tappar en blocknyckel

Alltså inge ÖB-crap jag är ute efter utan jag menar det bättre/bästa som går att få fram. Exotiska material som kevlar/kåålfiber och titanplatta för hälen vore flott Nä men det måste ju finnas lite bättre prylar än sedvanlig arbetsdojja, liknande dessa har jag stövlat omkring i genom åren:

Variationen har varit snöre eller kardborre, sumarum är att de är för tunga och inte helt skonsamma för fötterna... kvalitén på yttersulan kan även diskuteras.

Skrämmer små barn Slowrollers avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Hoj
    Näe
    Jalas 9000 exalter. Funkar dock bara inomhus. Riktigt sköna pjuck.
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version

Namn:	3050430.jpg
Visningar:	763
Storlek:	88,9 KB
Id:	336387  
    Citat Ursprungligen postat av A_NN_A Visa inlägg
    Hela livet är en grå sörja man ska vada igenom utan att halka och slå ihjäl sig

Livs drömmare Qwertys avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Hoj
    Piaggio Liberty 2T
    Jag har haft ett par Sievi kängor i 3år som jag använt varje dag det varit vinter, använd varje promenad när det varit kallare är 10grader varmt. Använt när det varit 27minus.
    Jag skulle inte ens titta på annat märke.

Har nog gått bra många mil då det blir någon mil om dagen med jycken. Nu är dom slut i sula och stötupptagning men 3år är inte illa. Normala skor sliter jag ut bra mycket fortare som jag använt lika med då bara när det varit varmt.
    Nu med skägg...

manneman
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Badsituation Visa inlägg
    Såna där rackare har jag knatat runt i de senaste 7-8 månaderna å milde jävel va ont jag har i fötterna. Jag tillbringar ca 9-10 timmar per vardag i dom, på betonggolv. Passformen känns bra å dom är inte farligt slitna varken på in- eller utsidan. Men det måste va tunna eller dåligt sviktande sulor eller nåt för mellanfoten (eller vad det heter mellan vrist å tår) känns som handen efter en handskakningskraftmätartävling med en bysmed.
    Jag kommer se mig om efter andra märken. Snarast.
    Det lät ju trist!
    Jag slängde av tradition i en gelsula för 200 pesetas och med den så blev de som de gympadojjor de försöker efterlikna.
    Bästa skon jag haft var dock ett par högskaftade Diadora men det märket har jag aldrig sett i arbetsskor igen tyvärr, satan vad sköna de vart då!

EDIT:
    Jag hittade de rackarna som inte utan anledning finns fortfarande!
    Dessa betalar jag utan vidare själv!
    http://res0.graysonline.com/handlers...0&index=0&s=gl
    Senast redigerat av manneman den 2011-05-15 klockan 00:06.

Reg.datum
    apr 2009
    Hoj
    RD07A
    Citat Ursprungligen postat av Alter ego Visa inlägg
    Finns ingen som är "bäst". Endera är dom riktigt bra för ett specifikt användningsområde eller en ok kompromiss. Ungefär som hojar med andra ord.
    Ska dom användas av lekmannen så är det skitsamma och är det yrkespjucks så har företaget oftast en deal med en leverantör med ett begränsat utbud, så i det fallet väljer man bara dom dyraste.
    Sant men nu vill jag ha något bättre än vad leverantörerna har att erbjuda =)

Citat Ursprungligen postat av Slowroller Visa inlägg
    Jalas 9000 exalter. Funkar dock bara inomhus. Riktigt sköna pjuck.
    De där skulle faktiskt kunna vara något, enda frågetecknet är hättan... Kapar man tårna om det faller något tungt på dem? Jalas väger 399g strl 42, mina förra (likvärdiga med nuvarande) väger 558g strl 43.
    Senast redigerat av Brute Force den 2011-05-15 klockan 00:16. Anledning: Dubbelt inlägg

Skrämmer små barn Slowrollers avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Hoj
    Näe
    Citat Ursprungligen postat av Brute Force Visa inlägg
    Sant men nu vill jag ha något bättre än vad leverantörerna har att erbjuda =)

De där skulle faktiskt kunna vara något, enda frågetecknet är hättan... Kapar man tårna om det faller något tungt på dem?
    Jag vet inte. Har klarat mig ifrån att tappa tunga saker på dom. Mest lastpallar och sånt. Använder inte mina längre men det är de bästa skyddsskorna jag haft.
    Citat Ursprungligen postat av A_NN_A Visa inlägg
    Hela livet är en grå sörja man ska vada igenom utan att halka och slå ihjäl sig

Mopedfucko t4pp3rs avatar
    Reg.datum
    mar 2006
    Hoj
    KTM 450 SMR, Kawasaki KX 125
    när jag började på mitt förra jobb fick jag välja vilka skor jag ville. jag sa käringen i affären att jag hade problem med fötterna och att jag ville ha nåt bra skit.

http://www.profilesupport.se/produkt...ght-sport.html

jag fick ett par såna här och är sjukt nöjd med dom. Har haft dom 1,5 år nu och har aldrig ont i fötterna. dock kör jag inlägg i dom (kan vara ett tips för dom som får ont i hålfoten). Lätta är dom oxå. är typ som att ha ett par vanliga gympadojjor på sig.
    Tapper Racing

| rt:labs |
    | Tillväxtkonsult |
    | Topplocksverkstan |
    | PSI Scandinavien |
    | Speed Racing Shop |
    | Ekwall Racing |
    | Pimpstar |
    | Hojstyling.se |

Reg.datum
    apr 2009
    Hoj
    RD07A
    Citat Ursprungligen postat av Slowroller Visa inlägg
    Jag vet inte. Har klarat mig ifrån att tappa tunga saker på dom. Mest lastpallar och sånt. Använder inte mina längre men det är de bästa skyddsskorna jag haft.
    Ok, blir till att maila Ejendals o fråga hur det funkar vid kollaps Undrar om de har någon "personlig anpassning"-service måntro. Vet folk som skrotat fötterna och fått anpassade skor för deras fötter efter det så någon måste ju kunna tillverka efter behov.

Siktar högt, kommer lågt AleXs avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Hoj
    CBR929CBR600R6
    Citat Ursprungligen postat av Brute Force Visa inlägg
    Ja sandaler vore ju bekvämt men slipper gärna blånagel för att man tappar en blocknyckel

Alltså inge ÖB-crap jag är ute efter utan jag menar det bättre/bästa som går att få fram. Exotiska material som kevlar/kåålfiber och titanplatta för hälen vore flott Nä men det måste ju finnas lite bättre prylar än sedvanlig arbetsdojja, liknande dessa har jag stövlat omkring i genom åren:

Variationen har varit snöre eller kardborre, sumarum är att de är för tunga och inte helt skonsamma för fötterna... kvalitén på yttersulan kan även diskuteras.
    har kört med dessa skor och har också problem med både att de e varma samt ont i fötterna
    Svetsar Aluminium och Rostfritt mm.
    Trädfällning i Skåne fråga mig

Luktar smegma, mysk och svett Pelle81s avatar
    Reg.datum
    maj 2005
    Hoj
    såld
    Detta blir andra sommaren med mina Solid Gear Helium. Helt underbara med Alutåhätta och kevlar spiktramp. Svala är dom också men inte speciellt väderbeständiga.....

http://tradeport.se/?i=94&grupp=&art=80223

I KNOW IT´S ONLY ROCK´N ROLL!
    BUT I LIKE IT.

Cover me in chocolate and take me to the lesbians!

Medlem 237s avatar
    Reg.datum
    jul 2005
    Hoj
    BT 1100 Bulldog
    Det viktiga är att du ska ha bra innesulor som passar dig. Du ska få ställa dig på typ en matta som är kopplad till en monitor så ser dom exakt hur din fot är utformad och ser då vilken sula du ska ha.
    Det är en jävulusisk skillnad om du får rätt stöd för hålfoten, jag är nästan aldrig trött i fötterna längre efter att jag har börjat med rätt innesulor.

Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Ska precis ner och snurra i de trakterna själv, fast jag åker bara åt ena hållet. Skickade ner hojen med lastbil förra veckan och sitter just nu och väntar på f [...]

Bonzo
Handla MC-Utrustning, Kläder, Hjälmar, Stövlar, Handskar & Reservdelar på XLmoto
Köp din MC-Utrustning på XLmoto. Här finns Kläder, Stövlar, Hjälmar, Skydd & Reservdelar
Vill du annonsera ovan? Klicka här