Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 21
    Medlem nozzens avatar
    Reg.datum
    aug 2010
    Hoj
    honda supermotard 450 -04 Suzuki 250f -07

Vi som kör cross/enduro runt Göteborg

Här är en liten tråd för er som inte vet vart ni ska köra til helgen. Hjälps vi åt så kan vi få många tips på banor runt om i skogarna som man vanligtvis inte vet om. Jag börjar ge lite tips, latitud och longitud hittar ni på eniro GPS-kordinator.

*Risholmen i Arendal hjärtholmsvägen. Grustag på högersidan och enduroslinga på vänster sida om vägen.N57,41.921 E11,48.120

*Vikanskross Vikansindustriväg. Kortedalas enduroslinga. Bara att köra in under bommen, dock bygger dom lite där nu men slingan dras om hela tiden. N57,42.507 E11,51.617

*Stora holm Enduroslingor. N57,46.233 E11,54.716 / N57,46.628 E11,53.707

*Gråbo grusgrop stort som fan! Slingor,hopp och lek. Höger och vänster om Östadsv.N57,50.847 E12,18.735 / N57,50.706 E12,17.525

*Bohus jennylund Rördalsvägen.enduro,hopp och lek. N57,51.108 E12,2.858

*Kungälv Mariebergsliden. Sandtag "beachsand" hopp och lek. Har bara hört talas om enduroslinga där, aldrig sätt. N57,54.584 E12,2.610

*Härryda Ryasand vid Fluggerfärg huset. Sand,lek,freestylehopp, Ingen erfarenhet av denna. Rätta eventuella fel! N57,41.173 E12,16.826

*Mölndal Blixås crossklubb. Enduroslinga måste dock betala. N57,37.422 E12,0.722

När man kör från göteborg till borås så innan den stora bron på högersidan ser man att de går en enduro slinga längst viltstängslet, Någon som har erfarnehet av denna?
    Senast redigerat av nozzen den 2011-05-07 klockan 09:00. Anledning: Dubbelt inlägg

Medlem nozzens avatar
    Reg.datum
    aug 2010
    Hoj
    *Angereds krossen. Åker mot gråbo på innervägen från göteborg så ligger den på högersidan. Lek grusgrop.

Brum brum linus_brums avatar
    Reg.datum
    dec 2008
    Hoj
    Husa FE 450
    Är en inkompetent förare på olämplig hoj välkommen på dessa lekplatser, eller vad är det som gäller?

Om inte, är det nån som har lite tips på var man kan köra om man vill känna på lite stigar, men inte har nån lust att skrämma upp hästar eller svampplockare i ridspår och på vandringsstigar.

Mopedfucko t4pp3rs avatar
    Reg.datum
    mar 2006
    Hoj
    KTM 450 SMR, Kawasaki KX 125
    vart finns enduroslingan vid risholmen, arendal?
    Tapper Racing

| rt:labs |
    | Tillväxtkonsult |
    | Topplocksverkstan |
    | PSI Scandinavien |
    | Speed Racing Shop |
    | Ekwall Racing |
    | Pimpstar |
    | Hojstyling.se |

Medlem nozzens avatar
    Reg.datum
    aug 2010
    Hoj
    Citat Ursprungligen postat av linus_brum Visa inlägg
    Är en inkompetent förare på olämplig hoj välkommen på dessa lekplatser, eller vad är det som gäller?

Om inte, är det nån som har lite tips på var man kan köra om man vill känna på lite stigar, men inte har nån lust att skrämma upp hästar eller svampplockare i ridspår och på vandringsstigar.
    Detta är ställen där folk kört i åratal. Enduro/slingor = stigar. De finns folk och hästar brevid riktiga crossbanor oxå som är förbannade.

Citat Ursprungligen postat av t4pp3r Visa inlägg
    vart finns enduroslingan vid risholmen, arendal?
    Du får använda eniro och slå på gatunamnet och använda GPS kordinator om du vill veta exakt. Lite svårt att förklara, bättre att du får se på karta själv. Slingar är ca 1.5km och bara jord och växter. Inge grus,stenar eller rötter.
    Senast redigerat av nozzen den 2011-05-09 klockan 17:53. Anledning: Dubbelt inlägg

Brum brum linus_brums avatar
    Reg.datum
    dec 2008
    Hoj
    Husa FE 450
    Citat Ursprungligen postat av nozzen Visa inlägg
    Detta är ställen där folk kört i åratal. Enduro/slingor = stigar. De finns folk och hästar brevid riktiga crossbanor oxå som är förbannade.
    Hehe, jag uttryckte mig nog lite konstigt... menade om det är ok att komma och köra på enduroslingor med en helt vanlig 690 SM, utan att endurofolket tycker att man är ivägen?

Medlem nozzens avatar
    Reg.datum
    aug 2010
    Hoj
    Citat Ursprungligen postat av linus_brum Visa inlägg
    Hehe, jag uttryckte mig nog lite konstigt... menade om det är ok att komma och köra på enduroslingor med en helt vanlig 690 SM, utan att endurofolket tycker att man är ivägen?
    De e nog ingen som skulle uttrycka sig något dåligt ang lite lek med en SM. Kör själv SM å de e ju i stort sätt samma sak som Enduro. De e bare å gas!

Medlem
    Reg.datum
    sep 2014
    Hoj
    Honda Cr 85
    Hej jag har just köpt min första cross och kört i skogen men aldrig på bana. Vet ni någon bra enkel bana för en som aldrig kört på bana innan? Någon bra klubb där det finns tränare som kan lära en? OBS måste ligga i göteborg någonstans. Någon som vet banor/stigar i Härryda Komun?

kvalitetsolja.se flus avatar
    Reg.datum
    mar 2004
    Hoj
    Suzuki GS/gsxr1127 turbo ZX10r
    Blixås banan har cross och enduro skola för 50-85cc på söndagar.
    Där finns både duktiga lärare och sådana som tycker dom är duktiga......
    Indelat i 3 grupper, snabb 85, medel 85 och 50-65cc

Medlem
    Reg.datum
    maj 2015
    Hoj
    1996, yamaha, yz250
    kan man fortfarande köra cross på risholmen Arendal?

Medlem Twintorsks avatar
    Reg.datum
    apr 2011
    Hoj
    2004 Triumph Thruxton
    Fasen vad schysst! Då kanske man kan få nån användning för den gamle enduron jag köpt på mig.. ska bara besiktas och skaffa endurolicens så den får köras lagligt till slingorna..

Medlem Bubben-kxs avatar
    Reg.datum
    sep 2014
    Hoj
    Kawasaki kx250F -06
    Tjäna! Tänkte vi kanske kunde uppdatera tråden och se om någon har hittat några fler ställen än dem som redan står i tråden? Hade vart gött om någon även vet om det finns upp mot Kungälv, lilla Edet, Trollhättan, Uddevalla, Testat alla ställen som står i forumet redan och hade vart kul med nya.
    Senast redigerat av Bubben-kx den 2016-01-16 klockan 18:43.
    Drive or die

Medlem Holmquins avatar
    Reg.datum
    jan 2014
    Hoj
    2002, KTM 400 EXC (540cc)
    Blogginlägg
    3
    För många år sedan fanns ett grustag med lite skoj i närheten av ridklubben i Bohus (Ale). Det kan vara nåt för de som kör i trakten och vill gasa av sig lite.
    "Everything worth doing, is worth overdoing"

Min byggtråd - KTM 540 Motard
    Blogg om min KTM 540 motard

Säljes till KTM RFS: vevaxel 72mm, balance shaft

Medlem Bubben-kxs avatar
    Reg.datum
    sep 2014
    Hoj
    Kawasaki kx250F -06
    Tjena! Tack för svaret! Har varit där några gånger då jag bor i närheten blivit förstört med tiden och dem vid stallet kommer bort varje gång och klagar så vill inte ta några risker där längre ^^ men kom igen nu folk upp med ideer nu!!
    Drive or die

Medlem Twintorsks avatar
    Reg.datum
    apr 2011
    Hoj
    2004 Triumph Thruxton
    Grustagen utanför gråbo kanske? Ser ut som det körs en del där, men har aldrig sett nån..

Börsmäklarn Mahhbechhs avatar
    Reg.datum
    okt 2005
    Hoj
    Briggs & Stratton
    Något nytt? Är exemplen i första inlägget fortfarande aktuella?
    "Som vit man är du skyldig att känna skuld."

Medlem Bubben-kxs avatar
    Reg.datum
    sep 2014
    Hoj
    Kawasaki kx250F -06
    Också nyfiken om någon vet något nytt? Testat några som folk har föredragit här men vissa går inte att köra på längre eller är helt *borta* helt enkelt. Så något nytt ställe hade varit perfekt!
    Drive or die

Medlem Bubben-kxs avatar
    Reg.datum
    sep 2014
    Hoj
    Kawasaki kx250F -06
    Halloj igen!

Tänkte jag nämner två utav ställena som är nämnda ovanför som är brända och det är Bohus jennylund rördalsvägen samt Kungälv Mariebergsleden. går inte att köra där längre... Någon annan som har hittat något nytt??
    Drive or die

Medlem
    Reg.datum
    aug 2017
    Hoj
    KTM
    Jag tror man kan inte köra på Arendal. I alla fall inte på N57,41.921 E11,48.120 det är naturreservat nu...
    Senast redigerat av picmik den 2017-08-11 klockan 15:12.

Medlem Twintorsks avatar
    Reg.datum
    apr 2011
    Hoj
    2004 Triumph Thruxton
    Citat Ursprungligen postat av picmik Visa inlägg
    Jag tror inte. I alla fall inte på N57,41.921 E11,48.120 det är skyddsområde nu...
    Natoövning?

21. 2017-08-11, 15:05

Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
Vill du annonsera ovan? Klicka här