Färsking på SH

snickaren73

Medlem
Gick med
14 May 2011
Ort
Täby
Hoj
KTM 990 SMT. 1800 Hybrid 2015.
Jaha då har jag fått arslet ur vagnen och reggat mig på det här riktigt nice'a forumet.

Håller precis på och tar hojkort, nåt som har varit en dröm hela livet och nu äntligen blivit av:D.
Drar till Körkortsexpress i veckan för en tredagars superintensivkurs och uppkörning den 20/5. (shit, måste bara fixa det).

Hoj redan inköpt och ombygd med lite personlig touch. (Suzuki M800)
Kanske inte en "sporthoj" i dess rätta bemärkelse men hoppas ni kan ha överseende med det :krama

Tänkte lägga upp en liten tråd under Hojbyggen för den som är intresserad.

Mvh N.
 
Last edited:

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Tågstationen
Hoj
Zebraröd Honda Eldblad
Välkommen :tummenupp På med slicks så ska du nog se att du också kan mäta dig med de stora killarna på slingerbulten :tungan
 

snickaren73

Medlem
Gick med
14 May 2011
Ort
Täby
Hoj
KTM 990 SMT. 1800 Hybrid 2015.
Välkommen :tummenupp På med slicks så ska du nog se att du också kan mäta dig med de stora killarna på slingerbulten :tungan

Tackar. Ja det kanske inte blir några knäskrap men..... Lär väl inte bli lättare när det planerade bakdäcks bytet från 180 till 210 brett är gjort:D
Men vill man vara fin så får man lida pin.
 

snickaren73

Medlem
Gick med
14 May 2011
Ort
Täby
Hoj
KTM 990 SMT. 1800 Hybrid 2015.

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha

Havre

Vardagspucko
Gick med
17 Mar 2008
Ort
Malmö
Hoj
Ducati Hyperstrada
Det går ALLDELES för fort !! du måste dra ner tempot avsevärt om du ska klara uppkörningen!

Sådär värst fort går det väl inte? Man skall kunna gå i långsamt tempo bredvid, det ser det ut till att vara iaf? Ungefär det tempot i filmen vill jag minnas jag höll på uppkörning och SÅ mycket kan väl inte ha ändrats på 4 år ?
 

snickaren73

Medlem
Gick med
14 May 2011
Ort
Täby
Hoj
KTM 990 SMT. 1800 Hybrid 2015.
Det går ALLDELES för fort !! du måste dra ner tempot avsevärt om du ska klara uppkörningen!

kan hålla med dig men med skolans hoj idag som är "lite" smidigare så fick jag uppmaningen att "det är inga cirkuskonster som du ska göra så du kan öka lite" så det känns helt ok att ha tragglat med min egen hoj.
Men nu e jag less på den här :finger krypkörningen, hoppas vi drar till Västerås imorgon.
 

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
kan hålla med dig men med skolans hoj idag som är "lite" smidigare så fick jag uppmaningen att "det är inga cirkuskonster som du ska göra så du kan öka lite" så det känns helt ok att ha tragglat med min egen hoj.
Men nu e jag less på den här :finger krypkörningen, hoppas vi drar till Västerås imorgon.

jag bara skojar lite .. det ser faktiskt ganska bra ut ;) Nojja inte när det väl gäller. Och att sätta ner foten betyder inte att de kuggar dig.
 

snickaren73

Medlem
Gick med
14 May 2011
Ort
Täby
Hoj
KTM 990 SMT. 1800 Hybrid 2015.
Sen ska man helst göra banan utan att bromsa fick jag lära mig.

Frågade faktiskt läraren om det idag och han sa att så länge du inte håller foten konstant på pedalen så är det helt ok att dutta till om det går för fort.
Men man får inte reglera farten med bromsen,de skall skötas med koppling och gas.

//N.

jag bara skojar lite .. det ser faktiskt ganska bra ut ;) Nojja inte när det väl gäller. Och att sätta ner foten betyder inte att de kuggar dig.

Puh blev lite orolig där :arsele ;-)

Men som flickan sa " det kan alltid GÅ långsammare :tuttar
 
Last edited:

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Välkommen! Ser riktigt bra ut!

Nästan så du skulle låna någons motard, kan du göra samma sak med ögonbindel och hand arm på ryggen ;)
 

FuzzFuzz

Ny medlem
Gick med
6 Aug 2010
Ort
Surahammar
Hoj
suzuki sv650s -04 Vespa Sprint 150cc -73
välkommen!

Är det inte cb750 du tänker på och inte cbr? :)
Av ren nyfikenhet: vem kör du med?

men lycka till med kortet!
 

snickaren73

Medlem
Gick med
14 May 2011
Ort
Täby
Hoj
KTM 990 SMT. 1800 Hybrid 2015.
Välkommen! Ser riktigt bra ut!

Nästan så du skulle låna någons motard, kan du göra samma sak med ögonbindel och hand arm på ryggen ;)

Tackar:)

välkommen!

Är det inte cb750 du tänker på och inte cbr? :)
Av ren nyfikenhet: vem kör du med?

men lycka till med kortet!

Du har så rätt så rätt min vän CB ska det vara.
Körde med Christer idag,Magnus imorgon och Micke torsdag och innan uppkörningen på fredag.
Blev så när jag ville köra så fort som möjligt.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top