Vi som kör cross/enduro runt Göteborg

Bilan

Ny medlem
Gick med
17 Sep 2006
Ort
Göteborg
Hoj
vespa
Tjena!
Någon som är uppdaterad på om det finns eller vilka enduroslingor som går att köra på, gällande första inlägget i tråden?
Är det någon/några som ens kör enduro i gbg-områet?
 

ething

Med lem
Gick med
22 Jul 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
Husaberg FS650, KTM SXF 450
Tjena!
Någon som är uppdaterad på om det finns eller vilka enduroslingor som går att köra på, gällande första inlägget i tråden?
Är det någon/några som ens kör enduro i gbg-områet?

Vad är GBG-området. Godkända enduroslingor finns i Lilla Edet och Stenungsund som jag känner till. Det finns säkert söderut med men där har jag sämre koll.
 

Bilan

Ny medlem
Gick med
17 Sep 2006
Ort
Göteborg
Hoj
vespa
Vad är GBG-området. Godkända enduroslingor finns i Lilla Edet och Stenungsund som jag känner till. Det finns säkert söderut med men där har jag sämre koll.

Tack för info! Ska kika på det.
Är ev sugen på att börja köra, kan då vara bra att veta vilka pendlingsavstånd som gäller.
Läste att Kortedalas MK bana hade upphört och undrar då vilka alternativ som finns.
 

fleece

fleece
Gick med
23 Oct 2004
Ort
nybro
Hoj
Z1000SX -14/ KX250F -14/ SX250 -13
Prova att kolla på Svemo hemsida. Borde väll finnas att se vilka klubbar och banor som finns
 

p_kerttu

Nr 100
Gick med
18 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
CBR 600R, KTM SMR 450, KTM SX 250
Västsverige har ju hur många banor som helst.
Crossbanor: Hisingen, Lilla Edet, Älvängen, Stenungsund, Borås, Trollhättan, Alingsås, Uddevalla, Lerum m.m.
Endurobanor: Kmk har kvar sin gamla slinga, dock i kortad form, fri körning. Pionjär slingan finns också kvar och det körs en hel del där. Älvängen är jättefin. Uddealla. Stenungsund är jättefin, flera olika banor.
Motardbana: Borås
 

p_kerttu

Nr 100
Gick med
18 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
CBR 600R, KTM SMR 450, KTM SX 250
Stenungsund är bäst, liten sandcrossbana som tål vatten och endurobanan är alltid öppen. Se stms.nu
Lilla Edet, Borås och Älvängen är också bra.
MK Pionjär är alltid öppen men det finns en dold FB grupp där man får försöka hålla sig till gemensamma tider så det inte blir problem.
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Västsverige har ju hur många banor som helst.
Crossbanor: Hisingen, Lilla Edet, Älvängen, Stenungsund, Borås, Trollhättan, Alingsås, Uddevalla, Lerum m.m.
Endurobanor: Kmk har kvar sin gamla slinga, dock i kortad form, fri körning. Pionjär slingan finns också kvar och det körs en hel del där. Älvängen är jättefin. Uddealla. Stenungsund är jättefin, flera olika banor.
Motardbana: Borås
Glimmingen är ju i världsklass. Önskar att de här satans diskbråcken kunde ge med sig, syrrans unge har börjat köra och vill ha med mig ut i spåren. Blev så rackarns sugen nu att jag får kicka igång kawan efter frukost och ta en sväng i mitt privata spår..
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top