Båttråden 2

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Såklart att jag bor!!
Hoj
No more!! :( :( :(
Var ute en sväng med bajamajan i söndags och körde med polaren i sin nya, fina stinger 222. Härligt väder och inte alls bakis heller. Kanondag!

När ska jag packa ner bikinin (några bärsa oxå) och kliva ombord!???

Ser onekligen jävla najs ut.
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
När ska jag packa ner bikinin (några bärsa oxå) och kliva ombord!???

Ser onekligen jävla najs ut.

I så fall får du ligga och åma dig bak på soldynan som en bequinibrewd som i alla båtreklamer. Just nu är det ganska svalt på sjön med det levererar ju bara ett "hard nipple scenario" vilket är klart önskvärt.
 

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Såklart att jag bor!!
Hoj
No more!! :( :( :(
I så fall får du ligga och åma dig bak på soldynan som en bequinibrewd som i alla båtreklamer. Just nu är det ganska svalt på sjön med det levererar ju bara ett "hard nipple scenario" vilket är klart önskvärt.

:)

Nja...jag tänkte nog mer att jag sitter i bikinin vid spakarna, och dricker bärsa.

Men du kan få åma dig lite om du vill. Och självklart bjuder jag på några bärsa. :tomten
 

Estremo

La vita è bella
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
MV Agusta F4S & Ducati 998
Är det någon som börjat planera några resor för sommaren än?

Vid helgens sjösättning kom norska fjordar på tal vilket kändes som ett intressant alternativ. Någon som seglat fjordar förr och vill dela med sig av sina åsikter? Det verkar onekligen vara en väldigt vacker upplevelse.
 

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Bromma
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
:)

Nja...jag tänkte nog mer att jag sitter i bikinin vid spakarna, och dricker bärsa.

Men du kan få åma dig lite om du vill. Och självklart bjuder jag på några bärsa. :tomten

Säg till om ni behöver en skeppspöjk. Eller galleonsfigur eller nåt. :tuttar
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Vad sitter i o vad är du sugen på?

Sura 7.4MPI på 310 kusar. Drömmen är 525:eek:r men det är lite overkill på den här båten så 496HO skulle vara lagom men jag kanske kör som det är och försöker skramla ihop till drömbåten i stället.

Vi har bara hunnit få båten i vatten och riggat, segla får man göra när det finns lite mer tid!

Riktigt fin skuta!:tummenupp

Är det någon som börjat planera några resor för sommaren än?

Vid helgens sjösättning kom norska fjordar på tal vilket kändes som ett intressant alternativ. Någon som seglat fjordar förr och vill dela med sig av sina åsikter? Det verkar onekligen vara en väldigt vacker upplevelse.
När jag monterat färdigt min plotter ska jag ut och reka lite men annars är det bara Gotland en sväng som gäller.

Säg till om ni behöver en skeppspöjk. Eller galleonsfigur eller nåt. :tuttar

Vi skulle kunna behöva ett kölsvin.
 
Last edited:

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Har 2 st. Snik förvisso men hon går sjukt snålt. Blir en sommar till med dessa sen får vi utvärdera och se...

Hur snålt är sjukt snålt?

Det som avskräcker mig är att sist jag var ute och lekte med jänke8 så eldades där upp soppa för en normal månadslön....
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Hur snålt är sjukt snålt?

Det som avskräcker mig är att sist jag var ute och lekte med jänke8 så eldades där upp soppa för en normal månadslön....

Det handlar om prioritering. Antingen kan man köra påverbåt i solnedgånger, över dyningar ner mot Gotland och ligga där några dagar för att sedan klappra hem igen eller för samma pengar knö in sig i ett trångt plan och flyga till Gran Canaria där man får kliva över uppsvällda pensionärer som ligger nakna och flåsar på stranden som har vass sand och sedan sitta på sin trista balkong och skaka med en fadd gt för att sedan åka transfer, köa i passkontroller och avslutningsvis knö in sig i samma plan för hemresa och plocka upp sin taxfree-påse.

2L-distansen är bra för 3,1 ton och 40-60 knop. Allt är ju relativt men en alustyris på 600 kg som drar 0,9 i 30 är i sammanhanget ruttet.
Man måste ju tänka på att man köper livskvalité när man tankar och hur kul är det då att sitta och skramla bland popnitar och gjutskägg?

Eldar jag upp 2.000 spänn har jag klapprat runt bra mycket och är helt slut i kroppen och samtidigt tillfredsställd i själen. Sedan har jag ju glädje av båten även när den inte går för fulla spjäll. Att ligga med en kortburk på jäsdynan över spisarna går ju inte heller av för hackor och sen kan man sova bra i den.
 
Last edited:

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 990 SMR
Är det någon som börjat planera några resor för sommaren än?

Vid helgens sjösättning kom norska fjordar på tal vilket kändes som ett intressant alternativ. Någon som seglat fjordar förr och vill dela med sig av sina åsikter? Det verkar onekligen vara en väldigt vacker upplevelse.

Har en båt som är på väg från Grekland och ska till Göteborg. Kommer ta vägen genom kanalerna i Frankrike och upp till Amsterdam. Själv kommer jag bara vara med en vecka. Det blir från Liege som ligger i Belgien och avslutas i Amsterdam. Samma vecka som vi kommer fram är det Pridefestival i Amsterdam. Det ska bli, annurlunda.
Väl hemma tas båten upp eftersom vi inte har någon båtplats, än.

Jag går och tänker på den här resan och allt runt omkring ganska mkt varje dag.

Ska ta VHF utbildning snart och har redan förarbevis och kanalcertifikat.

Skepp o hoj, bara på skoj!
 

Estremo

La vita è bella
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
MV Agusta F4S & Ducati 998
Har en båt som är på väg från Grekland och ska till Göteborg. Kommer ta vägen genom kanalerna i Frankrike och upp till Amsterdam. Själv kommer jag bara vara med en vecka. Det blir från Liege som ligger i Belgien och avslutas i Amsterdam. Samma vecka som vi kommer fram är det Pridefestival i Amsterdam. Det ska bli, annurlunda.
Väl hemma tas båten upp eftersom vi inte har någon båtplats, än.

Jag går och tänker på den här resan och allt runt omkring ganska mkt varje dag.

Ska ta VHF utbildning snart och har redan förarbevis och kanalcertifikat.

Skepp o hoj, bara på skoj!
Skoj! Vad är det för båt? Synd att du inte kunde vara med hela resan men tyvärr är det ju inte så lätt att ta sig tid till sådant.

Min fasters förra båt köptes av tre norrmän som seglade jorden runt med den under tre års tid. De skötte sina studier på båten och tog sina examen under tiden. Större delen bekostades av deras studiebidrag och resten av det produktionsbolag som gjorde en serie om det. En sådan resa måste vara drömmen att få göra.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top