Vi som kör cross/enduro runt Göteborg

nozzen

Ny medlem
Gick med
29 Aug 2010
Ort
Göteborg
Hoj
honda supermotard 450 -04 Suzuki 250f -07
Här är en liten tråd för er som inte vet vart ni ska köra til helgen. Hjälps vi åt så kan vi få många tips på banor runt om i skogarna som man vanligtvis inte vet om. Jag börjar ge lite tips, latitud och longitud hittar ni på eniro GPS-kordinator.

*Risholmen i Arendal hjärtholmsvägen. Grustag på högersidan och enduroslinga på vänster sida om vägen.N57,41.921 E11,48.120

*Vikanskross Vikansindustriväg. Kortedalas enduroslinga. Bara att köra in under bommen, dock bygger dom lite där nu men slingan dras om hela tiden. N57,42.507 E11,51.617

*Stora holm Enduroslingor. N57,46.233 E11,54.716 / N57,46.628 E11,53.707

*Gråbo grusgrop stort som fan! Slingor,hopp och lek. Höger och vänster om Östadsv.N57,50.847 E12,18.735 / N57,50.706 E12,17.525

*Bohus jennylund Rördalsvägen.enduro,hopp och lek. N57,51.108 E12,2.858

*Kungälv Mariebergsliden. Sandtag "beachsand" hopp och lek. Har bara hört talas om enduroslinga där, aldrig sätt. N57,54.584 E12,2.610

*Härryda Ryasand vid Fluggerfärg huset. Sand,lek,freestylehopp, Ingen erfarenhet av denna. Rätta eventuella fel! N57,41.173 E12,16.826

*Mölndal Blixås crossklubb. Enduroslinga måste dock betala. N57,37.422 E12,0.722

När man kör från göteborg till borås så innan den stora bron på högersidan ser man att de går en enduro slinga längst viltstängslet, Någon som har erfarnehet av denna?
 
Last edited:

nozzen

Ny medlem
Gick med
29 Aug 2010
Ort
Göteborg
Hoj
honda supermotard 450 -04 Suzuki 250f -07
*Angereds krossen. Åker mot gråbo på innervägen från göteborg så ligger den på högersidan. Lek grusgrop.
 

linus_brum

Brum brum
Gick med
10 Dec 2008
Ort
Åsa
Hoj
Husa FE 450
Är en inkompetent förare på olämplig hoj välkommen på dessa lekplatser, eller vad är det som gäller?

Om inte, är det nån som har lite tips på var man kan köra om man vill känna på lite stigar, men inte har nån lust att skrämma upp hästar eller svampplockare i ridspår och på vandringsstigar.
 

nozzen

Ny medlem
Gick med
29 Aug 2010
Ort
Göteborg
Hoj
honda supermotard 450 -04 Suzuki 250f -07
Är en inkompetent förare på olämplig hoj välkommen på dessa lekplatser, eller vad är det som gäller?

Om inte, är det nån som har lite tips på var man kan köra om man vill känna på lite stigar, men inte har nån lust att skrämma upp hästar eller svampplockare i ridspår och på vandringsstigar.

Detta är ställen där folk kört i åratal. Enduro/slingor = stigar. De finns folk och hästar brevid riktiga crossbanor oxå som är förbannade.

vart finns enduroslingan vid risholmen, arendal?

Du får använda eniro och slå på gatunamnet och använda GPS kordinator om du vill veta exakt. Lite svårt att förklara, bättre att du får se på karta själv. Slingar är ca 1.5km och bara jord och växter. Inge grus,stenar eller rötter.
 
Last edited:

linus_brum

Brum brum
Gick med
10 Dec 2008
Ort
Åsa
Hoj
Husa FE 450
Detta är ställen där folk kört i åratal. Enduro/slingor = stigar. De finns folk och hästar brevid riktiga crossbanor oxå som är förbannade.

Hehe, jag uttryckte mig nog lite konstigt... menade om det är ok att komma och köra på enduroslingor med en helt vanlig 690 SM, utan att endurofolket tycker att man är ivägen?
 

nozzen

Ny medlem
Gick med
29 Aug 2010
Ort
Göteborg
Hoj
honda supermotard 450 -04 Suzuki 250f -07
Hehe, jag uttryckte mig nog lite konstigt... menade om det är ok att komma och köra på enduroslingor med en helt vanlig 690 SM, utan att endurofolket tycker att man är ivägen?

De e nog ingen som skulle uttrycka sig något dåligt ang lite lek med en SM. Kör själv SM å de e ju i stort sätt samma sak som Enduro. De e bare å gas!
 

David99

Ny medlem
Gick med
17 Sep 2014
Ort
Göteborg
Hoj
Honda Cr 85
Hej jag har just köpt min första cross och kört i skogen men aldrig på bana. Vet ni någon bra enkel bana för en som aldrig kört på bana innan? Någon bra klubb där det finns tränare som kan lära en? OBS måste ligga i göteborg någonstans. Någon som vet banor/stigar i Härryda Komun?
 

flu

kvalitetsolja.se
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Torslanda/Björlanda
Hoj
Suzuki GS/gsxr1127 turbo ZX10r
Blixås banan har cross och enduro skola för 50-85cc på söndagar.
Där finns både duktiga lärare och sådana som tycker dom är duktiga......
Indelat i 3 grupper, snabb 85, medel 85 och 50-65cc
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Fasen vad schysst! Då kanske man kan få nån användning för den gamle enduron jag köpt på mig.. ska bara besiktas och skaffa endurolicens så den får köras lagligt till slingorna..
 

Bubben-kx

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2014
Ort
Lilla Edet
Hoj
Kawasaki kx250F -06
Tjäna! Tänkte vi kanske kunde uppdatera tråden och se om någon har hittat några fler ställen än dem som redan står i tråden? Hade vart gött om någon även vet om det finns upp mot Kungälv, lilla Edet, Trollhättan, Uddevalla, Testat alla ställen som står i forumet redan och hade vart kul med nya.
 
Last edited:

Holmquin

Ny medlem
Gick med
23 Jan 2014
Ort
Kungsbacka
Hoj
2002, KTM 400 EXC (540cc)
För många år sedan fanns ett grustag med lite skoj i närheten av ridklubben i Bohus (Ale). Det kan vara nåt för de som kör i trakten och vill gasa av sig lite.
 

Bubben-kx

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2014
Ort
Lilla Edet
Hoj
Kawasaki kx250F -06
Tjena! Tack för svaret! Har varit där några gånger då jag bor i närheten:tungan blivit förstört med tiden och dem vid stallet kommer bort varje gång och klagar så vill inte ta några risker där längre ^^ men kom igen nu folk upp med ideer nu!!:yoparty
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Grustagen utanför gråbo kanske? Ser ut som det körs en del där, men har aldrig sett nån..
 

Bubben-kx

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2014
Ort
Lilla Edet
Hoj
Kawasaki kx250F -06
Också nyfiken om någon vet något nytt? Testat några som folk har föredragit här men vissa går inte att köra på längre eller är helt *borta* helt enkelt. Så något nytt ställe hade varit perfekt!
 

Bubben-kx

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2014
Ort
Lilla Edet
Hoj
Kawasaki kx250F -06
Halloj igen!

Tänkte jag nämner två utav ställena som är nämnda ovanför som är brända och det är Bohus jennylund rördalsvägen samt Kungälv Mariebergsleden. går inte att köra där längre... Någon annan som har hittat något nytt??
 

picmik

Ny medlem
Gick med
11 Aug 2017
Ort
Göteborg
Hoj
KTM
Jag tror man kan inte köra på Arendal. I alla fall inte på N57,41.921 E11,48.120 det är naturreservat nu...
 
Last edited:
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top