Banåkartråden

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Vi LÄR ju ha en gemensam, stickifierad, banåkartråd. :fakta Ty det äro roligare när vi är samlade. :D


Dunlop verkar ha något bus på G på Mantorp 1/6 - http://shop.actionpics.se/sv/ Billigt...är sugen på att prova Mantorp lite försiktigt.

Utöver det har jag två instruktörsdagar (egen träning) inbokat på Gelleråsen med SMC, men är sugen på mer.

Vad har ni på G?


Edit - jag gick på attaCk och bokade in mig på Mantorp 1/6, haka på!
 
Last edited:

Vildsvin

Game on!
Gick med
16 Feb 2006
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki GSXR1000
Bra initiativ med en bantråd. Tyvärr kommer inte en dag mitt i veckan att funka, allra helst i samband med ett månadsskifte :gnissla

Hittade inga lediga dagar på Gåsen då jag har semester heller så det verkar inte bli någon bandag i år. :huvet
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Jag åker hästfuckosläp dit, och det är fullt, men vi kan ju rulla samtidigt för det!
 

T-Bag

Demented Moron
Gick med
4 Dec 2008
Ort
Eskilstuna
Hoj
ZX-10R 2011
600:- var ju jäkligt billigt. Fast det lutar åt Cashbacks dag på gelleråsen för min del.
 

gluffis

Slowrider
Gick med
17 Dec 2004
Ort
Västmanland
Hoj
En orange
Jag har dåligt med semester i år och splitter ny hoj så det blir nog bara lite SMC i Augusti under min semester ;) Och antagligen Gröndal...
 

Wobbly

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2009
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Körde mantorp i onsdags, första bandagen för mig. Jävlar va kul!
Mkt trevlig bana tycker jag

Vi är 3 st som kommer glida dit den första (bara jag inte är på resjobb då!)
 
  • Gilla
Reaktioner: SGM

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Känns som jag är på:tummenupp Skall kolla platser som är kvar bara och begära ledigt en dag, klart jag är ju chef så jag gör väl som jag vill:D Mantorp är en storbana jag ej kört ännu, så det vill man ju!

Jag kör hoj på kärra, modell liten för en hoj, men skönt att ta rygg på någon eller att ha någon i backspegeln på resan ner:)

Dags att byta bakdäck, och bromsbelägg fram, bromsvätskebyte, oljebyte..Kedjan är rengjord de luxe, injusterad och infettad:)

Ju fler vi är tillsammans ju gladare vi blir

Edit:Betalt och klart:tummenupp
Edit2: Olja,filter, bromsvätska, och hejdabelägg precis inhandlats hos Waldens:tummenuppBara få tummen ur:arselenu då:D
 
Last edited:
  • Gilla
Reaktioner: SGM

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Känns som jag är på:tummenupp Skall kolla platser som är kvar bara och begära ledigt en dag, klart jag är ju chef så jag gör väl som jag vill:D Mantorp är en storbana jag ej kört ännu, så det vill man ju!

Jag kör hoj på kärra, modell liten för en hoj, men skönt att ta rygg på någon eller att ha någon i backspegeln på resan ner:)

Dags att byta bakdäck, och bromsbelägg fram, bromsvätskebyte, oljebyte..Kedjan är rengjord de luxe, injusterad och infettad:)

Ju fler vi är tillsammans ju gladare vi blir

Helrätt Sportis! Blir kul som helvit. :fakta Jag beställde ny framslang idag, den börjar se lite begagnad ut, lika bra. :)

Tror det var tepåsen som påstod att Mantorp rockade stenhårt med hoj, har åkt bil där, och aldrig fattat tycke, men den passar nog 2 hjul bättre. :banana

Jag har dåligt med semester i år och splitter ny hoj så det blir nog bara lite SMC i Augusti under min semester ;) Och antagligen Gröndal...

Splitter ny hoj är ju kanon! Då är ju däck och allt i ordning! :D GÖRT!
 
Last edited:

T-Bag

Demented Moron
Gick med
4 Dec 2008
Ort
Eskilstuna
Hoj
ZX-10R 2011
Uhhh, nu när jag ser att sportis ska dit börjar bli osäker och jag har både dunlop och sukka.. vore jäkla nice att ge igen för gröndal och steka farbror med dököttet bakpå.. ;)

Exakt SGM, favoriten på mantorp är ju vänstern efter startmålrakan(där jag körde av).. hur snabbt vågar man ta den?.. sen äre ju aldrig fel att få varva skiten ur hojjen när man kommer ut på dragstriprakan.. känns låååånnnng mot gelleråsen.. :)

Får se hur det går för mig i helgen, går det bra kanske man står på mantorp den 1:a.. :D
 

aelm

Östgötaskräcken
Gick med
26 Sep 2006
Ort
Kungsh.
Hoj
GSX-R1070 plus moms & Honda FTW500
Bokade 1 Juni precis nu :)

Sedan har jag 14 Juli med AP på gelleråsen

samt 19 Augusti på mantorp.

Mantorp är göörskön bana! Älskar vänstern efter start och mål. Högern efter rakan är inte dum heller.
 

berraböckling

Ny medlem
Gick med
11 Feb 2010
Ort
kolsva
Hoj
09 ktm rc8r
Nu är även jag bokad första juni på mantorp,vi får väl ordna nån slags kolonnkörning eller annan samåkning,skall bli helkul!
 

gluffis

Slowrider
Gick med
17 Dec 2004
Ort
Västmanland
Hoj
En orange
Jag ska, om allt går vägen, och vingla runt på Arlanda TT nu på lördag... Beror lite på om det är för sent o anmäla sig osv... Mitt smc medlemskap var inte betalt förens igår ;)
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Faaaeeen så fränt grabbar, Mantorp kommer bli episkt bra. Nu saknas bara galningen t-bag...jag lurar nästan lite på att ta mig ned dagen innan så man är pigg och glad på morgonen, någon med heta tips på boende?
 

Tudor_66

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki gsxr 1000 08
Man kanske fan skulle bränna ner på busen och titta på er göra upp en gång för alla, lyssna på bortförklaringar och liknande....:rolleyes:
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Man kanske fan skulle bränna ner på busen och titta på er göra upp en gång för alla, lyssna på bortförklaringar och liknande....:rolleyes:

Jag tar inga race mot en licenskille som kör 1:15 tider på åsen iaf, även om han har dököttet alt passaerare:tummenupp på så vet jag att han har kapacitet är köra ifrån de flesta härinne då...:D

Vet jag blir fatt och frånkörd:)

600 spänn Tudde och du har chansen att bli frånkörd av mig iaf:tummenupp
 

gluffis

Slowrider
Gick med
17 Dec 2004
Ort
Västmanland
Hoj
En orange
Måste prova till hösten på Åsen. Hade 1:20 som bäst med förra Ninjan, borde kunna kapas en del med 100-150 mil mer bana sedan dess :p
 

Tudor_66

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki gsxr 1000 08
Nej nej nej, inte än heller, jag blir ju rädd när det går fort. Men kolla vore kul. Men hur är det, om man inte är anmäld, blir man förpassad till någon läktare i grannkommunen eller har man chans att babbla lite och vara med dom "stora" pojkarna?
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Nej nej nej, inte än heller, jag blir ju rädd när det går fort. Men kolla vore kul. Men hur är det, om man inte är anmäld, blir man förpassad till någon läktare i grannkommunen eller har man chans att babbla lite och vara med dom "stora" pojkarna?

Tssssk, du LÄR ju!
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top