Banåkartråden

T-Bag

Demented Moron
Gick med
4 Dec 2008
Ort
Eskilstuna
Hoj
ZX-10R 2011
Hade ju varit skitskoj att haka på till mantorp.. som det ser ut nu efter helgen som var så är det åsen som gäller 1 juni måste lösa problemen med gixxern o prova att göra lite justeringar...

Tudor_66: sitter du och tourar till mantorp så tycker jag att du kan hosta upp 600:- för att komma ut och känna på banan också.. kommer vara mycket roligare än att bara stå i depån och snacka.. ;)
 
  • Gilla
Reaktioner: SGM

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Vilka åker mot Mantorp onsdag morgon då (eventuellt åker jag ned tisdag kväll, inte spikat något än)?

Samling vid banan 09.00 - och med släp bör man räkna med ~4 timmar så hinner man stanna och ta en java utan att behöva stressa, 22-23 mil sisådär handlar det om.
Förslagsvis samling i TJöping runt halv 6?

Jag har alltid åkt Katrineflen - Norrköping - E4:an och raka spåret när det gnuggats fyra däck samtidigt, men är öppen för förslag. :)

/J
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Vilka åker mot Mantorp onsdag morgon då (eventuellt åker jag ned tisdag kväll, inte spikat något än)?

Samling vid banan 09.00 - och med släp bör man räkna med ~4 timmar så hinner man stanna och ta en java utan att behöva stressa, 22-23 mil sisådär handlar det om.
Förslagsvis samling i TJöping runt halv 6?

Jag har alltid åkt Katrineflen - Norrköping - E4:an och raka spåret när det gnuggats fyra däck samtidigt, men är öppen för förslag. :)

/J

Jag skall stämma av med Berra imorgon alt tisdag och checka av så får vi se om 2 hojs ryms i el busso. Går det inte får jag ta kärra då kan vi samköra, annars tror jag att berra och jag rullar liiitee fortare.
 

aelm

Östgötaskräcken
Gick med
26 Sep 2006
Ort
Kungsh.
Hoj
GSX-R1070 plus moms & Honda FTW500
Vilka åker mot Mantorp onsdag morgon då (eventuellt åker jag ned tisdag kväll, inte spikat något än)?

Samling vid banan 09.00 - och med släp bör man räkna med ~4 timmar så hinner man stanna och ta en java utan att behöva stressa, 22-23 mil sisådär handlar det om.
Förslagsvis samling i TJöping runt halv 6?

Jag har alltid åkt Katrineflen - Norrköping - E4:an och raka spåret när det gnuggats fyra däck samtidigt, men är öppen för förslag. :)

/J

Jag kör min i Caddyn så jag kör nog lite fortare än er :D Jag åker nog över eskilstuna och neråt.
 

berraböckling

Ny medlem
Gick med
11 Feb 2010
Ort
kolsva
Hoj
09 ktm rc8r
Jag och Berra åker över Örebro. Men vi rullar buss.
Nu har vi rullat buss både fram och tillbaks,en toppendag på Mantorp och alla höll sig på hjulen,bara en sån sak!!!Måste säga att det var väl organiseratoch trots mitt strul med bromsar och nya däck fick jag iallafall till ett körpass där inte alla västmanladssvin körde om mig:D
Helkul när vi är så många ute på turne
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Nu har vi rullat buss både fram och tillbaks,en toppendag på Mantorp och alla höll sig på hjulen,bara en sån sak!!!Måste säga att det var väl organiseratoch trots mitt strul med bromsar och nya däck fick jag iallafall till ett körpass där inte alla västmanladssvin körde om mig:D
Helkul när vi är så många ute på turne

Helkul som fan har det varit, trots att man blivit passerad av 600 moppar idag:gnisslaNåja Tempot var ju lätt som snabbaste gruppen på smc kurs så det var inte illa pinkat av någon av oss, även med tanke på ny bana:) Sista passet var lite så där när jag släppte ut allt övertryck i däcken..Man skall inte lita på däckstryck från nasare tydligen..:huvet Vart ju mjukt och vingligt mer stadigt med toktryck i däcken och vilt sladdandes:D

För att inte snacka om Wasa, Almgren som började Bomba på i snabbaste gruppen:Bugar:tummenupp
 
  • Gilla
Reaktioner: SGM

T-Bag

Demented Moron
Gick med
4 Dec 2008
Ort
Eskilstuna
Hoj
ZX-10R 2011
Vad tyckte ni om mantorp då. Bättre, sämre eller lika rolig som gelleråsen?.
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Vad tyckte ni om mantorp då. Bättre, sämre eller lika rolig som gelleråsen?.

Ball bana, lite dragrace på långrakan, men kul det med.
Oerhört kul med hela ligan, utan er skulle det inte varit samma sak. :yoparty

Ubåtskapten Strandman är grym på att spaka seKshundra. Berra fick fingret :D Wasa snöt upp snabbåkarna, Sportis fick ÄNTLIGEN ruggade däck (och kommer traila rettan till tisdagskörningen för att inte slita på det i onödan).
Jimmy söp bort plånkan och körde ur batteriet på Trajan, men när han inte var upptagen med sådant åkte han både fort, cleant och filmade oss andra. :yoparty

...och badboy Almgren snodde spår och fick en vildsint östgöte efter sig. :D

Kort sagt en heldag, och sällan har italienskan hissat framhjul så ofta, eller sopat i sig så mycket soppa. :hihi

När gör vi om det här?
 

goshow

snöar
Gick med
14 Oct 2004
Ort
jag är från vettet
Hoj
Lill-Jingis
grym dag! åkbilder får ni leta efter hos någon annan
man vet att det kommer bli bra när det bjuds på frukost på vit duk av TYG! följt av lunch och fika, oxå på vit duk av tyg!
får jag presentera "tjejhojen med 125cc bakdäck" som piskade no names.. :D
jimmy-knäskrap och lite depåbilder, "provar den röda pennvässaren"
 

Bifogat

  • P6019694.jpg
    P6019694.jpg
    250.6 KB · Visningar: 58
  • P6019682.jpg
    P6019682.jpg
    234.6 KB · Visningar: 73
  • P6019683.jpg
    P6019683.jpg
    233.1 KB · Visningar: 55
  • P6019687.jpg
    P6019687.jpg
    245.2 KB · Visningar: 58
  • P6019690.jpg
    P6019690.jpg
    254.3 KB · Visningar: 64
  • P6019706.jpg
    P6019706.jpg
    249.9 KB · Visningar: 62
Last edited:
  • Gilla
Reaktioner: SGM

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Ball bana, lite dragrace på långrakan, men kul det med.
Oerhört kul med hela ligan, utan er skulle det inte varit samma sak. :yoparty

Ubåtskapten Strandman är grym på att spaka seKshundra. Berra fick fingret :D Wasa snöt upp snabbåkarna, Sportis fick ÄNTLIGEN ruggade däck (och kommer traila rettan till tisdagskörningen för att inte slita på det i onödan).
Jimmy söp bort plånkan och körde ur batteriet på Trajan, men när han inte var upptagen med sådant åkte han både fort, cleant och filmade oss andra. :yoparty

...och badboy Almgren snodde spår och fick en vildsint östgöte efter sig. :D

Kort sagt en heldag, och sällan har italienskan hissat framhjul så ofta, eller sopat i sig så mycket soppa. :hihi

När gör vi om det här?

Du missade att jag och Berra gjorde lite sen entré då vi gjorde sightseeing i ödeshög på morgonkvisten, samt att vi höll på att få oss lite rådjursfilé till frukost.

Plånkan såg jag en instukör plockade upp, visste inte att det var jimmys då..

Sen fick vi muppa med en liten rättshaverist, som igentligen skulle ha smäll på fingrarna med en linjal för sina konstiga synpunkter:mattias
 

T-Bag

Demented Moron
Gick med
4 Dec 2008
Ort
Eskilstuna
Hoj
ZX-10R 2011
grym dag! åkbilder får ni leta efter hos någon annan
man vet att det kommer bli bra när det bjuds på frukost på vit duk av TYG! följt av lunch och fika, oxå på vit duk av tyg!
får jag presentera "tjejhojen med 125cc bakdäck" som piskade no names.. :D
jimmy-knäskrap och lite depåbilder, "provar den röda pennvässaren"

Äre fegisränderna före eller efter på SGM´s däck?. :D Ser ju ut som det bara rullat ned lite gummi över dom... ;)
 
Last edited:

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Vare gummi från ditt däck eller hade du samlat upp det från dom andra? :brynad

:tuttar Man åkte ju runt och samlade däckrester i ytterspår, så man slapp slita på egna kreJJer! :D

Jääädrar vad trött man är i ben, ljumskar och mage/rygg idag... :kryckor

Å tepåsen säger att jag ska åka....... Vad har en fjr på bana att göra?

Det är bara att brassa helvit Tor. :mattias
 
Last edited:
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top